Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

HELP gevraagd

HELP gevraagd

Ik wou eigenlijk een Imac 27" kopen maar geld is op aan andere zaken.
Ik wil toch graag met Garageband en/of Logic gaan werken.
Ik heb de volgende mac pro op het oog.
- Twee 2.66 Ghz Intel Xeon Dual Core processors
- 4 Gb intern geheugen
- 2 x harde schijf: 250Gb opstartschijf en 500Gb
- NVIDIA GeForce 7300 GT, 256 MB met 2 x DVI (Dual screen ondersteuning)
- Superdrive (DVD/CD lezen en branden)
Geïnstalleerde Software:
- OSX Lion laatste update (10.7.4)

Is dit voldoende om met beide software pakketten aan de slag te kunnen?

Ik weet genoeg over PC's maar wil graag een keer met een Mac werken.

Graag jullie advies wat zeer gewaardeerd wirdt.
Bedankt alvast!!! :okdan:

En kan je dat toelichten dan???
Heb je dan een andere suggestie voor mij???
:erm:

Ik wou eigenlijk een Imac 27" kopen maar geld is op aan andere zaken.
Ik wil toch graag met Garageband en/of Logic gaan werken.
Ik heb de volgende mac pro op het oog.
- Twee 2.66 Ghz Intel Xeon Dual Core processors
- 4 Gb intern geheugen
- 2 x harde schijf: 250Gb opstartschijf en 500Gb
- NVIDIA GeForce 7300 GT, 256 MB met 2 x DVI (Dual screen ondersteuning)
- Superdrive (DVD/CD lezen en branden)
Geïnstalleerde Software:
- OSX Lion laatste update (10.7.4)

Is dit voldoende om met beide software pakketten aan de slag te kunnen?

Ik weet genoeg over PC's maar wil graag een keer met een Mac werken.

Graag jullie advies wat zeer gewaardeerd wirdt.
Bedankt alvast!!! :okdan:

Ik heb met dezelfde mac pro (alleen met 8GB ram) bijna 5 jaar gewerkt. Ik zie eigenlijk niet superveel snelheids verschil met de MacPro Quad 3.2 met 12 GB ram die ik nu heb

Ik draaide er logic op met oa een MOTU systeem met 96 in en 72 outputs zonder problemen.

En kan je dat toelichten dan???
Heb je dan een andere suggestie voor mij???
:erm:

je koopt een mac pro ook vooral voor het makkelijk kunne uitbreiden van 4 Harddisks en PCIe kaarten.

Ik heb gelezen dat je met een MacMini dualcore i7 (de server variant) al heel goed kan logic'en

mac pro zou ik nooit kopen tenzij ik met video/film/3D zou bezig zijn

werkt perfect, nooit een mac fan gweest, once u go...... u never go.....komt geen window-s meer in :)

je koopt een mac pro ook vooral voor het makkelijk kunne uitbreiden van 4 Harddisks en PCIe kaarten.

Ik heb gelezen dat je met een MacMini dualcore i7 (de server variant) al heel goed kan logic'en

Juist ja. Maar PCI-kaarten worden dan alweer moeilijker terwijl je hele goede 2e handse pci kaarten kan krijgen. Focusrite Saffire bijvoorbeeld..............
EN een macmini dualcore i7 server variant is weer een stukje duurder dan deze Mac Pro.

Maar waardeer je antwoord! :okdan:

werkt perfect, nooit een mac fan gweest, once u go...... u never go.....komt geen window-s meer in :)

Dat hoor ik vaker daarom ben ik ook zo benieuwd 8~

Juist ja. Maar PCI-kaarten worden dan alweer moeilijker terwijl je hele goede 2e handse pci kaarten kan krijgen. Focusrite Saffire bijvoorbeeld..............
EN een macmini dualcore i7 server variant is weer een stukje duurder dan deze Mac Pro.

Maar waardeer je antwoord! :okdan:

:stupid:stupid:stupid
Focusrite Saffire is firewire uiteraard.
Ik doelde op de goede RME pci interfaces natuurlijk 8o)

bedoelde met mijn reactie dat een mac pro geen nut heeft voor audio tenzij je pci kaarten nodig hebt voor wat je doet..

voor de rest sta je daar met een gigantische bak waar je slechts een fractie van zijn potentieel van benut, dit potentieel zijnde vnl toegespitst op video, gfx en wetenschappelijk onderzoek.

mbp en mac mini lijken mij de meeste bang for the buck hebben

imacs ben ik geen fan van wegens integratie scherm en pc.. oogt allemaal zeer mooi maar in de (mijn) studio minder praktisch
als er iets aan kapot gaat liggen de kosten ook hoger en de diy route moeilijker

@ Rvooh u right, las mbp my bad :stupid

mac pro, net ff gekeken had ik idd ook niet gedaan.

mbp lijken mij de meeste bang for the buck hebben
helemaal mee eens heb de mbp-r gekocht 4 mnden geleden.

Geen moment spijt van gehad. :)

Geef mij 1 goeie reden waarom geen retina?

1. geheugen niet te upgraden;
2. ruimte voor 1 (speciaal formaat) SSD, niet-retina past 2 x 2,5" ssd/hd;
3. minder aansluitingen (geen FW, ethernet, etc tenzij dure adapters);
4. duurder;

Geheugen is wel te upgraden naar 16 gig bij aanschaf.
De ssd die erin zit is een normale ssd die jezelf kan upgraden. Wil je een 2e ssd moet je dat via usb 3 of thunderbold doen.
Minder aansluitingen valt mee, al het nodige zit erop.
tenzij dure adapters
valt ook mee, enig wat duur is, is een thunderbold kabel....mja is ook een kabel met een chip in gebouwd (edit: die overigens steeds meer beschikbaar worden dus goedkoper, zo ook met ssd)
thunderbolt_kabel.jpg

duurder
valt ook mee, als je 1 op 1 gaat vergelijken kom je duurder of een paar honderd euro goedkoper uit bij andere fabrikanten, die look a likes zijn.
hier n voorbeeld ter illustratie
349117-macbook-air-vs-ultrabooks-big-chart.jpg

Laatst gewijzigd:
1. geheugen niet te upgraden;
2. ruimte voor 1 (speciaal formaat) SSD, niet-retina past 2 x 2,5" ssd/hd;
3. minder aansluitingen (geen FW, ethernet, etc tenzij dure adapters);
4. duurder;

5. Eerste generatie

Een Air 11" retina zit ik zelf al een tijdje op te wachten. (zou er me 17" voor weg doen)

Aan de andere kant hebben concurrenten al verschillende tabletten aangekondigd met veel meer power dan de iPads van nu dus wie weet zal Apple misschien ook wel of dit of volgend jaar met een iPad "Pro" of iets uitkomen.

Geheugen is wel te upgraden naar 16 gig bij aanschaf.
Klopt, kost 203 euro. 3rd party 16Gb (voor een cMBP) kost 100 euro.
De ssd die erin zit is een normale ssd die jezelf kan upgraden. Wil je een 2e ssd moet je dat via usb 3 of thunderbold doen.
Alleen OCW levert 3rd party SSD's voor retina macbook's. Een 2e HD/SSD moet inderdaad altijd extern, bij een cMBP niet.
Minder aansluitingen valt mee, al het nodige zit erop.
valt ook mee, enig wat duur is, is een thunderbold kabel....mja is ook een kabel met een chip in gebouwd (edit: die overigens steeds meer beschikbaar worden dus goedkoper, zo ook met ssd)
Er zit 2xTB en 2xUSB op. Ik gebruik zelf een cinema display, virus ti en fireface. Daar heb ik al een mini display poort, 2 x usb en 1 x firewire voor nodig. Dan zijn alle aansluitingen bezet en kan ik geen externe HD/SSD aansluiten. Eventuele oplossing is een TB hub, maar die zijn gelijk 300 euro.
als je 1 op 1 gaat vergelijken kom je duurder of een paar honderd euro goedkoper uit bij andere fabrikanten, die look a likes zijn.
Mijn keus bestaat uit een retina of niet retina Macbook. Ter vergelijking:

cMBP 2.6GHz i7, 8GB, 750GB HD €2323 + 16GB €100 + 256GB SSD €140 = €2560
rMBP 2.6GHz i7, 16GB, 512GB SSD €2953

De Macbook retina komt dan 400 euro duurder uit. Misschien niet helemaal eerlijk vergeleken omdat ik een 256GB ipv 512GB SSD heb gekozen, maar met een 750GB HD heb ik ook geen grote SSD nodig.

Wat een prachtige argumenten om een non retina te kopen, al besteld ?

Voor de retina moest ik er niks van hebben. Vind de oude modellen nog steeds logge bakbeesten, zonde van mn centjes.

Retina was voor mij voldoende kwalitatieve update om het te kopen (all in 1 solution) en ja eerlijk is eerlijk heb t slanke design ook een rol laten spelen.:o:

Laatst gewijzigd:
Back