Goede reverb

Origineel geplaatst door Roel
kan iemand nog een paar natuurlijk klinkende (en budgetverantwoorde) galmbakken noemen in de tussentijd?

dus iets wat aanvoelt als ruimte in plaats van als synthese

Ik heb sinds kort een Vermona Retroverb. Die voldoet echt voor 100% aan alle eisen die je hier stelt. Het is niet een verb die je zomaar overal voor kan gebruiken maar naast de vele digitale alternatieven is een springreverb een uitstekende investering in de breedte. Klinkt heel fijn over oa drums, gitaren, vocals, ...

Ik ben er iig zeer content mee en de retroverb gaat hooguit nog weg voor een andere spring. . . . .

ik heb een kleine springverb zonder voorversterking en andere schakelapparatuur. kun je die zo in je signaalpad hangen of is hier (wat ik dus eigenlijk denk) een extra circuit voor nodig?

Uiteraard is de line6 Verbzilla de enige verb die er toe doet.

Lekker alles via knoppen, geen menus dus.
Stereo in/uit

bekje vol gave retro verbs...

Ik heb geen andere verbs gehad die lekkerder waren .

130 euro ofzo...

Ik heb er 2, en niet voor niks want ze zijn gewoon heerlijk smeuig :)

Origineel geplaatst door elektrovolt
ik heb de v-verb nu al een tijdje, het is echt een top ding. van transparante, bijna onhoorbare galm tot over the top freak effecten. zeer uitgebreid, en ruist niet zoals veel ander behringer spul :W

ik vond zelf de v-verb wel een beetje ruisen hoor.

maar het is wel een van de betere reverb bakken beneden de laten we zeggen 500.

of zijn de meningen daarover verdeeld? lexicon is toch ook nog steeds heel goed.?

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
Wat betaal je voor de kwaliteit van Altiverb in hardware formaat?
altiverb is een IR
er zijn voor zover bekend maar weinig hardware IR`s
en die paar die er zijn zijn peperduur en schaars

da's geen zinnig antwoord.
welke zijn er dan en hoe duur?
dat van jouw is een zinnig antwoord?

ik weet dat sony er 1tje heeft
Sony DRE S777
nieuwprijs: 4300 engelse pond en voor de v2 5900 engelse pond

discussiemannetje. zeker was dat zinnig anders had je het bovenstaande nooit getypt he 8o)
alles voorschotelen is ook niet leuk
zeker als er ook zo iets als google bestaat 8o)

ik vond zelf de v-verb wel een beetje ruisen hoor.

maar het is wel een van de betere reverb bakken beneden de laten we zeggen 500.

of zijn de meningen daarover verdeeld? lexicon is toch ook nog steeds heel goed.?

ruis ? daar heb ik echt 0,0% last van. echt helemaal niet !
maar het is inderdaad een van de betere onder de ± 500 euro.

had de mijne dus verkocht []. maar twijfel alweer of ik m niet terug wil :o: maar zie toch ook wel wat in de lexicon bakjes

en @ramoonus: daar heb je ook weer gelijk in :D

:D

Attachments

• altiverb.jpg
    altiverb.jpg
    24,4 KB · Bekeken: 81
nog een regeltje commentaar op de lexi mx 200, om nog even het topic een duwtje te geven ;)

mx200 klinkt wat 'dikker' dan de behringer v-verb. niet direct iets wat zoals bij synths dus 'beter' betekent. maar anders. het bevalt me persoonlijk niet en wel. 2x mono gebruiken is waayyy minder mooi dan 1x stereo. in stereo modus klinkt ie redelijk transparant. dat is wel mooi.

de behringer v-verb is veeel uitgebreider instelbaar. echt veel. de lexicon is fijn. geen poespas en de routing is weer stukken beter dan bij de v-verb. dus ja. ik vind de lexi ook wel wat hebben. haha weet nog niemand het he :W

Laatst gewijzigd:
Back