hi cut filter.

Status
Please reply by conversation.

SpaceAgent202

Sinds 2001
ik zoek een hi cut filter.

moet alles boven bepaalde frequentie (in stereo!) kunnen filteren zonder veel kleuring.

enige wat ie moet kunnen is frequenties cutten boven instelbare frequentie. laten we zeggen boven 17khz en +- 5khz zodat ie een bereik heeft van ongeveer 12 tot 22khz.

misschien is een goede param eq ook een optie maar dat weet degene die m wil verkopen zelf wel :)

Re: hi cut filter.

Origineel geplaatst door Roel
ik zoek een hi cut filter.

moet alles boven bepaalde frequentie (in stereo!) kunnen filteren zonder veel kleuring.

enige wat ie moet kunnen is frequenties cutten boven instelbare frequentie. laten we zeggen boven 17khz en +- 5khz zodat ie een bereik heeft van ongeveer 12 tot 22khz.

misschien is een goede param eq ook een optie maar dat weet degene die m wil verkopen zelf wel :)

Roel,

misschien kun je je vraag iets anders stellen. wil je een filter hebben wat instelbaar is van 5 tot 17 kHz (1 kantel frequentie) en vanaf die frequentie afkapt? of wil je een filter hebben die frequenties van 12 tot 22 kHz doorlaat (2 kantel frequenties, dus een notch filter). het lijkt me dat je zoieso iets kleuring krijgt bij filteren maar dat hangt natuurlijk ook af hoe scherp je filter is.

Paul

Heb je niet van die Sony EQ plug-ins die zonder enige vervorming werken? Ben even de term kwijt die daar voor gebruikt wordt. Linear?

hey Roel als je een weerstand met een capaciteit naar massa achter de uitgang van de synth plaatsts (bv kabeltje maken) heb je een eerste orde filtertje dat misschien wel het gewenste resultaat geeft. Waarden weet ik wel niet zo direkt. Tis alleszins de goedkoopste manier denk ik :D

Origineel geplaatst door Roel
het is weer eens het geval dat het achter een hardware synth moet hangen en dus hardware moet zijn :)

Je kunt natuurlijk een Oxford kopen, maar misschien gaat dat net iets te ver ;)

Er zijn massa's digitale EQ's te vinden, met name als mastering processor.

ja dat heb ik ook gezien, tot aan crossovers toe. maar die zijn zo duur. ik wil enkel boven de 15khz gaan cutten, da's alles wat ie moet kunnen

Re: Re: Re: hi cut filter.

Re: Re: Re: hi cut filter.

Origineel geplaatst door 6 trak
da's dus Hi-Pass/Low Cut en dus niet Hi-Cut/Low Pass die roel bedoeld...

Uit het verhaal van Roel begrijp ik dat hij een filter wil wat frequenties van 12 tm 22 kHz wil DOORLATEN. Dan zit je vanaf 2 frequnties te kappen toch? en dat heet een notch filter. als jij zegt "high cut/low pass wat Roel bedoeld" is dat toch hetzelfde als een low pass filter?

Als je echt goed stijl wilt kunnen af-filteren, helemaal bijv. een notch, dan is er maar één serieuze optie (in hardware) en da's een digitale EQ of instelbare feedback-destroyer. Zoiets als een Behringer DEQ-2496 dus.

hi cut en low pass is hetzelfde.

doelstelling.

alles beneden 15 khz doorlaten (of iets in de orde van bereik van 15-20khz)

dus alles boven 15 khz afkappen

die deq is misschien zo'n gek idee nog niet. hoe smal zijn de freq banden van dat ding mocht ik een specifieke freq willen knippen?

Status
Please reply by conversation.
Back