USB MIDI interface en PSR-640

misz

Nieuwkomer
Heey beste mensen.
Ik heb dus een synth gekocht en die wil ik aan me PC aansluiten.
FOTO: http://home.hetnet.nl/~joeyweb/Verhuizing/10617070-yamaha-psr-640.jpg

Verder heb ik nog een USB MIDI Interface gekocht met cd met drivers enz.
FOTO: http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/2/1/0/463210.jpg

Dus ik heb de cd geinstalleerd en alles gelukt, PC opnieuw opgestart en dan FL STUDIO. Ik wil met myn synth op FL STUDIO spelen. Opties zijn ook goed. Hij ziet MIDI in en MIDI out wel staan. En kabels zijn aan de synth aangesloten. MIDI IN van de interface gaat in de MIDI OUT van de keyboard en MIDI OUT weer naar MIDI IN, en nog USB port. En ik weet dat MIDI geen audio is. Maar hoe laat je dat allemaal werken??? Hoe kan ik de noten spelen en daarna bewerken enz. Help mij aub. Ik heb nog andere programmas geprobeerd bijv. Sonar en nog andere. Maar ik krijg hetzelfde te zien en horen - NIEKS. Geen reactie. Ik wil melodies maken voor beats, maar hoe kan dat met myn synth en FL Studio 6?
ik verwacht uw antworden!
thank you
adioz

Staat vast en zeker een tutorial op de fruitysite OF in de manual ook wel handleiding,handbüch,mode d'emploi etc..

next problem

next problem

ok, nu kan ik spelen en ik zie de noten en ik kan ze ook verwerken, MAAR afspelen is zonder geluid, hoe moet dat?
Wie heeft hier ervaring met FL Studio, tutorials helpen niet. Ik wil de noten beluisteren, hoe maak je dat.
En op mijn MIDI interface zie ik INPUT lampje wel branden, maar OUTPUT niet.

heeey, ik heb alles gefixed denk ik. Nu kan ik ook afspelen via fruity loops alle midi signalen

Hoi Misz,

Ik heb ook een Yamaha PSR-640, deze wil ik ook aansluiten op de computer en zo gebruiken in Fruity Loops. Ik ben de handleiding nagelopen maar op één of andere manier lukt het me niet en werkt het niet. Mijn vraag is, kun je mij vertellen hoe het je uiteindelijk gelukt is?

Bij voorbaat dank

Kbus.

Back