Goede reverb

Funky Dee

Virus griep
Hallo,

ik ben op zoek naar een goede reverb, omdat ik de reverb uit m'n Virus TI niet zo lekker vind klinken

Ik heb hier en daar gehoord dat Lexicon nogal goede reverbbakken maakt, maar welke zijn dit dan?

Het moet wel een beetje betaalbaar blijven

Greetzz !

Als je de Virus verbs niet tof vind zou ik niet voor lexicon gaan, vind ze qua sound dezelfde kant opgaan. Dan zou ik eerder naar een TC bak kijken, zoals bijv de M-One. Ook mooie verbs, anders dan de warme lexicons, meer een digitale sound.

ik heb ook een mpx100 en die klinkt echt wel ok. ik kan niks vertellen over de vverb maar daar heb ik wel goede verhalen over gehoord en waarschijnlijk gaat deze verder qua instellingen en complexiteit. dit zegt dan weer niks over de klank, dat is iets wat je zelf moet beoordelen.
voor het geld wat je er voor geeft, zo'n 100 euro, vind ik een lexicon mpx100 een betere keus.
de vverb schijnt wel een van de betere reverbs te zijn die zich kan meten met de merken uit de iets hogere segmenten...

Origineel geplaatst door The Poisoner
Als je de Virus verbs niet tof vind zou ik niet voor lexicon gaan, vind ze qua sound dezelfde kant opgaan. Dan zou ik eerder naar een TC bak kijken, zoals bijv de M-One. Ook mooie verbs, anders dan de warme lexicons, meer een digitale sound.
Ik was al naar de mpx 100 aan het kijken, maar het moet idd wel beter zijn dan de Virus anders schiet het niet op. Ik heb de Altiverb 5 VST, die ik erg goed vind, maar ik wil zoiets in hardware vorm.

Wat is goed van TC?

Thnx !!

Ken de Altiverb niet, dus weet niet precies wat voor galm je zoekt, maar je zou afhankelijk vanb je budget kunnen kijken naar de Fireworx (erg mooi, maar ook prijzig), de M-one (XL), of de M350/M300.

Over galm kan je heeeel lang ouwebetten. Maar als je het hoort zegt het veeeeel meer.
Zowieso kan je nooit genoeg verschillende types galm hebben.

Denk dat die V-Verb toch wel interessant is om als eerste te probieren. :)

ik heb de v-verb nu al een tijdje, het is echt een top ding. van transparante, bijna onhoorbare galm tot over the top freak effecten. zeer uitgebreid, en ruist niet zoals veel ander behringer spul :W

De advanced reverb uit Reason 2.5/3.0 vind ik ook erg tof. Maar ik vraag me af ofdat zoiets wel betaalbaar is.

Het belangrijkste vind ik, kraakhelder in het hoog en extreme galmen waarvan je niet hoort dat het een reverb is, ofzo :confused:

Ik ga eens proberen om hier en daar te gaan luisteren naar de v-verb en M300/350

Is de Lexicon MX300 te vergelijken met een TC bak?

Thnx!

Lexicon LXP-1 of LXP-15, dat zijn reverbs die nauwelijks meer kosten dan een MPX-100/110, maar wel tig keer beter klinken.

kijk ook even naar de MX200 van Lexicon. Heb gelezen dat je hem als VST kunt bedienen ivm USB aansluiting. Ook niet superduur en klinkt goed.

Origineel geplaatst door deniax
kijk ook even naar de MX200 van Lexicon. Heb gelezen dat je hem als VST kunt bedienen ivm USB aansluiting. Ook niet superduur en klinkt goed.

Dit vind ik eigenlijk een wazige opmerking die je bij veel nieuwe FX vind. De meeste prof. FX kun je al jaren via sp/dif je digitale setup binnenhalen. Dat VST gezever is dus nix nieuws, enige verschil is dat je een interface op je pc hebt. Maar bij bijv. een mpx1 is die ook los te voinden, wardoor het geen verschil oplevert.

Origineel geplaatst door Funky Dee
Wat is goed van TC?

De M300 - die moet je met gemak voor een leuk prijsje kunnen scoren :)

Ik heb alesis quadraverb uit de jare 80 en ik begin em nog al zat te worden de reverb is wel goed voore mooie lange tone maar eingelijk klinktie gewoon lelijk ik zat er aan te denken om binne kort de mx200 van lexicon te halen:dj:

idd lexicon maar zeker niet alleen , sommige oude effect units kunnen
soms meer dan de budget units van lexicon en TC

Roland SRV-330
Alesis Q20
Ensoniq DP/4
Yamaha SPX-990/1000
Sony R7

Origineel geplaatst door bikkel
Lexicon LXP-1 of LXP-15, dat zijn reverbs die nauwelijks meer kosten dan een MPX-100/110, maar wel tig keer beter klinken.

lxp-15 II is inderdaad een veel uitgebreidere reverb.flinke veel edit mogelijkheden, heel uitgebreid! klank is ook wat beter dan de mpx100. maar als je een subtiel laagje galm wil op je sounds dan is die mpx100 echt niet zo slecht.

Ik weet niet wat je erdoor wil halen, maar wil wel even vermelden dat dit een gitaar effect betreft:

G-Major

Origineel geplaatst door The Poisoner
Ik weet niet wat je erdoor wil halen, maar wil wel even vermelden dat dit een gitaar effect betreft:

G-Major
Hah... goed dat je het zegt !! :stupid

Ik wil m'n Virus laten klinken alsof ik in de Grand Canyon sta, heh

Back