De hoge pad-sound die eigenlijk constant aanwezig is gaat me na een tijdje vervelen/ irriteren. Ik vind de track lekker loskomen zodra de vocal erinkomt. Mooi gedaan.
Dank u! Het is een track under construction en ik moet inderdaad op bepaalde plaatsen die pad eruit gooien. Wil eigenlijk ook nog even wat varriëren qua tekst, want persoonlijk vind ik dat nu iets te veel van hetzelfde.
de compressie is nogal heftig over de master.. de kick drukt veel weg, maar kan de bedoeling zijn
het geheel klinkt een beetje dof, de "vocal" mag wat meer op de voorgrond komen de liggen denk ik ook, deze is nu met de grootste wil niet te verstaan.
Misschien ook een idee om de snare wat duidelijker te maken, iets harder, wat laag eraf, wat hoog erbij, om hem wat van de kick los te krijgen.
Voor de rest een lekkere track beetje in de stijl van het eerste Felix the Housecat album. met wat werk kan deze track nog veel beter worden denk ik
(gelijk maar ff een myspace friend request de deur uit gedaan )
Dank je voor je opmerkingen. Hmmm, ik heb op de master eigenlijk alleen een limiter zitten met een lage threshold (hooguit -2 tot -3 dB). De kick gaat wel door een sidechain en pompt de baslijn en het pad geluid, dus wellicht bedoel je dat? Ik moet er inderdaad verder nog wat aan schaven qua EQ. De drums zijn Casio RZ1 samples die ik voor de verandering eens gebruikt heb, maar ik vind ze lastig om ze goed in de mix te krijgen.
ik zou het zelf niet zo doen, ook omdat de kick niet zoveel power heeft. maar volgens mij wordt de sidechain in dit genre niet zo heftig toegepast, misschien een idee om het minder heftig te doen?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.