Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Processor voor het produceren.

Processor voor het produceren.

Beste Mensen,

Ik vroeg me af of je met een Intel Core 2 Duo 3.06 GHz (Info: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=41495) (+ 4GB RAM) Processor goed kunt produceren. Ik wil dan echt wel iets zwaardere taken uit gaan voeren (ongeveer 25 tot 30 tracks) dus minimaal per track dit:
- 3 Effects
- Virtual Instrument (van Omnipshere tot Predator)
- Wat EQ's
- Sends
- Automations
e.d
Zou ik met deze processor ongeveer genoeg kracht hebben?

Dan ga je dat makkelijk halen met die specs. De AU plugins zijn sowieso al een stuk lichter dan het VST-protocol, dus dat wordt peanuts :)

Duo terwijl quadcores peanuts kosten?

Beste Mensen,

Ik vroeg me af of je met een Intel Core 2 Duo 3.06 GHz (Info: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=41495) (+ 4GB RAM) Processor goed kunt produceren. Ik wil dan echt wel iets zwaardere taken uit gaan voeren (ongeveer 25 tot 30 tracks) dus minimaal per track dit:
- 3 Effects
- Wat EQ's
- Sends
- Automations
e.d

Bericht door een moderator:
Bovenstaande discussie samengevoegd met deze discussie.

sporen, eq's sends , automations, geen enkel probleem ( zit grotendeels al in je daw )
3 effecten en virualinstruments, ligt er maar aan 3 gates zou kunnen, 3 convolutiegalmen per spoor niet.
maar ja je hebt ook nog freezefunctie en vraag me af wat ik met 3 totaalverschillende efecten X30sporen uberhaupt nog kan.
vaak heb je genoeg aan hier en daar een aparte insert ( compressors zitten ok al in je daw ) en verder enkele sends zoals galm.
werk zelf nog met een 2.0 single g5 en loop , behoudens galmen , eigenlijk nooit ergens tegenaan. moet wel zeggen dat ik zelden virtual instruments gebruik behoudens bv kontakt
dat gezegd hebbend , ben ik op zoek naar een geschikte portable mac/ macbook voor kore1/2 en komplete5 . is voor live en in de oefenruimte. zou graag ook een ( goedwerkende ) firewire erbij hebben. welke adviseren jullie ?

Beste Mensen,

- 3 Effects
- Wat EQ's
- Sends
- Automations
e.d

Omnisphere samen met al je overige wensen kun je vergeten op een dualcore. Omnisphere kan met sommige patches met 1 stem die cpu al dichttrekken.

Voor dit soort plugins wil je echt een snelle quadcore hebben. De rest is niet meteen een probleem, als je het simpel houd is een Dualcore vaak al voldoende.

Heb juist een nieuwe iMac gekocht, nu past mijn firewire niet, aarghh....

Op de vorige ging het wel. Ik heb een edirol FA66 als firewire kaart. De Apple website verteld dat de poort op de iMac een FireWire 800 port; 7 watts is.
Nu is mijn vraag of ik een nieuw kabeltje kan kopen en het probleem opgelost is of dat mijn kaart gewoonweg niet compatibel is?
Heb 2 soorten aansluitingen en kabels bij de Edirol, beiden passen natuurlijk niet ffs

Ik heb de kabel bij de mediaamrkt gehaald :)

Mijn imac i7 is ook binnen net \:D/

Moet zeggen valt me helemaal niet tegen joh. De hd die erin zit is echt wel snel. Haal 130 mb per seconde a 150.

Vind ik niet slecht :)

Weet iemand waar je eigenlijjk je garantie kan checken op de apple site?

ok, heb de lokale zaken afgezocht, kon enkel een tussenstukje vinden voor €12, dees is t geworden :(

Nou beetje balen. Vandaag me imac 27 inch binnen.
Is hij niet goed.

Naja hij draait als een speer. Maar als je hem helemaal uit zet hoor je me een herrie. Soort humming geluid. Echt irritant.

Krijg iig een nieuwe

khoop dat je zo snel mogelijk een nieuwe krijgt!

swel kut natuurlijk.. vooral die bijgeluiden
heb ik ook nog gehad met een macbook (cpu chirp) maar was te laat om te klagen.. reparatie heeft weinig gewerkt dus heb ik hem dan maar weg gedaan (meeste mensen hoorden het niet, hoge frequency, ik wel)

Jah nou idd. Ze zeiden eerst van, het ligt eraan dat je geen geaard stopcontact hebt.
Dus heb hem even versleept naar de keuken. Zelfde probleem.

Ze deden ook helemaal niet moeilijk. Mag deze houden :) Ze bellen van de ups voor een afspraak. Die doe ik dan nadat de nieuwe geleverd word. Heb je iig nog even de tijd om te spelen.
Al kan je niet echt wat installeren ofzo.

Vind het wel heel raar moet ik zeggen. Als je je pc uitzet dan moet toch echt alles uit zijn lijkt me? :)

MIsschien crappy voeding ofzo! Ik had op internet ook echt maar een paar mensen gevonden die ook dit probleem hadden.

Ik was meer bang voor de yellong tinge verhaal wat de imacs eerst hadden. Dat had ik niet dus ik was al blij. En dan heb je dit haha :-)

goed om te horen Alc, dat is precies even van de dingen waar ik heel benieuwd naar ben. ik wil graag een imac in de studio, maar hij moet wel doooodstil zijn. volgens de specs (en wat mensen die ik heb gesproken) is ie dat ook. maakt ie tijdens het aanstaan dezelfde 'herrie'?

Nee het stomme is, als je hem aanzet is hij dus doodstil. Me laptop die ik al stil vond. die maakt nu inverhouding herrie vergeleken die imac :)

Ik denk dat dit een probleem is met de voeding :)

Als je er voor zit hoor je het niet direct. Maar als je met je hoofd boven het scherm komt hoor je BZZZZZZZZZZZZZZ. nagoed dat lijkt me dus niet te horen als zo'n ding helemaal uit staat.

En denk dat bijv als je in dezelfde met een condensator mic opneemt, dat je dat wel gaat horen :)

Back