Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

hmm.. Ik heb niet echt veel info gegeven idd.. het enige wat ik tot nutoe gebruik is mijn midikeyboard, mijn laptop en 2 monitorspeakers. Het is de bedoeling dat ik wat house ga produceren, dus ik weet niet of een geluidskaart met zoveel in- en uitgangen noodzakelijk is voor mij. ik hou het liever simpel :)

Laatst gewijzigd:
Ik zit er sterk over te denken om een iMac te kopen. Nu wil ik daar ook een geluidskaart bij kopen (audio interface). Ik heb 6 stereo ingangen nodig (Jack's). Iemand een oplossing hiervoor, zonder extreem dure producten te moeten aanschaffen als amateur. Zoek iets rond de €500 a €600. Nu werk ik via een PC en dan 1 stereo in (EMU 1212M). Met behulp van een mixer stuur ik de audio signalen door. Nadeel is dat je zo niet 6 sporen in 1x op kunt nemen.

Zat zelf ook aan een Motu te denken, maar dan kom ik er niet met de ingangen. Wellicht dat ik dan een aantal via het mengpaneel doe en dan op 1 stereo ingang op de motu en de andere stereo paren gebruik om direct een synth aan te sluiten.

Iemand een beter idee?

hmm.. Ik heb niet echt veel info gegeven idd.. het enige wat ik tot nutoe gebruik is mijn midikeyboard, mijn laptop en 2 monitorspeakers. Het is de bedoeling dat ik wat house ga produceren, dus ik weet niet of een geluidskaart met zoveel in- en uitgangen noodzakelijk is voor mij. ik hou het liever simpel :)

Simpel en goed? Apogee One. Wel duur.
Toch iets meer? Apogee Duet. Nog duurder.

Dat is echt simpel en werkt perfect met mac. Belangrijk is of je met softsynths of hardware gaat werken. Ha je met softsynths werken dan heb je inderdaad weinig ingangen nodig.

Simpel en goed? Apogee One. Wel duur.
Toch iets meer? Apogee Duet. Nog duurder.

Dat is echt simpel en werkt perfect met mac. Belangrijk is of je met softsynths of hardware gaat werken. Ha je met softsynths werken dan heb je inderdaad weinig ingangen nodig.

Ik werk inderdaad alleen maar met softsynths. Ik zal eens kijken naar de apogee one.

hmm.. ik vind de apogee erg duur. heeft iemand nog een goedkopere oplossing? Het hoeft niet top-of-the-line te zijn, men kan immers niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten ;) Als de prijs/kwaliteit verhouding goed is, ben ik blij!

Ik wil overstappen op mac en heb nu die 13inch Macbook Pro@2,54Ghz op het oog. Rest van de setup; Motu Ultralite Mk3 en Bitstream 3X.

Ik wil de mac gebruiken voor livesets met Ableton, Alleen nu zie ik dat er in die mac geen 7200rpm HD kan. Is dit een probleem?

Ik wil overstappen op mac en heb nu die 13inch Macbook Pro@2,54Ghz op het oog. Rest van de setup; Motu Ultralite Mk3 en Bitstream 3X.

Ik wil de mac gebruiken voor livesets met Ableton, Alleen nu zie ik dat er in die mac geen 7200rpm HD kan. Is dit een probleem?
dat kan wel hoor. als het niet bij de keuze opties van apple staat is dat vast om hun duurdere modellen te pushen maar je kan er prima zelf een 7200PRM HD in zetten.

dat even terzijde, een 5400RPM werkt ook hoor. je komt alleen sneller aan de limiet van lees/schrijfsnelheid. of dat een probleem is hangt af van hoe groot je clips en samples zijn. veel RAM heeft hier ook een positieve invloed op.

dat kan wel hoor. als het niet bij de keuze opties van apple staat is dat vast om hun duurdere modellen te pushen maar je kan er prima zelf een 7200PRM HD in zetten.

dat even terzijde, een 5400RPM werkt ook hoor. je komt alleen sneller aan de limiet van lees/schrijfsnelheid. of dat een probleem is hangt af van hoe groot je clips en samples zijn. veel RAM heeft hier ook een positieve invloed op.

True. Ik heb zelf een 7200 rpm HD ingebouwd. Is wel een oude zwarte MacBook. Werkt uitstekend.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort over van pc naar een imac i7, ik heb nu een pc met 2 harde schijven 1x sata 80 gig voor de operating system en applicaties (Cubase etc.) en 1x sata speciaal voor de audio 500 gig (7200rpm). Aangezien er in een imac 1tb schijf zit, is het dan nog steeds verstandig dit over 2 schijven te verdelen als voorheen? Of moet ik dan een externe schijf aanschaffen bijv. firewire voor de audio, en is dit dan wel snel genoeg. Verder heb ik de Fireface 400, en aangezien de imac maar 1 firewire aansluiting heeft kan ik bijv. de externe schijf doorlussen via de Fireface?

Doorlussen kan je doen.
Maar je kan ook een USB-schijf aan de iMac hangen: in de praktijk iets langzamer dan een FW-schijf, maar misschien wel sneller dan het doorlus-verhaal.

In een iMac i7 kan ook 2 TB. Verdelen is naar mijn mening niet nodig.
Doorlussen is volgens mij niet aan te raden; audio gelijktijdig delen over dezelfde bus is niet handig. Als je het alleen als backup gebruikt en dus niet gelijktijdig gebruikt lijkt het mij geen probleem. Desondanks zou ik dan gewoon voor USB kiezen

Jongens

Blijft nog ff zitten en ren niet meteen naar de winkel voor een nieuwe Macbook Pro.

Alle Apple stores liggen plat en dat zou heel goed kunnen betekenen dat vandaag de Quad Core Macbook Pro's worden toegevoegd. :okdan:

EDIT

Blijkbaar niet :(

Maar wel een mooie upgrade naar Aperture 3 :okdan:
:maffia:

Laatst gewijzigd:
Back