plaats een track uit de tijd dat je nog geen muziek kon maken!

djrazor

Cortex Driller
Ik kwam vorige week een hele oude .xm file tegen en ik moest toch echt even lachen. Ooit eens gemaakt op papa's good old 266mhz pc'tje (die voor die tijd extreeeem snel was) toen een klasgenoot bij me thuis was. Ziekelijk vals, hoezo opbouw of climax of whatever, en totaal geen spoor van muzikaal inzicht in te bespeuren.... Niet dat mijn tracks van nu helemaal state-of-art zijn, maar ik denk dat ik in al die jaren toch wel wat vooruitgang gemaakt heb ;-)

Nu zijn er vast meer forumleden die tracks van vroegaaah hebben die eigenlijk zooo triest zijn dat je je ervoor zou moeten schamen. Wie durft ze nog meer te posten, met het risico voor de rest van het bestaan van het Synthforum waarschijnlijk wat schever aangekeken te worden? :duivels:

Eigenlijk een soort kutnummer-thread dus, maar dan voor tracks die NIET bewust kut gemaakt zijn. Hoewel mijn track -ook destijds- wel met een knipoog bedoeld is.

Disclaimer: de teksten in de track zijn niet zo heel erg netjes en beleefd, moet ik eerlijk zeggen. Omdat ik eigenlijk niet verwacht hier iemand mee te beledigen of te kwetsen, verwacht ik dat de mods het acceptabel vinden. Mocht ik dit verkeerd ingeschat hebben dan zal ik de link direct verwijderen, mochten de mods dit dan niet al gedaan hebben...

Ik ben helaas ál mijn XM's kwijt, ooit eens op cd gebrand, met een zut samples, en nu kwijt =(
Heb nog wel ergens wat mp3's, eens zoeken binnenkort!

En melodietjes inboeren was inderdaad hip! :)

he dit is een leuk topic, helaas heb ik nog maar een CASSETTE van een oude opname toen ik 15 was. Echt tenenkrommend. Ik heb aleen geen zin om het over te zetten.

Origineel geplaatst door Ethereal
(...)

En melodietjes inboeren was inderdaad hip! :)

offtopic:

Misschien moet je dan ook eens hier naar luisteren. Die kwam ik ook nog tegen. Je verdient echt mijn respect als je deze mp3 helemaal kunt afluisteren ;-)

Let wel: dit is echt te goor voor woorden. Mensen met een zwakke maag, fatsoen en/of een "normale" opvoeding zullen hier waarschijnlijk de humor niet van inzien :)

Ik heb een tijdje geleden mijn allereerste cassettes overgezet op mp3, om "niet te verliezen" voor het nageslacht :D
Eén van mijn eerste "tracks" is dit, gemaakt toen ik een jaar of 18 was, en net die fantastische Juno106 had bijeengespaard. Dat was dan ook de synth waarmee dit hele ding is gedaan. Opgenomen met een cassettedeck en bandopnemer... veel ruis ondertussen: dit moet kopie 15 of zoiets zijn :)
Hier
Ik kon toen toch al wat componeren, da's toch al iets.

Origineel geplaatst door hermax
Ik heb een tijdje geleden mijn allereerste cassettes overgezet op mp3, om "niet te verliezen" voor het nageslacht :D
Eén van mijn eerste "tracks" is dit, gemaakt toen ik een jaar of 18 was, en net die fantastische Juno106 had bijeengespaard. Dat was dan ook de synth waarmee dit hele ding is gedaan. Opgenomen met een cassettedeck en bandopnemer... veel ruis ondertussen: dit moet kopie 15 of zoiets zijn :)
Hier
Ik kon toen toch al wat componeren, da's toch al iets.

Hehe, dan vind ik de mijne toch beroerder...

Je herkent er wel overduidelijk die typische junoklank in :)

ik heb geen muziek uit de tijd dat ik nog geen muziek kon maken. toen had k nog geen opnamespullen :( en nu wel en erger ik me er kapot aan :D

Tracks

Tracks

hmm,ik word langdurig ziek als ik een track van men eigen werk hoor van lang geleden.
Ik mag hopen dat het al wat beter is geworden,in den beginne had ik een Philips Philicorda orgeltje een Korg Mini 700s en later kwam daar een Crumar Trilogy en een Casio SK-1 samplertje bij,je wilt het niet horen wat ik daar mee deed,juist,ja,bagger muziek maken!
Maar ik had er plezier aan,en "het" moet ergens beginnen,dus....

Laatst gewijzigd:
Geen idee waar je deze draad om begonnen bent, maar allee..

Geen trek in ouwe eigen tracks ken ik ook wel...en daar heb ik er nogal wat van.
Maar ja, alles wat je gemaakt hebt heeft jou gemaakt tot wie je nu bent, toch?
Als het goed is in ieder geval een tikkie beter. :engel:

Back