Stereo-IN op de E-MU 0404 USB

n303y

Ouwe rot
Ik heb voor het gemak even alle inputs genummerd van 1 t/m 6. Stel dat ik stereo signaal in mijn emu wil ontvangen kan ik dan beter 2 mono jacks in resp. 1 en 2 stoppen of tulpjes in 3 en 4? Wat is precies het verschil en waar zijn 5 en 6 voor?

Hier het plaatje dus...

Attachments

• 422186.jpg
    422186.jpg
    66 KB · Bekeken: 91
ziet er precies wel een mooi bakje uit, heb er eens review van gelezen via de EMU site van Soundonsound..
lijkt me wel wat voor mij..of beter firewire dan die USB2.0?

Origineel geplaatst door etaoin
3 en 4 zijn de S/PDIF digitale in- en uitgang. 5 en 6 zijn toslink (glasvezel). Dus 1 en 2 zijn sowieso de enige analoge ingangen.

Ik heb net mijn eerste mixer (mackie 1404-vlz) binnen en ik besef me opeens dat ik beter de emu kan omzeilen en deze uitsluitend als pc-interface voor audio en midi te gebruiken.

Bedankt in ieder geval.

Origineel geplaatst door Prophet
ziet er precies wel een mooi bakje uit, heb er eens review van gelezen via de EMU site van Soundonsound..
lijkt me wel wat voor mij..of beter firewire dan die USB2.0?

Het is dat mijn laptop geen firewire aansluiting heeft anders zou ik deze denk ik niet hebben gekocht. Er is voor firewire namelijk meer keus dan voor usb 2.0. Desalniettemin voldoet ie aan de eisen die ik had. Echter, als ik toen had geweten dat ik een mackie zou kopen had ik waarschijnlijk een simpelere usb-midi interface gekocht.

Origineel geplaatst door n303y
Het is dat mijn laptop geen firewire aansluiting heeft anders zou ik deze denk ik niet hebben gekocht. Er is voor firewire namelijk meer keus dan voor usb 2.0. Desalniettemin voldoet ie aan de eisen die ik had. Echter, als ik toen had geweten dat ik een mackie zou kopen had ik waarschijnlijk een simpelere usb-midi interface gekocht.

ja en verkopen dat scheelt dan weeral niks want dan van dat geld kanje net die minder interface kopen en nu heb je dan toch nog extra die audio ins&outs

Origineel geplaatst door Prophet
ja en verkopen dat scheelt dan weeral niks want dan van dat geld kanje net die minder interface kopen en nu heb je dan toch nog extra die audio ins&outs

Ik had hem 2dehands voor 135 euro (incl. garantie) dus ik vind het best zo. Bovendien klinkt ie beter dan de onboard SigmaTelAudio uit mijn laptop en misschien dat ik deze ooit nog ga gebruiken voor recording.

Back