Vintage chips voor de vintage synths....

senso

The Original Maniac
Het loopt zo langzaam de spuigaten uit met de prijzen van de zeldzamere CEM en SSM chips. :o:

Hiero:
CEM3374

Attachments

• 9f31_2.jpg.jpg
    9f31_2.jpg.jpg
    5,3 KB · Bekeken: 162
Hoe hoger de prijzen hoe hoger de kans dat er weer een nieuwe run van wordt gemaakt?

Hoop doet zweven. :D

D'r worden hier geen Polarissen gestript!

MKay!

Wie gaat er 100 euro neerleggen voor 1 chip? Ik kan ook wel iets voor 3x de gangbare prijs te koop zetten, maar dat betekent natuurlijk niet dat iedereen dat er ook maar klakkeloos voor betaald of dat het de gangbare prijs wordt. Als iemand deze verkoper die 150 of 190 AUS dollar wil betalen, heeft ie geluk denk ik.

Wordt dit echter wel de gangbare prijs dan zullen na verloop van tijd de apparaten waar deze chips inzitten ook wel in prijs gaan stijgen..

fuck e-bay....vintage synths kosten op e-bay ook altijd teveel. (zo'n 3x)
Gewoon omdat er lui met geld zijn, zonder tijd naar de normale prijs van iets te zoeken.

Al met al, worden den chips natuurlijk wel steeds zeldzamer en vanzelf duurder, maar dit is echt te muts idd.

Aia..voor de juno 106 VCF heb je nu een vervanger, makkelijk in te bouwen, schijnt echt hetzelfde te klinken.
EN misschien is er wel een keer iemand met teveel geld die het geinig vind om een run CEM's te laten maken...er is een fabriek die BBD chips nieuw maakt, kosten bijna niks : )

laten we gezamelijk bidden tot de Goden van Sillicon en Geluidsgolf.

Origineel geplaatst door stevaux
Al met al, worden den chips natuurlijk wel steeds zeldzamer en vanzelf duurder, maar dit is echt te muts idd.

Te muts? Het kan nog veel gekker. :(

Ik had een paar ongebruikte exemplaren S10430 chips, keyer/dividers voor bijv. de Korg Delta en de Roland RS-09.
Daar moest ik 90 pleurootjes voor vragen, en daar schaamde ik me eigenlijk een beetje voor, want ik vond het eigenlijk
veel te duur. Kom ik kort daarna diezelfde chips tegen bij mark5.co.uk....
Honderddrieenzeventig Engelse Ponden! Ongeveer 260 Euro dus. :stupid

Mag het ook een onsje meer zijn? :maffia:

Nou,...als ik dat zo eens bekijk dan moet ik hoognodig eens gaan uitzoeken wat ik allemaal nog heb liggen.
Ik kan nergens meer fatsoenlijk bij omdat ik helemaal ben dichtgeslibt.
Eerst maar eens een bedrijfspandje kopen en dan eens gaan uitzoeken wat ik heb.
(Het is veel,......heel veel. Vooral New Old Stock).

CEM

CEM

Als je juist een defecte chip hebt, en je wil snel een oplossing, dan kan ik aannemen dat je neemt wat op dat moment beschikbaar is.

Vraag en aanbod.

Dave Smith heeft toch nieuwe laten maken voor zijn Evolvers en Prophet '08? Kunnen bij hem geen 'nieuwe' besteld worden?

Re: CEM

Re: CEM

Origineel geplaatst door Lt_picard
Als je juist een defecte chip hebt, en je wil snel een oplossing, dan kan ik aannemen dat je neemt wat op dat moment beschikbaar is.

Vraag en aanbod.

Dave Smith heeft toch nieuwe laten maken voor zijn Evolvers en Prophet '08? Kunnen bij hem geen 'nieuwe' besteld worden?

Precies waar ik nieuwsgierig naar was... wat zitten er voor VCO's en VCF's in die nieuwe Prophet?

Aia..voor de juno 106 VCF heb je nu een vervanger, makkelijk in te bouwen, schijnt echt hetzelfde te klinken.
EN misschien is er wel een keer iemand met teveel geld die het geinig vind om een run CEM's te laten maken...er is een fabriek die BBD chips nieuw maakt, kosten bijna niks : )

mischien kunnen de "beleggers" in dure chips maar best hun stock van de hand doen: de chineezen komen eraan!!!

Re: Re: CEM

Re: Re: CEM

Origineel geplaatst door senso
Precies waar ik nieuwsgierig naar was... wat zitten er voor VCO's en VCF's in die nieuwe Prophet?

Dave Smith heeft me een jaar of 3 geleden op de beurs van Frankfurt verteld dat de nieuwe chips zo goed als identiek zijn aan de originelen van de Prophet 5.

laten we gezamelijk bidden tot de Goden van Sillicon en Geluidsgolf. [/B]

Onchip systems begin jaren 90,verklaarde ons dat de CEM chips niet werden/worden bijgemaakt (ondanks de hoge vraag) omdat de mallen te oud en niet meer 100% zijn waardoor geen gegarandeerde resultaten meer kunnen bekomen worden,de kans op x aantal mislukte exemplaren zou te groot zijn.

niewe chips maken is geen probleem ,maar de kostprijs enkel voor nieuwe matrices is zo hoog dat het niet verandwoordt is.

Dit vertelde Doug Curtis via phone.

Ondanks alle inspanningen om eventueel geld bijeen te rapen enkel om de 3340 terug te laten maken door collectors etc. is misliukt,en er was ook geen vraag naar om ze te gebruiken in nieuwere toestellen,begrijpelijk!! (waarom een ander geld laten verdienen indien je het met andere midellen kan!)

van toen..

http://www.lysator.liu.se/~enok/electronics/curtis/curtis.html

These chips were used in classic analogue synthesizers, for example in the Oberheim Matrix 12 / expander. The linearity and temperature stability were excellent. The chips are no longer manufactured, but some distributors still have most of them in stock (but for how long?). Onchip systems (the major distributor) have stated that they will manufacure more chips when they have preorders for at least 25000 pieces.

One of these distributors is OnChip systems:

OnChip Systems
1190 Coleman Avenue
San Jose, CA 95110
USA
Phone: 408-988-5400
Fax: 408-988-5488

OnChip had toen een van de grootste stocks,we hebben er een aantal kunnen bemachtigen aan spotprijsje,maar op enkele maanden was alles weg!

doch,via insider info is het mogelijk om nog heel veel te krijgen,en niet bepaalt aan dure prijzen,de dotted 3340,enkele andere speciale cems en ook ssm's zoals de 2040 is al veel moeilijker.

Laatst gewijzigd:
Back