x-mod MS20

freekymixer

Stamgast
Kan je met een MS20 Crossmodulatie uitvoeren ?
De ene osc die de andere aanstuurt dus .

Dank je !

Fré

Nope. Intern is daar geen verbinding voor en het valt ook niet te patchen. De oscillators hebben geen individuele outs die je als modulatiebron kunt gebruiken, helaas.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Nope. Intern is daar geen verbinding voor en het valt ook niet te patchen. De oscillators hebben geen individuele outs die je als modulatiebron kunt gebruiken, helaas.

najaa wat een stommuh bak :r
is toch een van de leukere dingen,..................
valtaf!
:Z :duivels: :dubbel:

Origineel geplaatst door R-ond
najaa wat een stommuh bak :r
is toch een van de leukere dingen,..................
valtaf!
:Z :duivels: :dubbel:

Hehehe ;) ......de MS-20 kan bij mij niet meer stuk, crossmodulatie of niet. Superfijne synth :halleluja

Origineel geplaatst door Hooihuis
de MS-20 kan bij mij niet meer stuk
roep zoiets nou alsjeblieft niet te hard.. ;) :P

Tja, wil je wel crossmod op een vergelijkbaar soort synth -> SEMTEX XL :eureka:

semtextgr2.JPG

(dat had ik nou vroeger steeds op die MS'jes... dan denk je, heb je toch een modulaire bak, maar heel veel interessante routings die ik bedacht konden dan toch weer niet worden gepatched...)

Origineel geplaatst door Hanz

(dat had ik nou vroeger steeds op die MS'jes... dan denk je, heb je toch een modulaire bak, maar heel veel interessante routings die ik bedacht konden dan toch weer niet worden gepatched...)

Tsja Hans, die SEMTEX is inderdaad een aantrekkelijk ding, afgezien dan van het ietwat knullige logo, maar dat is slechts een detail. Heb er ook wel eens over nagedacht om hem te proberen / aan te schaffen, maar het is er nog niet van gekomen. Ik heb nu evengoed al een kleine, (semi) modulaire setup waarmee in principe heel veel mogelijk is (inclusief natuurlijk het cross-modden) maar de nieuwsgierigheid blijft altijd.

Voor wat betreft de MS-20 op zichzelf, daar is natuurlijk al veel over gezegd. Veel patchmogelijkheden bieden functies, die je op een "normale" analoge synth ook kunt vinden door alleen maar aan de knoppen te draaien. Toch kun je er gerust erg leuke dingen mee doen, ook dus zonder andere apparaatjes erbij te betrekken.

En het grootste pluspunt blijft voor mij het klankkarakter: lekker vies en duister op een of andere manier; het verveelt gewoon nooit. En ik vind hem nog steeds mooi om te zien.

Origineel geplaatst door Hanz

semtextgr2.JPG

hans is dit nou de jouwe semtex ,...[shit mooi ding-veel knobbies]
ik heb een asm ...en kijkter nu naar osc . kunne wel fm ontvangen ...van een ander object/synth modulair iets ...
maar met elkaar - dat kan alleen mn pro one ...twee kanten op
de cs30 kan aleen b - a sturen

Origineel geplaatst door MatthewLeBlom
Het zou wel moeten kunnen met een wat uitgebreider setje ms.
Een Ms10 erbij en je bent los..:)
en dat uitgebreider setje is? de ms-10 zal hierbij ook niets bijdragen verder...

via de bestaande patchpanelen krijg je ook niet voor elkaar aangezien er geen fase input aanwezig is voor de oscillators...
je kunt dus nooit OSCs retriggeren, laat staan heen en weer tussen beide...

Origineel geplaatst door 6 trak
en dat uitgebreider setje is? de ms-10 zal hierbij ook niets bijdragen verder...

via de bestaande patchpanelen krijg je ook niet voor elkaar aangezien er geen fase input aanwezig is voor de oscillators...
je kunt dus nooit OSCs retriggeren, laat staan heen en weer tussen beide...

Matthijs bedoelt waarschijnlijk de crossmodulatie, die is wel mogelijk met een MS-10 erbij. Zelf heb ik er o.a. een MS-50 naast en daarmee is het ook te doen (je hebt daarbij wel wat multiples nodig natuurlijk, maar die zijn aanwezig op de MS-50).

Syncen van oscillators gaat inderdaad niet op de MS-serie.

en dat is dus o.a. een vereiste voor cross-mod...

Voor zover ik weet heeft het syncen van oscillators echt niets met cross modulation te maken. Voor dit laatste hoef je namelijk alleen maar de frequentie van osc. B te moduleren door die van A, en vice versa. De fase van de golfvormen speelt hier geen rol :)

en dat is dus o.a. een vereiste voor cross-mod...

Dat vraag ik me ook af inderdaad....
Volgens mij heb je genoeg aan een CV input voor de pitch op beide oscillators.
En dan doe je inderdaad wat hooihuis zegt:

Output van de Ms10 in de CV input van de osc van de Ms20
Output van de Ms20 in de CV input van de osc van de Ms10

En inderdaad..je hebt hier en daar wat multiples nodig.

Back