Goede reverb

die fx in de ti zijn van een dusdanig niveau dat een reverb in de prijsklasse onder de 400 (2de hands) je niet gaat helpen.
MPX100, M-one, zijn allemaal een tandje minder

Suggesties:
Yamaha Rev
Lexicon MPX1
Kurzweil Rumour Mangler.

Origineel geplaatst door Funky Dee
Ik wil m'n Virus laten klinken alsof ik in de Grand Canyon sta, heh

Die is zo groot je geen galm en zelfs echo gaat horen. (Of je moet lawinepijl afschieten.)

Ik snap niet dat je de galm uit de virus niet mooi vindt...

Ik bedoel, de galm maakt de virus tot hoe die klinkt. Hij is er natuurlijk ook echt op uitgekozen / geprogrammeerd dat hij het beste past bij de sounds uit de virus.

Ik vind de virus galm persoonlijk erg prettig klinken voor de virus sounds. Ik zou hem inderdaad niet gebruiken als galm voor een mooie vocal, maar ik zou een lexicon of TC-galm ook niet zo snel gebruiken voor de virus.

Natuurlijk zijn er wel de uitzonderingen. Als je virus galm ff net niet klinkt zoals je wilt in een bepaalde productie (je zegt zelf al een grand canyon galm bv.), tja, dan zou je naar iets anders kunnen grijpen. Ik zou dan eens beginnen met bepaalde software-galmen met elkaar te vergelijken, die werken vaak ook perfect op een 'kale' virussound!

virus virus virus virus virus virus virus :bekdicht: maar goed erg ontopic gezien het doel toch wel.

ging dit niet over galmunits?

ik snap niet dat je over een virus nog een nieuwe galmbak wilt gooien. die is gewoon goed en kan best grand canyon achtige verbs toevoegen aan de sound van die synth.

mocht je een andere vergelijkbaar of betere verb willen moet je zeker wel een stapje hoger doen dan de instapverbs die zijn genoemd. zo het verhaaltje even verder afgemaakt ;)

kan iemand nog een paar natuurlijk klinkende (en budgetverantwoorde) galmbakken noemen in de tussentijd?

dus iets wat aanvoelt als ruimte in plaats van als synthese

De software convolutie plugins zijn voor hun geld erg goed.
De (light) van Waves.
Voxengo idem.

Origineel geplaatst door Roel
kan iemand nog een paar natuurlijk klinkende (en budgetverantwoorde) galmbakken noemen in de tussentijd?

De badkamer :)

Origineel geplaatst door Roel

Ik heb hier zelf een Kurzweil Mangler staan die ik zeer goed vind klinken. :)
Alhoewel dit meer een modutie-effectprocessor is, bevat deze ook een bank met delay- en reverb-algoritmes (de befaamde LaserVerb inbegrepen). Het zusje van de Mangler is de Rumour, welke specifiek gemaakt is voor delays en reverbs. Zowel de Mangler als de Rumour zijn gebaseerd op KSP8, maar hebben minder algoritmes en editparameters (en kosten een heel stuk minder).

http://www.kurzweilmusicsystems.com/products.html?Id=277

ps. De Lexicon-verbs blijven natuurlijk ook top! :)

Kurzweil Rumour schijnt helemaal top te zijn voor plates en gated verbs. Wordt echt in topstudio's gebruikt (las ik op gearslutz tenminste)
Deze is wel te vinden onder de 500 euro.

Je kan het douchegordijn open/dicht doen.
Of de hete kraan open laten zodat het lekker gaat dampen. :)

Origineel geplaatst door bobaphat
Kurzweil Rumour schijnt helemaal top te zijn voor plates en gated verbs. Wordt echt in topstudio's gebruikt (las ik op gearslutz tenminste)
Deze is wel te vinden onder de 500 euro.

idd Kurzweil , in de K2600 zit een KDFX waar ook de andere units meer werken en
de klank is gewoon goed.
alleen al de mogelijkheden van het programmeren zijn zo uitgebreid dat het gaat duizelen :D

Ik ben erg tevreden met de Altiverb , hij zuipt alleen een beetje veel CPU kracht, daarom wil ik zoiets in hardware, maar dat gaat dus blijkbaar een paar duizend euro kosten. Kan ik beter een nieuw Quadcore systeem kopen ofzo....

Dus voor de mensen met hetzelfde dilemma; koop een snelle pc en download de altiverb :)

de reverb uit de eminent 310 is lekker , beetje beperkt met mogelijkheden , je zou er twee achter mekaar moeten zetten voor een lange revreb:)

Er staat MPX-1 met een buy it now voor 300 dollar in New York op Ebay.

Met de huidige dollar koers is dat ruim 252 euro
1 EUR = 1.38485 USD

En dan uiteraard nog de verzendkosten en mogelijk wat belasting(maar dat zal niet zo veel zijn).

Alleen moet je dan wel vragen of hij 'm naar het buitenland wil versturen en of er
een switch op zit voor 110/220V.
Ik zelf vindt het nog steeds te veel geld voor effecten.

Back