Versterker voor RP5 + Sub

Idioteque

This is the Gloaming
Hallo,
Ik ben van plan een versterker te kopen voor mijn setje KRK RP5's en mijn Klipsche 10" subwoofer, deels omdat ik de manier waarop ik het hele geluid nu aan mijn Behringer mixer heb hangen niet erg mooi en handig vind, en deels omdat ik dan hopelijk de subwoofer normaal kan aansluiten (staat nu aangesloten op de headphone uitgang op me mixer bij gebrek aan een speciale uitgang voor de sub). Nou vroeg ik me af waar ik nu allemaal op moet gaan letten bij de aanschaf. De versterker mag absoluut niet te duur zijn, gewoon lekker basic. Ik had zelf mijn oog laten vallen op deze Denon versterker, maar ik weet niet of ik beter voor een maatje groter kan gaan i.v.m. vermogen enzo. Hier nog de gegevens van mijn monitors en sub:
KRK RP5
Klipsch KSW10
Alvast bedankt voor jullie advies!

Aha, met andere woorden, een versterker slaat nergens op 8o). Wat kan ik dan doen om mijn sub normaal aan te kunnen sluiten, een goed geluid te krijgen en gekraak te voorkomen bij het volume aanpassen? Een goeie mixer kopen, met extra aansluitingen voor bijv. een subwoofer?

geheel onzinnig is het misschien niet maar onorthodox, niet conventioneel en kranzinnig kan je het wel noemen (en je rokits gaan het totaal NIET lekker vinden). Maar als je er een te gekke klank uit weet te krijgen... doe je ding ;) Al zou ik het totaal niet doen.

iets als een subwoofer aansluiting is er eigenlijk niet echt. Wat je beter had kunnen doen was de KRK subwoofer kunnen kopen en daar je RP5's op aansluiten. Hier zit namelijk een scheidingsfilter (crossover) in wat dus hoog en laag onderscheid van elkaar. Op deze manier worden alleen lage tonen doorgestuurd naar je subwoofer en de rest naar je Rokits.

Zowieso als je niet tevreden bent over de kwaliteit kan je meerdere dingen doen. Nieuwe mixer is nooit echt overbodig. Behringer is voor veel mensen een goede uitkomst en heb er zelf ook een liggen (al issie in de verkoop) maar er bestaan betere merken met een betere klank. De vraag is, wat heb je uit te geven en wat heb je er voorover (en in hoeverre hoor JIJ het?)
Gekraak bij het volume aanpassen kan aan je mixer liggen. Krakende pots ed.

Ik zet me rokits altijd op neutraal en regel het geluid wel met de volume knop op me geluidskaart. Werkt altijd goed, nooit gekraak en geluid klinkt echt als een klokje.

Weet niet wat je precieze doel is en wat je zou willen maar als het gaat om het aansluiten van een subwoofer dan kan je of die KRK sub beter nemen of eventueel gewoon opzoek gaan naar een crossover... Wil je algeheel betere kwaliteit, kijk dan voor bijvoorbeeld een betere mixer.

overigens, gebruik zelf ook de RP5's

Back