Hoe neem je veilig grooveboxes en drumcomputers mee naar een optreden?

rhodes

Rhythmatic Movements
Hoi,

Ik heb al op t forum gezocht en online, maar het valt me op dat er bijna geen speciale flightcases te koop zijn voor grooveboxes en drumcomputers.

Online vind ik voornamelijk mixercases en universele cases.
Betekend dit dat ik moet ga diy'en?

Hoe nemen jullie dit soort apparatuur mee als je moet optreden?

any tips?

Rhodes

Re: Hoe neem je veilig grooveboxes en drumcomputers mee naar een optreden?

Origineel geplaatst door rhodes
Hoi,

Ik heb al op t forum gezocht en online, maar het valt me op dat er bijna geen speciale flightcases te koop zijn voor grooveboxes en drumcomputers.

Online vind ik voornamelijk mixercases en universele cases.
Betekend dit dat ik moet ga diy'en?

Hoe nemen jullie dit soort apparatuur mee als je moet optreden?

any tips?

Rhodes

Je hebt van die koffers waar fotografen hun lenzen e..d. in bewaren. Binnenwerk (vakjes etc) eruit slopen en van dat schuimspul erin. Eventueel aan de kant waar de plugs zitten openhouden zodat je hem vanuit je koffer kunt gebruiken.

Een hardshell trolly koffer en wat schuim, bubblewrap en/of handdoeken om je spullen gewikkeld, en lege ruimtes zo opvullen dat 't niet kan schuiven. Met flightcases sjouw je je een ongeluk maar als je het persé wil, zou je kunnen kijken naar flightcases voor platenspelers. Wat trouwens ook nog wel een idee is, is van die metalen gereedschapskoffertjes. Die lijken een beetje op fotografen koffers, maar zijn beduidend goedkoper.

Origineel geplaatst door Chinetti
Een hardshell trolly koffer en wat schuim, bubblewrap en/of handdoeken om je spullen gewikkeld, en lege ruimtes zo opvullen dat 't niet kan schuiven. Met flightcases sjouw je je een ongeluk maar als je het persé wil, zou je kunnen kijken naar flightcases voor platenspelers. Wat trouwens ook nog wel een idee is, is van die metalen gereedschapskoffertjes. Die lijken een beetje op fotografen koffers, maar zijn beduidend goedkoper.
ik stond onlangs naar zo'n trollies te kijken maar vroeg me af of je apparatuur geen last krijgt van de vibraties door die wieltjes over de grond te slepen. gaan hier geen componenten van los rammelen?

Ja die fotografenkoffertjes.....binnen drie maanden kapot dus!

En die zwarte plastic flightcases vallen ook steeds uit elkaar.
SKB enzo.

Dus een echte flightcase!!
Mijn Piet Meekel gaat al 23 jaar mee.
Behalve het schuim aan de binnenzijde en de wielen slijten.
Verder onverwoestbaar! En op maat gemaakt.
En dan bedoel ik echt op maat gemaakt: het vacuum effect!

Ik gebruik voor m'n RM1x zo'n oude kunststof zakenkoffer voor papieren, mappen etc. Hij past er precies in. Alleen wat bubbeltjesplastic er overheen zodat ie niet beweegt en nooit op de knoppen komt te rusten. Hij kan zelfs op slot, als ik 't sleuteltje nog zou hebben 8o)

Bedankt voor alle tips tot nu toe!

Het liefste wil ik 3 (of meer) apparaten in een case.

Ik heb een keer een flightcase box gezien voor laptops.
De laptops, een stuk of 6 wel, zaten er op zn kant in, tussen schuimwandjes.
Zo kon je een laptop er makkelijk uitpakken. Maar ik weet niet of dat nu de hoofdreden was waarom deze case zo ontworpen was.

Zo'n soort custom model voor bv 4 groovebox apparaten op zn kant, zou dat niet handig zijn?

Chinetti, bedoel je dan zo'n langwerpige koffer trolley? (net als zo'n boodschappentas-op-wieltjes model)
Dan worden de apparaten gestapeld neem ik aan?
Klinkt lekker compact, maar opletten met stapelen en schuim ertussen. De analoge apparaten onderop, gezien het gewicht wordt het dan ;)

Voor DJ's heb je wel cases voor platenspelers etc in verschillende soorten. Neem aan dat je met een beetje handigheid daar toch ook wel een groovebox in moet kunnen krijgen (misschien moet je wat nieuw schuim snijden, maar volgens mij moet dat over t algemeen wel passen)

Origineel geplaatst door rhodes
Chinetti, bedoel je dan zo'n langwerpige koffer trolley? (net als zo'n boodschappentas-op-wieltjes model)
Dan worden de apparaten gestapeld neem ik aan?
Klinkt lekker compact, maar opletten met stapelen en schuim ertussen. De analoge apparaten onderop, gezien het gewicht wordt het dan ;)

Nee ik bedoel echt een trolly reis koffer, zo'n Samsonite achtig ding op wieltjes die je achter je aan sleurt. Die heb je in alle soorten en maten. Ikzelf heb nu eentje van Claymore waarbij het midden-stuk van stof is, met een rits zodat je de koffer nog wat dieper kunt maken.

kofferlicht03.jpg

Op stoffen koffers zie je dat systeem vaker, maar die wil je denk ik niet omdat dat toch wat minder goed beschermt.

Ik stapel inderdaad wel m'n spullen. Alles ingepakt in handdoeken en noppen schuim zodat de ergste schokken worden opgevangen, en ik probeer te voorkomen dat spullen gaan schuiven maar pak ook niet alles tè strak in.

Echt waardevolle spullen zou ik zo misschien niet meenemen, maar voor de dingen die ik verder meeneem is deze manier voldoende. Ik doe het al jaren zo en er is nog niks gesneuveld, maar spullen slijten natuurlijk wel harder zo. M'n Nord Rack, bijvoorbeeld, heeft na bijna 10 jaar één kromme knop en een deukje, en m'n mixer die al even lang mee op pad gaat wint ook geen schoonheidswedstrijden meer.

Origineel geplaatst door Flying Panther
Voor DJ's heb je wel cases voor platenspelers etc in verschillende soorten. Neem aan dat je met een beetje handigheid daar toch ook wel een groovebox in moet kunnen krijgen (misschien moet je wat nieuw schuim snijden, maar volgens mij moet dat over t algemeen wel passen)
Ja, dat kan ook, maar daar passen denk ik hoogstens 2 apparaten in. (Tenzij je zo'n brede case neemt voor 2 draaitafels plus mixer, maar dat lijkt me niet zo handig)
Ik zal eens opmeten wat daar zo in kan.

Nee ik bedoel echt een trolly reis koffer, zo'n Samsonite achtig ding op wieltjes die je achter je aan sleurt. Die heb je in alle soorten en maten. Ikzelf heb nu eentje van Claymore waarbij het midden-stuk van stof is, met een rits zodat je de koffer nog wat dieper kunt maken.

Op stoffen koffers zie je dat systeem vaker, maar die wil je denk ik niet omdat dat toch wat minder goed beschermt.

Ik stapel inderdaad wel m'n spullen. Alles ingepakt in handdoeken en noppen schuim zodat de ergste schokken worden opgevangen, en ik probeer te voorkomen dat spullen gaan schuiven maar pak ook niet alles tè strak in.

Echt waardevolle spullen zou ik zo misschien niet meenemen, maar voor de dingen die ik verder meeneem is deze manier voldoende. Ik doe het al jaren zo en er is nog niks gesneuveld, maar spullen slijten natuurlijk wel harder zo. M'n Nord Rack, bijvoorbeeld, heeft na bijna 10 jaar één kromme knop en een deukje, en m'n mixer die al even lang mee op pad gaat wint ook geen schoonheidswedstrijden meer.

Zo'n reiskoffer ziet er interessant uit voor gearvervoer. Ik ga ze eens verder bestuderen, bedankt!

Laatst gewijzigd:
Ik heb een tijd ook zo'n 2 x SL - 1x19" DJ mixer case gebruikt.
Er zat een MC 505 , MPC2000 XL , Kaoss Pad en een nova in,paste prima.
Het werd wel erg zwaar op deze manier,nu gebruik ik aparte case's.

Ik vervoer mijn live setup in een PeliCase 1610, inderdaad, waar ook profi filmcamera's in vervoerd worden enzo.
Vorig jaar nog mee naar Jakarta geweest, en nog nooit problemen mee gehad.

1610blackd.jpg
.

Kost wat, maar dan heb je wel een koffer voor het leven.

:)

Origineel geplaatst door rkampschoer
Ik vervoer mijn live setup in een PeliCase 1610, inderdaad, waar ook profi filmcamera's in vervoerd worden enzo.
Vorig jaar nog mee naar Jakarta geweest, en nog nooit problemen mee gehad.

1610blackd.jpg
.

Kost wat, maar dan heb je wel een koffer voor het leven.

:)

Met zo'n koffer moet je zeker wel een werkvergunning hebben? Met zo'n ding gelooft de douane nooit dat je maar een amateurtje bent die even komt jammen met wat vrienden ;)

Hmmm, ik heb er iig geen problemen mee gehad.
Ik zou t sowieso raar vinden als ze dat aan de hand van een koffer zouden gaan controleren....

Ah, ok
Bekijk ff de pelicase site, en ga daarna goed googlen waar ze het goedkoopst zijn :)

peli rules. Peprduur, maar oo zo stevig. waterdicht tot 100m wor dook gebruikt door overheden etc. ik ga dr ook 1 halen voor mn electronica.

Hoe krijg jij die skb cases kapot dan? ik versjou veel en vaak, maar dat heb ik nog nooit megemaakt. Had je zeker net een verkeerd model of had je een stagg of zon kopie (en zelfs die lijken me behoorlijk stevig)

Die sloten verbuigen van SKB.
In vrachtwagens of auto's. Ook vaak door ruw gebruik, schuiven en neerzetten.
Dus dan vallen de deksels eraf en er valt van alles uit.
Verbuigen helpt niet echt lang.
Dus...erger erger....
Helemaal als er wat in de modder of in het water valt, omdat
je ergens per ongeluk met de deksel tegenaan stoot.
De dekselranden kunnen ook verbuigen op lange termijn.
Passen ze niet etc.
Niet echt on the road-proof.
De kast zelf is prima, die gaat gewoon lang mee.
Deze ervaring hebben meer mensen en met meerdere kasten.
Dus het is niet een op zichzelf staand geval.

Back