Logic express en track, midi kanalen

JohnDoe14

Gedeactiveerd account
(* Ik heb nog weinig ervaring met MIDI en Logic Express, google-n bracht bij mij nog niet de juiste informatie naar boven *)

Ik gebruik een edirol PCR800 in combinatie met Logic Express.
Ik logic express gebruik ik inst1 voor strings en inst2 voor een drum-pad

Op de PCR800 heb ik het klavier op MIDI kanaal 1 gezet
De PCR800 heeft drum pads. De drum pad heb ik geprogrammeerd op MIDI kanaal 2.

Echter ik krijg nu alleen het geluid van de geselekteerd inst binnen Logic Express. Dus heb ik inst2 geselekteerd dan hoor ik alleen de drum-pad geluid (zowel klavier als de PCR drumpad). Heb ik inst1 geselekteerd dn hoor ik de string geluiden.

Moet ik in Logic express nog ' iets' instellen dat inst1 aleen naar MIDI kanaal1 luistert en inst2 alleen naar MIDI kanaal 2?

Binnen Logic Express zie ik de data wel juist binnen komen (klavier aktie komen binnen op MIDI kanaal 1, de drum-pad akties van cd PCR komen binnen op MIDI kanaal 2)

Mvg.,

BC

Ik denk dat ik hoofdstuk 5, environment, van Logic Express moet gaan bestuderen..(ik denk wel dat ik gauw ga vast zitten met kreten als in/out (vabuit welk perspectief?), en de MIDI interface (iets physiek of logisch/functioneel)

Er lijkt progressie te komen. Mbv de environment het object 'Splitter' kun je de specifiek midi messages naar de ingestelde instrument te kunnen leiden (wel een beetje omslachtig ga nog verder kijken naar eventuele andere oplossingen)

Back