geluidskaart niet herkent in Vista.

Mindhunter

Ouwe rot
Ik heb een echo layla3g geluidskaart.

Ik heb sinds gisteren Windows Vista Ultimate geinstalleerd.

Ik heb via de Website van de echo layla3g de laatste vista drivers gedownload (7.2)

De geluidskaart wordt zonder problemen geinstalleerd, en ook bij apparaatbeheer staat bij geluid:

ECHO LAYLA 3G - Dit apparaat werkt perfect.

Echter...

Wanneer ik bij configuratiescherm GELUID kies, staat er dat er geen geluidsapparaten geinstalleerd zijn.
Ook bij het opstarten van Cubase krijg ik de melding dat er geen geluidskaart geinstalleerd is.

Hoe kan het dat via apparaatbeheer alles in orde is en geen enkel programma hem vindt ???

Alvast bedankt voor een reactie...

p.s. Ik weet dat vele niet kapot zijn van Vista, maar ik vind het een mooi besturingssysteem! (zolang het werkt) :)

Welcome to the amazing world of Vista where all your troubles begins ;)

Verwijder het anders even in je hardware profiel en start je computer opnieuw op, misschien dat die het dan wel pakt.

Trouwens, heb je al bij jou windows geluidinstellingen gekeken? je kan daar kiezen of je de onboard geluidskaart gebruikt of een andere, en kijk dan ook gelijk of je windows geluiden kan afspelen over jou geluidskaart die je net hebt geinstalleerd. Misschien dat die die andere pakt ? ik weet met die onboard dingen en vista en in combi met muziek programma's dat het niet zo denderernd werkt.

hahaha... yes vista .... :stupid
Maar ik vind het super mooi!, dus ik hoop dat ik alles aan't werken krijg.

Ik heb ook een onboard geluidskaart. Deze kan ik wel uitkiezen, en die werkt ook.

Maar het uitschakelen van deze geluidskaart doet niets mbt het kiezen van de echo.

Ook het uitzetten van de onboard geluidskaart via BIOS doet niets veranderen.

Er zijn geen audioapparaten geinstalleerd zegt ie dan .... &*@#^^!@)#)

Vreemd vreemd vreemd....

Zou iig bij Echo laten weten dat jij dit probleem hebt. Want zo te horen zijn de drivers niet helemaal toppie.

raar, mijn echo layla <uit de tijd dat de batavieren nog met zijn vijven waren> draait wel prima in vista terwijl daar niet eens vista drivers voor zijn!?

Mmmmmm. nja ik heb ze via support een email gestuurd... maar het is raar...

Misschien ligt het aan andere PCI apparaten in mijn comp?

Heb mijn firewire kaart eruit gehaald en mijn SMC wireless PCI kaart.

Toen de enerlaatste drivers ipv de laatste drivers geinstalleerd, en nu doet ie het wel.

Thanx voor de reacties.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door zack
hahaha... yes vista .... :stupid
Maar ik vind het super mooi!

Eerlijk ? Mij interesseert het geen knijt hoe mijn OS er uit ziet. XP staat bij mij zelfs in 2000 'look', omdat ik al die fratsen niet wil zien.
Laat staan screensavers en desktopfoto's. Vraagt alleen maar meer resources...
Vista? Binnen 3 jaar misschien.

Ik snap wat je bedoeld. Maar ik vind het uiterlijk ook belangrijk, maar dat is een tik van mij.

Maar ik heb te vroeg gejuicht.

Wanneer ik de computer opnieuw opstart kan hij de layla weer niet vinden!!! *@!^*#^!@(&#^(!@*&#

Hoe kan dat nu ???

Er is duidelijk een probleem met de drivers.
Als je het mij vraagt zou ik gewoon terug XP of 2000 installeren, en Vista voorlopig laten voor wat het is.
Ik kan begrijpen dat je oog ook wat wil, maar wat ben je daar mee als je systeem vierkant draait ???

Volgens die upgrade advisor was alles ok, behalve inderdaad de echo layla3g:

There is no compatible data available for this device. For more information, go to the device manufacturer's website or Windows Marketplace or contact your retailer.

Maar het rare is dat er gewoon vista drivers voor te krijgen zijn.

Zou het niet kunnen dat ik de kaart er eerst uit moet halen, dan vista & drivers installeren en dan de kaart terug erin?

En ja, ik weet dat Vista nog in de kinderschoentjes staat, maar wanneer ik die Layla aan de praat krijg werkt voor mij alles voldoende en vind ik dat ik een veel beter systeem heb. Heb tot nu toe alleen maar een sneller systeem ontdekt zonder fouten (op die layla na dan wel)

Maargoed, wanneer het niet binnen een weekje is opgelost wordt het maar weer xp :(

Net alle pci apparaten eruit gehaald. Windows vista opnieuw geinstalleerd. De drivers van Echo Layla3g gedownload & geinstalleerd.

Layla3g erin gezet, computer aangezet.

Geluidskaart werkt perfect.

Computer opnieuw opgestart,

geen geluidskaart meer te kiezen ....

&*@#!^$#^$^H*@#YFY@*#(&FY*JOOAC*&(8^@# :stupid

Denk dat het stilletjes aan weer tijd wordt voor XP ;{

Laatst gewijzigd:
Dan maak je hem gewoon dualboot ja ? Als het dan eindelijk zover is dat die het wel ondersteund dan kan je gewoon onder Vista werken.

Mare.. Heb tot nu toe alleen maar een sneller systeem ontdekt???

dat lijkt me onwaarschijnlijk. Vista is gewoon traag en vreet veel resources

Jezus het kan toch niet zo zijn dat je je hele computer opnieuw moet installeren omdat 1 ding niet werkt???

:stupid

Attachments

• __win.jpg
    __win.jpg
    12 KB · Bekeken: 125
Nja, de computer opnieuw installeren omdat één ding niet werkt,

Het is wel hetgene waar ik de comp voor gebruik.

Vooral Cubase / Internet / e-mail

Voor de rest niets, dus ik heb hem zo geinstalleerd. Heb alles op disk dus dat is een 3 kwartier werk onder het genot van een koppie koffie...

Ik heb vandaag van de Echo Layla3g company een beta driver gekregen, maarja heb vista al verwijderd.

Ik denk dat ik gewoon nog even wacht ermee, merk dat er toch veel mensen zijn die problemen ondervinden met drivers / stuurprogramma's.

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik ben weer even gelukkig met XP al vond ik Vista erg mooi!

Back