Roland rd 300 sx VS Yamaha pc 33

Glenn Anderssen

Nieuwkomer
hallo,

ik ga binnenkort een stage piano kopen en twijfde tussen deze twee piano's, de ene Roland rd 300 sx en die andere yamaha pc33,

persoonlijk vind ik de de klavier van de Yamaha beter (wat best wel belangerijs is omdat ik 't als master keyboard wil gaan gebruiken), maar de Roland heeft veel meer en mooiere sounds.

Iemand enige ervaring met deze twee stage piano's?

Help me even uit,

glenn andersse.

:okdan:

Bedoel je de Yamaha CP33? (deze?)
Is sowieso een moeilijke keuze, vermits ze allebei in dezelfde klasse zitten qua prijs/eigenschappen. De RD300SX heeft inderdaad meer en mooiere geluiden, en is ook 128 stemmig polyfoon (de CP33 64 stemmig). Ik heb ze ook ooit vergeleken, en had na een uurtje spelen exact dezelfde mening als jou, ik vond de CP33 persoonlijk "beter" spelen, en ook die half-damper functie vond ik wel interessant (waar je het demperpedaal half kan indrukken, hetzelfde effect zoals je met een echte piano hebt)

Al eens gedacht aan een RD700?, die vind ik stukken beter spelen dan de RD300, of de Yamaha S90 ES, daar heb je een heerlijk klavier, en massa's geluiden. Allebei helaas duurder, weet niet of het nog past binnen je budget?

Moeilijke keuze hoor, persoonlijk zou ik gaan voor t beste klavier, en later eens zien voor een goeie module met stevige geluiden, dan hebt je 't beste van 2 werelden.

Ja inderdaad, ik bedoelde de cp33. De RD700 is net iets te duur voor mij. Mij budget is rond de €1200,-.

Ik denk toch dat ik voor de Yamaha CP33 ga, aangezien ik op mijn Korg Triton Extreme en de Nordrack2 ook al heel veel mooie
sound heb.

Maar ik ben nog niet zeker van mijn zaak, zit nog steeds te twijvelen.

Mocht er nog iemand sugesties hebben, graag...

check ook de Kawai Mp4 of 5 als je kunt, en speel de yamaha voor een lange periode (1 uur aaneengesloten) en check of je de toetsen vermoeiend vindt, die schijnen nogal heavy te zijn. veder zijn het allemaal lekkere instrumenten dus ik zou gewoon gaan voor wat je het lekkerst vindt aanvoelen

De graded hammers van Yamaha zijn behoorlijk heavy idd. Het eerste uur dat ik erop speelde had ik ook wel kramp in de handen. Maar daar wen je gelukkig aan :).

Back