De Kenton pro 2000 is inmiddels binnen, maar ik moet 'm nog aansluiten...
Zonder een andere thread te starten, hier nog wat overwegingen mbt de 2600 in het algemeen.
De 2600 is een geweldige bak om sequences mee te spelen, alleen ben ik geen fan van voorgeprogrammeerde sequences, ik wil minimaal in realtime kunnen transponeren.
Het is mogelijk om een een sequence, afkomstig van een externe sequencer, mbv het 2620 keyboard te transponeren. Het viel nog wel wat tegen, de enige routing was dat ik zowel de cv vanaf de sequencer en de keyboard cv in de ene voltage-processor stopte, waar de som ge-inverteerd uitkomt, en dan met de 2e voltageprocessor deze som nogmaals inverteerde om gewoon de positieve uitkomst te krijgen.
Ik mis persoonlijk een voltage-processor waarin ik signalen kan mengen en ONge-inverteerd kan gebruiken. Is dat een kwestie van juist voor de inverter een output-jack plaatsen?
Ik dacht slim te zijn, en de external vibrato in van het keyboard te gebruiken (en hier de cv van de sequencer in te stoppen). Dit geeft namelijk ook een som van keyboard en sequencer, maar helaas: de external vibrato in bevat een weerstand waardoor de sequence verpest wordt. Ik overweeg nu een extra input op het keyboard te (laten) maken met een cv-in, zonder weerstand, bij te mengen in de keyboard-cv.
Ik weet dat de ARP sequencer (die ik niet heb) hiervoor een speciale input heeft.
Ook de inputs voor de oscillatoren lijken allemaal (behalve de kb-cv) een vaste weerstand in serie te hebben waardoor ook hier niet beide cv's op 100% bij elkaar opgeteld kunnen worden.
Als het keyboard nou een gate-out had (volgens mij is de gate nergens op de 2600 als uitgang te vinden), had ik het keyboard kunnen gebruiken om een minimoog te bespelen, met alle functies van de 2620 als bonus (transpose, lfo). Misschien toch maar ergen een gate-out laten maken ?
Ik had geprobeerd de (audio)mixer geheel rechts te gebruiken om beide cv's te mengen, maar de output van deze mixer gaf geen optelling van beide binnenkomende signalen. Het lijkt bij mij meer een input-socket dan een output. Ik gebruik één van de kanalen van deze mixer (normaal aan de vcf-output gekoppeld) af en toe om bv de keyboard-cv te verlagen tbv minder dan 100% filtertracking (is op de foto te zien). Maar omdat ik de mixer niet helemaal begrijp vraag ik me af of hij kapot is (klopt het dat die ene uitgang waar beide signalen volgens de opdruk samenkomen eigenlijk een input is) ?
Ik lijk natuurlijk een verwend kereltje, een ARP2600 hebben en dan klagen over de beperkingen, maar ik wil dat ding eigenlijk als centraal punt in mijn analoge setup gebruiken.