EMU 0404 Asio crasht: wie heeft tips?

fisherking

Ingeburgerd
Hallo Allemaal,

Ik heb de EMU 0404 USB 2.0.
Erg blij mee wat betreft zijn geluid. Echter: er gaat iets goed mis met de Asio driver. Althans, dat denk ik.

Wat gebeurt er:
Ik gebruik de meegeleverd Cubase LE versie en heb daar de Asio driver van EMU geselecteerd.
Als ik vervolgens lekker aan het pingelen ben op mijn Korg, krijg ik na enige minuten opeens een gigantisch distortion geluid. Ofwel: vlug naar de volumeknop want het doet werkelijk pijn aan je oren. Dit geluid houdt enige tijd aan en verdwijnt soms weer vanzelf. Soms moet ik Cubase opnieuw starten. Echter, na enige tijd komt het altijd weer terug. Ik werk dus nu noodgedwongen even met een andere Asio driver en maak opnames in Soundforge.

Wie heeft er enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit op los??

PS: Ik heb ik Cubase dus de EMU Asio driver geselcteerd en heb al geprobeerd de buffer op 126 en 256 Kbit te zetten. Maakt niets uit. Ik heb de laatste firmware er op staan (van de site van EMU)

Groet!

Nee, ik werk graag met Cubase LE.
Op zich zou ik dat zo willen houden....

Denk jij dat het aan Cubase ligt dan?

Origineel geplaatst door fisherking
Nee, ik werk graag met Cubase LE.
Op zich zou ik dat zo willen houden....

Denk jij dat het aan Cubase ligt dan?
zou kunnen

bij je emu zat toch ook ableton live lite?

Hmm...ik heb een soortgelijk probleem gehad met een of andere ESI interface op USB.
Het bleek dat daar een 'bekend' probleem mee was in combinatie met sommige usb chips op het moederboard.

Ik heb het toen opgelost door een M-audio interface te nemen.

Maar in jou geval kan ik je alleen aanraden om eens via google te zoeken of bij die EMU 0404 op usb ook een soortgelijk probleem speelt.

Bij de weg, ik neem aan dat je wel op de site van emu hebt gekeken of er updates van de drivers zijn?

wat je ook zou kunnen doen is die usb hubs verwijderen uit je hardware profiel en dan je pc opnieuw laten opstarten. Wel even je 0404 eruit halen en als windows geladen is weer erin doen.

Ander optie is even in een andere usb poort prikken en misschien heb je maar usb 1.1 waardoor die crashed ? en vergeet updates niet ;) zowel van jou 0404 als van jou chipset fabriekant van je moederbord. (Via, Nvidia, Intel, etc)

Origineel geplaatst door djlee
wat je ook zou kunnen doen is die usb hubs verwijderen uit je hardware profiel en dan je pc opnieuw laten opstarten. Wel even je 0404 eruit halen en als windows geladen is weer erin doen.

Ander optie is even in een andere usb poort prikken en misschien heb je maar usb 1.1 waardoor die crashed ? en vergeet updates niet ;) zowel van jou 0404 als van jou chipset fabriekant van je moederbord. (Via, Nvidia, Intel, etc)
anders kan je altijd nog een PCI (of PCIMIA) kaartje halen met USB2 aansluitingen

Met die andere driver werkt het wel zei je? Asio 4 all?

Als dit geen distortion opleverd is het dus een driverprobleem en moet je het probleem daar proberen op te lossen.

Ik had exact hetzelfde probleem en bleek te liggen aan de aparte asio4all driver die ik had geinstalleerd. Toen ik een image had teruggezet waar deze niet op stond heb ik alleen de meegeleverde driver die bij de emu zat geinstalleerd en daarna cubase le. Sindsdien het probleem niet meer gehad en ook geen last van latency.

Back