Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Dat jij je nucleus hebt verkocht mocht je die hebben gehad. Een dood doener is als je gaat vertellen dat je jarig bent natuurlijk. :erm:

of is die zeitgeist goeroe met pensioen

Ook allemaal niet. Het gaat nie om mij

Klein tipje dan... nee dan wordt het te makkelijk. :D

Heb overigens wel een paar mooie custom tafel modellen voor de SSL Nucleus voor wie geïnteresseerd mochten zijn. :)

Wie draaien er hier Traktor op een MacBook Air? (13" i5)

Is 13 inch groot genoeg met Traktor of net te weinig?

Zit hier met een windows laptop (17" c2d) en dat ding trekt Traktor niet lekker.
(Clean install, niks dan Traktor erop gezet en zonder ook maar iets te doen overload Traktor al bijna (de laptop zit wel vol HP meuk)

EDIT: De windoos laptop is van een klant en ben aan het kijken wat voor hem de beste MacBook is zodat de windhoos laptop vernietigd kan worden. (tenminste dat hoop ik :D )

Laatst gewijzigd:
Ik heb een Agility 3 in mijn MB.

Dat is OCZ geen OWC. Lees niet zulke fijne verhalen over OCZ. veel DAO en andere dingen.

OWC is vrij prijzig maar daar lees vooral veel positiefs over.
Deze 240GB lijkt me wel wat. Zowel lezen en schrijven boven de 500MB.
Deze schijf kost rond de 325/350,- (wat duurder dan de meeste SSD's maar is dan ook 2x zo snel)

merc-extreme-pro-6g_gall1.jpg

Ja ik vergis me. Ik las inderdaad ook redelijk wat slechte verhalen over OCZ, totdat ik merkte dat dat vooral over de controllers in de 1- en 2-reeksen ging. De meeste verhalen waren sowieso erg oud of van "horen zeggen". Deze doet het in ieder geval prima. Ik ga geen dure 6G kopen voor een MB die maar een 3G poort heeft...

Shit hee....Heb ik tog stiekum een MD770 3.2Ghz/12GB/256SSD/1TB HDD besteld :D

@Septic Welke spaarpot heb je daarvoor geplunderd? :D Mag ik ook uit die spaarpot plukken ;)

p.s. Ik ben wel benieuwd naar je preformance bevindingen als je 'm eenmaal binnen hebt. Loop mezelf soms te vergapen aan zo'n dual proc MP maar is het gelet op de beperkte aanwezigheid van native multicore ondersteunende DAW's wel een must om meer dan één proc (XEON!!!) in je MP te hebben?

@Septic Welke spaarpot heb je daarvoor geplunderd? :D Mag ik ook uit die spaarpot plukken ;)

p.s. Ik ben wel benieuwd naar je preformance bevindingen als je 'm eenmaal binnen hebt. Loop mezelf soms te vergapen aan zo'n dual proc MP maar is het gelet op de beperkte aanwezigheid van native multicore ondersteunende DAW's wel een must om meer dan één proc (XEON!!!) in je MP te hebben?

Nu ja, als je al 2 jaar wacht op een echte update en die komt maar niet, heb je op een gegeven moment genoeg in de spaarpot lol

Tis een enkele Quadcore deze. Theeft idd niet zo heel veel zin om 12 CPUs te draaien, das meer voor video editing enzo

Apple TV is dat wat?

Stel ik AirPlay Logic naar een TV met touchscreen.
Zou dat dan werken, hoe zit het met lag?

Maar airplay (mirroring) is one way toch? Hoe wil je dan die touchscreen gebruiken? kun je beter een rechtstreeks lijntje (of twee) leggen.

ATv is wel erg handig voor streaming van snippets of andere muziek/films. In Mountain Lion wordt het iets uitgebreider.

hallo, ik zit met het volgende, graag wat advies :)

ten 1e ben ik een noob op computer gebied. wil gewoon da ding aanzetten en muziek maken!
draai nu nog een p4 op 80% met uitschieters dus dat werkt niet zo makkelijk meer. draai er al tc kaart in waarvan alle dsp's benut worden.

wil nu overstappen naar mac. heb geen budget voor een nieuwe dus moet 2e hands worden.
- zit te denken aan iets uit 2009/2010?
- motu 828 mk2 schijnt geen probleem te zijn met osx 10.6? iemand ervaring mee?
- iemand ervaring met tc powercore dsp of fw in combi met mac? volgens mij ondersteund tc maar tot osx 10.6 toch?
- werk met cubase 5. werkt 6 ook goed met 10.5/10.6?

en de belangrijkste: welke mac? mac pro of macbook? wil in de toekomst ook met traktor aan de slag dus dan is macbook handiger, maar kan ik daar ook goed me uit voeten met produceren? moet zoieso 2 fw uitgangen hebben voor motu en de eventuele powercore fw.
bij een mac pro zijn er neem ik aan wel genoeg aansluitingen aanwezig..

laat maar horen :D

Firewire kan je doorlussen.
Tweedehands macs zijn behoorlijk duur in vgl met een nieuwe.. Je kan dus evengoed de laatste MBP kopen.

ik raad iedereen altijd af om een Mac Pro te kopen, dat ding is enkel de moeite als je zotte video hardware nodig hebt of andere hi-end kaarten
mac mini of imac of macbook pro of zelfs macbook air (maar die heeft geen fiwi)

Mac Pro is vooral handig:

-als je PCI kaarten in gebruik hebt
-veel usb en FW aansluitingen wilt.
-een hele stille bak wilt die je gewoon het hele jaar aan kan laten staan zonder rumoer/herrie suizen van fans
-geen oververhitting van je bak als je lekker 4 uur aan het logic'en ben op volle toeren. (een macbook kan je gewoon geen 8 uur vollop laten werken dan smelt ie door je tafel heen)

Ik heb nog wel een mooie mac pro quad 2.66, 8GB ram te koop voor weinig indien iemand er een zoekt. Heb ik jaren met MOTU PCI en laatste tijd met Presonus FW audiointerfaces opgewerkt. PM maar indien interesse.

iets in elkaar schroeven lukt me wel maar verder...

weet iemand of de 1e versie powercore pci kaart (die hele lange) in een mac pro past?

mcbook lijkt me wel handig maar dan zit ik idd met de pci kaart over.. en volgens mij is een goeie macbook een stuk duurder dan een wat oudere mac pro die de job ook doet..?

Back