SpaceAgent202
Sinds 2001
dit heeft echt helemaal niets met distortion te maken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Roel
met een triangel + tamboerijn, niet meer en niet minder.
je hoort een triangel, de aanslag op het vel van de tamboerijn en de narinkel van de bellen van de tamboerijn.
verder hoor ik een hele irritante digitale ruis erbij~!
bellen? eerder ronde plaatjes metaal toch? ...soort van mini bekkens in een ring...Origineel geplaatst door Roel
narinkel van de bellen van de tamboerijn.
Origineel geplaatst door Slipperman
De 3 geluiden die je opgeeft zijn heel divers in klank en echt DUIDELIJK van elkaar te onderscheiden en daarbij dus gewoon totaal anders. Het geluid wat ik hoor heeft wel vage hints naar alle 3 de geluiden maar het is niet echt wat ik denk dat het moet zijn.

Origineel geplaatst door Roel
waarmee is dit opgenomen?
ik heb deze direkt over genomen van de cd.. dus cd in de lade en deze dus geripdOrigineel geplaatst door Roel
hiermee bedoel ik dus. met welke geluidkaart of recorder is deze sample opgenomen? of heb je m direct van andrea zn cd ge-extract?
dit omdat ik heel benieuwd ben naar waar de digitale bijgeluiden vandaan komen.
Origineel geplaatst door dr.DRé
even weer terug naar het begin ...het viel me dus op dat op elke set monitors ik dit geluid dus anders hoor ...en kwam ik tot (mijn conclusie) dat mijn kawai actieve boxen een beter weergave haden dan alle andere waar ik dus een volgens mij een triangel uit komt met minder (ruis) ..en dat mijn absolute II er erg slecht uit kwamen . ook mijn ns-10m´s kwamen er niet zo goed uit omdat ik er idd bij geluiden bij hoor of dat er een distotion opzit aan het einde.. ook getest M-audio bx5 en sp5b die zoon beetje het zelfde weer gaven ..maar wel beter dan mij Yamahas .

ja daar heb je gelijk in wellicht zijn de tweeters wel moe en zou ik zoals jullie beschijven twee instrumenten moeten horen en hoor ik er maar een dan zou het dus precies anders om zijnOrigineel geplaatst door Hanz
Ja, maar da's dus geen logica.
Hoe kan je nou de monitors waar je géén ruis / distortion op hoort benoemen tot de 'betere' speakers als het oorspronkelijke signaal dus wél ruis / distortion bevat?
Kijk, dat je het beter vindt klinken is wat anders, maar goeie monitors zijn niet bedoeld om 'mooier' (meer pleasing) te klinken maar gewoon alles weer te geven.
Om maar weer eens het oude cliché erbij te halen: garbage in = garbage out.