je gear uitschakelen, in welke volgorde?

edhal

Ouwe rot
maakt het nog iets uit in welke volgorde je je gear uitschakelt?

inmiddels (na veel ongewenst geplop en gekraak) schakel ik dus eerst versterker/opnamespul/mixer uit, de laatste trap dus.
Maakt de volgorde van de rest (seq/synths/drumcomputers etc) ook nog wat uit?

dit om de duurzaamheid van de spulltjes te verhogen, natuurlijk..

uitschakelen>>>>> altijd met je monitors/ versterker beginnen en dan de rest (idd ivm het "ploppen"

aanzetten>>>>>> andersom eerst alle gear en dan pas monitor/versterker en je raadt het al ivm het ploppen

zo dus :okdan:

Eens. Is ook vaak wat je tegenkomt in vaste installlaties met ingebouwde inschakelvertraging, de hoofdknop aan en in de loop van 10 of 20 seconden worden de verschillende componenten ingeschakeld. Maar dat kun je natuurlijk ook gewoon met de hand doen.

vorige week in merksem: filter van de transcendent erg typisch dichtgedraaid en dan op de knop vd stekker gedrukt, dan waren mijn projectoren en versterker ook inneens uit.
ik heb ook wel eens op de knop vd elektriciteitskast, was alles (rest vd groep) inneens stil en donker. (eigenlijk een soort van stom concept)

Mijn 'bronmateriaal' steekt op 1 sokket - 1 knopje en mijn 'Outlet' heeft ook 1 knopje, wat handiger dan overal knopjes aan te steken, ben je veel te lang mee bezig ^^ en kheb geen last van beschadigende plopjes.

aanzetten in deze volgorde
1. geluidkaart/synths/klankbronnen/fx aan,
2. dan mixer aan,
3. dan actieve speakers of versterker aan.

uitzetten in omgekeerde volgorde

Heb hier alles op een Powerbrite PB11 aangesloten. Met 1 knop alles aan en uit. Wat al eerder genoemd was. Als je heel veel spullen hebt staan is dit een hele snel manier. Heb trouwens ook nooit last van ploppen.

Back