alternatieven focusrite mixmaster

Re: alternatieven focusrite mixmaster

Origineel geplaatst door nomore
er zijn wel een aantal topics over mastering/warmte etc, daardoor ben ik uitgekomen bij de focusrite mixmaster. Zijn er echter ook (liefst iets goedkopere) -analoge- alternatieven?

Yep ! Niks op je masterbus en laten masteren ;)

In principe is de mixmaster voor het geld een goede -alles in één- oplossing. Als je naar andere apparaten gaat kijken
kom je volgens mij alleen maar duurder uit. De finalizer is ook nog een optie, maar die is moeilijker in te stellen, heb
ik me laten vertellen. Ik zou me pas aan zulke bakken wagen als je er ook zeker van bent dat de muziek die je maakt
goed genoeg is om het ook uit te brengen.

Origineel geplaatst door dct
In principe is de mixmaster voor het geld een goede -alles in één- oplossing. Als je naar andere apparaten gaat kijken
kom je volgens mij alleen maar duurder uit. De finalizer is ook nog een optie, maar die is moeilijker in te stellen, heb
ik me laten vertellen. Ik zou me pas aan zulke bakken wagen als je er ook zeker van bent dat de muziek die je maakt
goed genoeg is om het ook uit te brengen.

nou, het gaat mij ten eerste meer om een goede compressor/limiter waar ik verder niet zoveel omkijken naar heb en het net ff wat extra's geef. Ik heb nu een SPL vitalizer maar die smeert toch de mx net ff te veel vol naar mijn smaak (en ik record ook toch individuele tracks enzo, die wil ik ook makkelijk wat minimale compressie meegeven).

Back