Techno GlennPlumber-Frenetic Frenzie

glennplumber

Kneed je synth
Heb weer een nieuwe track (bijna) af :)
Het is een beetje spacy techno track op een niet al te hoog tempo.
Omdat ik um zelf nu al iets te vaak heb geluisterd vraag ik jullie wat jullie er van vinden ! Op elk vlak zou ik graag wat feedback krijgen. Zelf had ik het idee dat ie iets te lang was ... maar anderen vinden dat juist weer niet ?!

Maargoed ... wat vinden jullie ervan ?? :D

Het gaat om de track 'Frenetic Frenzie' bovenaan in de player !

GlennPlumber - Frenetic Frenzie

Op het moment dat ik dit berichtje schrijf is de track op myspace nog niet zichtbaar ... neemt bij myspace altijd wat meer tijd in beslag :( Maar evengoed hieronder de link en misschien is ie inmiddels zichtbaar !? De bovenste link werkt in iedergeval !

GlennPlumber - Frenetic Frenzie (myspace)

Alvast bedankt !! :)
Glenn

Vind vooral de sound erg goed overkomen.

Mijn eigen smaak zou zijn om de bas en kick wat warmer te laten klinken maar dan ben ik echt aan't mieren.

Origineel geplaatst door fuse
Vind vooral de sound erg goed overkomen.

Mijn eigen smaak zou zijn om de bas en kick wat warmer te laten klinken maar dan ben ik echt aan't mieren.

Thx Fuse !!

Nou hij mag naar mijn smaak ook best wat warmer :) Ik zal eens gaan filteren op de kick en de bass.

Op zich een lekkere track, maar die conga'tjes vind ik niet helemaal passen en een beetje gedateerd klinken.
Verder zit er een lekkere drive in, alleen de breaks kunnen net een tikkeltje meer climax gebruiken, iets langer de zaak vasthouden, ik snap waar je naar toe wil met de filter/eq effecten en het omlaag pitchen van je hihat maar het schiet allemaal net iets te kort om overtuigend te zijn. Leg iets meer de nadruk op die fx die je er in legt en je hebt een heel fijn trackkie. :okdan:

Ik vinnum te gek. Mooi geluid, de rest is de vrijheid van de kunstenaar. Vooral de industriele reverbs en effects op de achtergrond vind ik knap gemaakt.

yo glenn,

klinkt weer lekker hoor.

Zou het stukje na de tweede highpass filter tot de derde weghalen om de track iets compacter te maken.

Leuk dat eerste freaky stukje, gewaagd, maar wel cool. Bij die tweede kan die denk ik ietsie netter (qua timiing). Misschien iets langere stilte voor die erin klapt. (let wel: ik ben nu ontzettend aan t mierenneuken en het is puur smaak, maar mss dacht je aan hetzelfde).

Er zit op de achtergrond een soort stab die eigenlijk meer onderdeel van de beat lijkt. Is het mss een idee om die meer naar voren te halen, want op alle leuke geluiden na mis ik nog wel een soort hook. iets wat de track speciaal maakt.

Denk dat dit de volgende stap is, ook vaak de lastigste, maar toch.

Klinkt in ieder geval weer erg lekker en clean !

me likey likey :okdan:

Origineel geplaatst door demian
Op zich een lekkere track, maar die conga'tjes vind ik niet helemaal passen en een beetje gedateerd klinken.
Verder zit er een lekkere drive in, alleen de breaks kunnen net een tikkeltje meer climax gebruiken, iets langer de zaak vasthouden, ik snap waar je naar toe wil met de filter/eq effecten en het omlaag pitchen van je hihat maar het schiet allemaal net iets te kort om overtuigend te zijn. Leg iets meer de nadruk op die fx die je er in legt en je hebt een heel fijn trackkie. :okdan:

Thx ... ik moet idd de puntjes nog even op de i zetten :)

Origineel geplaatst door spdk
Ik vinnum te gek. Mooi geluid, de rest is de vrijheid van de kunstenaar. Vooral de industriele reverbs en effects op de achtergrond vind ik knap gemaakt.

Dank u :)

Origineel geplaatst door connected
Klinkt lekker warm. lekkere bas. Echt zo'n mdma nummer8)

Thx !

Origineel geplaatst door AOR
Zou het stukje na de tweede highpass filter tot de derde weghalen om de track iets compacter te maken.

Ik denk dat ik je snap ... alleen zou ik dan 4 bar weg halen waardoor het 'dj technisch' onlogisch word toch ? Zou ik in dat geval niet beter 8 bar verwijderen. Over het totale beginstuk voor de break gezien.

Leuk dat eerste freaky stukje, gewaagd, maar wel cool. Bij die tweede kan die denk ik ietsie netter (qua timiing). Misschien iets langere stilte voor die erin klapt. (let wel: ik ben nu ontzettend aan t mierenneuken en het is puur smaak, maar mss dacht je aan hetzelfde).

Mierenneuken is goed !! (wat de muziek betreft dan he !! ;) )

Heb je het hier over de eerste 8 bar ?

Er zit op de achtergrond een soort stab die eigenlijk meer onderdeel van de beat lijkt. Is het mss een idee om die meer naar voren te halen, want op alle leuke geluiden na mis ik nog wel een soort hook. iets wat de track speciaal maakt.

Denk dat dit de volgende stap is, ook vaak de lastigste, maar toch.

Goed idee !! :) Zal eens kijken of dat een beetje klinkt !

Wederom : Bedoel je hier mee ... jah ik omschrijf het altijd als een a-b tje ? (denk dat ik daarmee hetzelfde bedoel als een soort hook ?)

Klinkt in ieder geval weer erg lekker en clean !

me likey likey :okdan:

Thx !! En dank u zeer voor de kritische mening ! :)

he glenn,

Dat stuk wat ik bedoelde was iets van een halve minuut lang wat ik me herinneren kan. Zal dus wel minstens om een bar of 8/16 gaan.

Wat je bedoelt met de eerste 8 bar weet ik niet helemaal, maar je gebruikt twee keer een soort freaky fill in, waarvan ik die tweede niet helemaal soepel vind lopen. Je weet wel, vlak voordat die er weer in komt. Dat het even stilvalt, daar doel ik op.

Jij met je kroegentocht... :biertje:

ps. a-b tje? heheheh.. deze conversatie wordt met de post ingewikkelder. explain ! :peukie:

he glenn,

Dat stuk wat ik bedoelde was iets van een halve minuut lang wat ik me herinneren kan. Zal dus wel minstens om een bar of 8/16 gaan.

Wat je bedoelt met de eerste 8 bar weet ik niet helemaal, maar je gebruikt twee keer een soort freaky fill in, waarvan ik die tweede niet helemaal soepel vind lopen. Je weet wel, vlak voordat die er weer in komt. Dat het even stilvalt, daar doel ik op.

Jij met je kroegentocht... :biertje:

ps. a-b tje? heheheh.. deze conversatie wordt met de post ingewikkelder. explain ! :peukie:

hehehe .. jah erover praten is soms al lastig ... en dan moet je het opschrijven .. uhum ! Maar met een a-b tje bedoel ik bijv, 2 bellentjes op verschillende toonhoogte die om en om klinken niet te vaak ... keer of 4 in een bar. Maar dat hoor je niet vaak meer ... paar jaartjes geleden wel. Maar het kan natuurlijk met vanalles toms claps ... als de toonhoogte maar verschillen van 'a naar b' En je hoort dat in eigenlijk in elke populaire track terug in wat voor een vorm dan ook.

Intussen even een voorbeeldje gezocht ... wat makkelijker uitleggen. Je hoord dus 2 soundjes een hoge en een lagere .. waardoor je een soort van flow krijgt door die toonhoogte.

hehehehehe ... bedoel je dat met 'soort hook' ?

Attachments

• vk.mp3
    381,5 KB · Bekeken: 94
Origineel geplaatst door glennplumber
bedoel je dat met 'soort hook' ?

Nee, ik bedoelde eigenlijk een soort van herkenbaar element van de track. Iets wat de track er tussenuit doet springen. Een aparte vocal of geluid dat veel karakter heeft.

Maar, jah, dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. ;)

Zit je tweede mix te luisteren, hij is erg lekker ! Goeie mix overigens. :okdan:

Nee, ik bedoelde eigenlijk een soort van herkenbaar element van de track. Iets wat de track er tussenuit doet springen. Een aparte vocal of geluid dat veel karakter heeft.

Maar, jah, dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. ;)

Zit je tweede mix te luisteren, hij is erg lekker ! Goeie mix overigens. :okdan:

aaahhh jepz ... ik snap het !

En dat is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan .. hehe.
Misschien wel het moeilijkste element in het bouwen van een track ... als ik voor mezelf spreek dan ! Maar wel goed om me daar eens wat meer in te gaan verdiepen ;)

Enne Thx !! :) :)

Heerlijke track. Weinig aan toe te voegen :okdan:

haha! cafe DeLuxe :)
ik moet me ook maar eens aanmelden bij Hyves

trackje klinkt prima
(ookal is het mijn favoriete muzieksoort niet)

Back