advies midi --> cv interface voor ARP2600

Overigens ken ik die Source wel. Aardig voorbeeldje is Blue Monday van New Order met een Drumulator en Source in de hoofdrol. Depeche Mode had er ook een voor de bass-sequences. Ik ga nu weer even Youtuben en ben zo terug met wat links. Geinig zo'n Source maar doe mij maar een 2600 met 1611 sequencer.. :geslaagd:

nou da's ook toevallig, of zit je me te stangen Rianne ;)
ik heb net een source gekocht en een drumulator. en een encore expresisonist trouwens.
over de arp2600 kan ik nog niet veel zeggen. daarvoor moet ie eerst gerepareerd worden en het liefst ook aangestuurd. ik zet hem af en toe voorzichtig aan, met de vca open of getriggerd door de envelope op de klok.
omdat een aantal sliders niet goed is, kan ik hetfilter maar in een bepaalde range gebruiken en zo zijn er nog wel wat beperkingen, maar k vind de arp erg lekker klinken, heel inspirerend, dus wie weet....

Geinig zo'n Source maar doe mij maar een 2600 met 1611 sequencer.. :geslaagd:

nadeel van de arp2600 en vele andere synths is natuurlijk dat je er maar 1 geluid tegelijk mee kan maken. vandaar is een combi van 2 of meer synths wel aan te raden hè. en de source is dan wel een erg lekkere synth die met zijn geluidkarakter de arp heel goed kan aanvullen/ondersteunen. en met zijn 16 presets wordt ie meteen wat praktischer inzetbaar.

nou da's ook toevallig, of zit je me te stangen Rianne ;)
ik heb net een source gekocht en een drumulator. en een encore expresisonist trouwens.
over de arp2600 kan ik nog niet veel zeggen. daarvoor moet ie eerst gerepareerd worden en het liefst ook aangestuurd. ik zet hem af en toe voorzichtig aan, met de vca open of getriggerd door de envelope op de klok.
omdat een aantal sliders niet goed is, kan ik hetfilter maar in een bepaalde range gebruiken en zo zijn er nog wel wat beperkingen, maar k vind de arp erg lekker klinken, heel inspirerend, dus wie weet....

Als ik dat zo lees dan is mijn oude Drumulator weer helemaal hip aan het worden :D Ik ga toch maar eens na, of Boemtsjak hem misschien kan maken want hij staat al jaren kapot niets te doen. Wie weet heb ik die hele 808 niet eens nodig :dubbel:

Je zal vast wel gezien hebben dat er de laatste tijd wat tutorials zijn over de 2600 op Youtube. Niet allemaal even flitsend gepresenteerd maar het laat wel weer zien, wat voor een bak het eigenlijk is. Ik hoop dan ook voor je dat hij straks weer 100% in orde is en dat je er veel plezier van zult hebben.

ik word straks nog arp-fanaat. heb ook al een axxe gekocht.
als die hetzelfde klinkt als de 2600, is de keuze snel gemaakt ;)

ah,

Saint Eric heeft mijn 2600 onder handen genomen. Een paar interessante modificaties uit laten voeren. Power supply onder handen genomen, audiopath upgrade (dus ook veel minder ruis uit de reverb). Maar nog leuker: naast het 4072 filter zit er nu ook een 4012 filter in. Ik heb dus de zwart/oranje en zwart/grijze 2600 in één (met het voordeel dat er geen modules ingegoten zitten). Met een schakelaar kan ik switchen tussen beide filtertypes. Dat heeft Eric mooi gemaakt !

Verder een cv-input op het keyboard toegevoegd zodat een sequencer 1 op 1 bijgemengd wordt met het keyboard-cv. Lees: realtime transponeren van de sequence, net als op een casio :D

Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen en wat geluidjes opnemen om het verschil tussen de filters te laten horen.

Back