Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Mjah dan nog :). Mooiste zou zijn als ze is esata erop zetten.

Me vrouwtje heeft een laptop met esata aansdluiting. Die zit direct op het mobo.

Ik haal exact dezelfde snelheid met een externe via esata dan de interne hd :)

Das pas gaaf. Met usb met je toch gelimiteerd.

das zeker waar, maar ach het werkt en die macbookies draaien als een tierelier, ze zijn en blijven een verademing

er zullen altijd wel wat minpuntjes aan blijven zitten, zoals mijn m-audio die niet onder windhoos met de firewirechipset samenwerkt wat ook niet ondersteunt gaat worden door m-audio en geen idee of apple er wat aan gaat doen maar ach dat gaat ook alleen maar om resolume die op magische wijze sneller werkt onder windhoos dan op osx....

Voor mogelijke mac mini kandidaten. Er zijn geruchten dat er rond 14 juni nieuwe mini's worden aangekondigd danwel op de apple site staan. Nog niets bekend van specs.

Dat zou dan niet verkeerd zijn.

Even nog een wellicht domme vraag: een 5400 RPM HD zou goed Ableton Live 4 moeten kunnen draaien?. Met audiosporen en plugins?

esata en fiwi800 zijn sneller dan de meeste harde schijf/opslagsystemen

maw... fiwi800 of esata, maakt niet uit

Gewoon WD halen. :)

Voor 7200 rpm schijven let op 3.5 inch maakt het allemaal niet zo heel veel uit.

Bij 2.5 inch schijven moet je toch wel een stuk beter opletten wat voor schijven je pakt.

Ik zou gewoon voor een fatsoenlijjk merk gaan zoals WD. 5 jaar garantie etc.

Heeft geen zin feitelijk.

Esata (hoe dus je hd van je mini is aangesloten). Is 2 keer zosnel dan usb 2.0 :)

Maargoed wat ik gewoon zou doen is een 2dehands mac mini kopen voor een prik.

Ik had er 1 met 7 maanden garantie nog voor 350.

Zat wel 1 gb ram in en een kleine hd. Maargoed zelf er 4 gb ingepoft :) en een fatsoenlijke schijf! :)

Ik zou nu in dit geval een seagate XT schijf erin hangen. kost je voor 500 gb zo'n 100 euro :) Maar dan heb je wel 4 gb SSD gedeelte :)

Die zijn echt super :)

Over 7 uurtjes is het weer zover... WWDC

De volgende geruchten doen de ronde:

- IPhone 4G & IPhone OS4
- Mac Mini
- Mac Pro
- Apple TV
- Magic TrackPad
- Itunes 10
- Safari 5
- FCS & Logic weer een update
- Cinema Display
- Aankondiging van meer Apple stores in Europa.

Wat denken jullie dat we te zien gaan krijgen en waar hoop je het meest op?

ik wilde net een mac book pro aanschaffen kan misschien beter een dagje wachten, of betekend dat niet dat er kort daarna goede aanbiedingen gaan komen ?

mijn gedachte gaan uit naar een15" 2,4 ghz intel i5, 4gb, 320gb. (1750€)
twijfel nog met het 2,53 / 500gb model. (1950€)
wil er met ff400 en/of kore en virtuele instrumenten van mn. native instruments ( kontakt, reaktor, b4) ook live mee spelen.
welk advies zouden jullie me kunnen geven ten aanzien van :
nu kopen of paar weken wachten , en is deze configuratie voldoende voor wat ik wil en/of zijn er nog tips waar ik op moet letten ?
voorbaat dank

De volgende geruchten doen de ronde:

- IPhone 4G & IPhone OS4
- Mac Mini
- Mac Pro
- Apple TV
- Magic TrackPad
- Itunes 10
- Safari 5
- FCS & Logic weer een update
- Cinema Display
- Aankondiging van meer Apple stores in Europa.

Ik hoop uiteraard op de Mac Pro update, maar dat zal wel goed komen zodra intel kan leveren. FCS hoop ik ook een beetje op als het multicore en meer native codecs ondersteunt, hoewel ik me wel een beetje genaaid zou voelen als ik daar nu na net een jaar weer 300 piek voor moet lappen. Vond de vorige versie al nauwelijks de centen waard, dat was meer een update dan echt een nieuwe versie. Maar goed... Bij Apple begint de toevoeging Pro toch al z'n waarde te verliezen...

oke dank je, zo goed zit ik er niet in.
voldoet die configuratie, of zou ik nog iets erbij moeten laten zetten?
is de firewire aansluiting oke?
ga met cubase 4 en native instruments komplete5 aan de gang

( weet wel het een en ander van analoge synth's echter dit zou m'n eerste mac laptop worden. )

verschil in prijs is wel groot,
zit momenteel op een 15" 2,4 ghz intel i5, 4gb met een 500gb 7200t hd, voor 1885€
denk dat dat op zich het wel moet gaan doen, qua prijs zit ik nu al de hele dag te zoeken, maar echte aanbiedeingen vind ik niet.
ja in engeland en de us , maar dan ben ik bang voor service en garantie.
weet niet of het klopt dat er in nederland prijsafspraken zijn voor apples, of dat ik niet goed genoeg zoek ??

Ik denk niet dat je ze veel goedkoper zult vinden. Prijsafspraken zijn er in dit geval niet, een prijsafspraak is een (verboden) afspraak tussen elkaar beconcurrerende bedrijven om 1 prijs te hanteren. Apple is geen concurrent van zichzelf, zij bepalen de prijs en hun leveranciers hebben zich daar aan te houden (hoewel... je kunt dat ook een prijsafspraak noemen). Je zou dezelfde laptop hoogstens goedkoper kunnen krijgen door kortingen te bedingen, bijvoorbeeld als je tegelijkertijd nog een hoop meuk er bij koopt of door een ander merk hardeschijf in te laten bouwen. Ik weet uit ervaring dat Mac House daar nog wel wat mee kan doen, maar het scheelt maar een paar centjes.

Back