RM1X vraag?

Albert van Abbe

Stamgast
Hoe kan ik? of kan ik?.......................als ik de rm1x 'live' gebruik patterns aan elkaar mixen.......

dus zonder ze van te voor te chainen................ik wil van pattern over switchen als ik weer nieuwe geluiden wil...............ik heb gemerkt dat ik binnen 1 pattern (in de verschillende sections) geen nieuwe geluiden kan programmeren op dezelfde tracks , en dat is natuurlijk ook best logisch.........

Ik wil zeg maar een uur live kunnen spelen en realtime de patternen over kunnen mixen zodat ik genoeg nieuwe,zelfgeprogrammeerde geluiden in kan blijven mixen.........en dat de boel wel lekker door knalt.............................mag dat??!...........(kandat?)

..............thnx:confused:

nee niet echt...je zal ook altijd een kleine pause horen als je van de ene song naar de andere song gaat (want dat is wat je moet doen als je nieuwe geluiden wilt gebruiken, tenzij je ALLE sounds voor je live set in 16 tracks kan krijgen) .... je switched nl van de ene multitimbrale setup naar de andere, en elke synth heeft dan even tijd nodig om sounds en effecten e.d. te initialiseren..... wat je het beste kan doen is bv een cd spelertje of minidisk meenemen met wat atmoshperische sounds of loops en die tussen je songs inmixen zodat de overgangen wat soepel verlopen

Olaf

kurrie dat dacht ik al....................

dat idee van...wat trip geluiden uit bijvoorbeeld een mdspeler had ik ook.....
thnx

en andere geluiden in de verschillende sections?....lukt zeker ook niet?

kan wel, maar dan moet je aan het begin een ProgramChange programmeren die het juiste geluid selecteerd..

Olaf

Maar dan moet ik dus van tevoren progammeren?niet realtime dus...........

en hoe doe ik dat?:confused:

want ik krijg wel vette geluiden uit die rm1x maar, ik weet niet helemaal precies hoe ie in elkaar steekt..........................

heb j nog tipz..........

thnx:okdan:

Je gaat gewoon naar pattern chain mode en daar kun je dan een lijst maken van welke sections in welke patterns er achtereenvolgens worden afgespeeld. werkt vrij simpel;)

Origineel geplaatst door penik-ettek-now
Maar dan moet ik dus van tevoren progammeren?niet realtime dus...........

en hoe doe ik dat?:confused:

mja daar moet je dus niet aan beginnen want de FX enzo worden niet mee gechanged, en om dat allemaal mee te programmeren (filters/reverb/lfo/chorus/panning/volume etc etc) kost heel veel werk!

PS. die RS heeft een vele snellere processor heb ik gemerkt. Als je van pattern naar pattern switched is dat haast niet hoorbaar! (bij de presets dan)

De rm1x blijft wel sync lopen als je van pattern wisselt, tis gewoon ff een kwestie van een ander synthloopje uit een synth ff solo laten laten spelen en kan je rustig zonder getopt te hebben door met je rm1x. Je kan ook een track van je rm1x op extern zetten en die met wat sampletjes uit je sampler laten lopen en na het wijzigen van je pattern ff een maatje alleen die aan laten staan en dan rustig alle nieuwe rm1x tracks er rustig bij unmuten

Back