Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vraagje:
Wie draait hier nog Ableton Live 8 op een oude mac? Ik ben 2e hands aan het kijken, maar wil weten wat de ervaringen zijn.
Groeten,
D
Zie de benchmarks, het verschil tussen de beide 21,5 inchers is wel 800 punten, whohoo! Ik zou je die extra euro's besparen in favour van extra werkgeheugen. Extra geheugenmodules doen ongeveer 50 euro voor 2x 2GB, zelf plaatsen dus, het zijn maar een paar schroefjes.
Persoonlijk zou ik wel serieus nadenken over 21,5 inch vs 27 inch. Met name het extra grote bureaublad dat je krijgt (full HD vs 2560x1440 p) maakt nogal verschil. Base 27 inch lijkt mij ook zeer aantrekkelijk. (1 TB schijf)
Weet er iemand of je de ableton files die je maakt op een mac, zonder problemen kunt openen op een pc ?
Die latency kun je instellen in de software die je gebruikt. De waarden die je daar instelt zouden zo laag mogelijk moeten zijn, zonder dat je kraakjes enzo krijgt.
Check ook eens de geluidskaarten van merken als Focusrite, Motu en Presonus. Wel duurder maar ook meer kwaliteit.
Je zou ook nog een losse mixer kunnen overwegen waarbij je alle audio via die mixer route en de diverse midi-apparaten daisychained. Ook bestaan er diverse Midi to USB oplossingen voor tussen de 20 en 40 euro.

Maar mensen 5 a 600 euro meer uitgeven omwille van, design, besturingssysteem en niet omdat Apple beter is dan ?