Goede reverb

De reverb van artsacoustics vind ik persoonlijk erg goed. vooral voor trance. je pakt een lekkere droge pad gooit er een beetje artsacoustics over heen en je bent direct in dromeland. :peukie:

ik zoek een hardware reverb die goed stil is ..zo'n v-verb lijkt mij misschien wel wat..( een ruisbak heb ik al)
ik zat ook te denken aan zo'n groene line 6 ..?

iemand anders nog tips ?

Een reactie vanuit het perspectief van een audio engineer:
altiverb is een IR
er zijn voor zover bekend maar weinig hardware IR`s
en die paar die er zijn zijn peperduur en schaars
Er zijn er wel een aantal: o.a. TC Electronic M6000; Lexicon 960/ 480. Niet heel goedkoop nee, maar kwaliteit kost geld he :eureka:. Zou trouwens zomaar kunnen dat de nieuwe Lexicon PCM 96 ook IR's aankan, maar dat weet ik niet zeker.

Als je niet veel geld uit wilt geven, dan raad ik je de TC Electronic M3000 aan, die is nu in de aanbieding bij F**db@ck voor 999 incl BTW. Super FX !!

ik zoek een hardware reverb die goed stil is ..zo'n v-verb lijkt mij misschien wel wat..( een ruisbak heb ik al)
ik zat ook te denken aan zo'n groene line 6 ..?

iemand anders nog tips ?
Een V-verb, is dat niet van Behringer? Tering, dat wil je toch niet?
Afijn, input over de serieuze machines kan ik wel geven, maar helaas (of gelukkig, het is maar hoe je het bekijkt) heb ik geen ervaring met de andere apparaten die hier voorbij komen.

Let wel, ik bekijk het van de audio engineering, waar je een zo natuurlijk mogelijke galm wilt. Als je elektronische muziek maakt, hoeft een natuurlijke galm niet altijd beter te zijn.

Wil je AltiVerb kwaliteit in een doosje, dan zul je al naar TC Reverb4000 of Lexicon PCM 96 (evt PCM 91) moeten gaan... AltiVerb is echt ontzettend goed (Waves IR-1 ook trouwens!).

Goedkope FX bakkies zou ik kijken naar TC of Lexicon (evt nog Yamaha) en de rest lekker links laten liggen. Persoonlijk zeg ik: geef wat geld uit voor een goede, heb je nog jaren plezier van... M3000 is dan een erg goede optie, heb je direct 2 engines!!

bedankt voor de snelle reactie!

ik heb een D&R stereo reverb..
en ik vind 1000 eur. toch behoorlijk 'steep'

het is mij niet echt te doen om sounddesign en perfectie.
(ik vind juist de grensgebieden van de onvolkomendheid leuk)
ware het niet dat ik dus ook een goede, misschien met karakter, reverb zoek.

Er is een groot verschil tussen een de kleine spring reverbs zoals bijvoorbeeld een retroverb, space-echo aan de ene kant en de grote jongens zoals bijvoorbeeld de AKG serie (BX10, BX15 en BX20) of de Masterroom aan de andere kant. De kleintjes zijn zeker niet onbruikbaar ofzo, maar hebben meestal een wat meer gimmick achtig karakter. Die grote spring reverbs klinken erg high end en daarvan zou je op het eerste oor niet meteen zeggen dat je een spring reverb hoort.

Hier heb ik een opname gemaakt van een korg ms10 door een akg bx15 spring reverb:
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=398578&postcount=13

De plate140 van Uaudio.. ok, het is geen hardware bak.. maar het is gewoon ongekend goed, dan heb je geen hardware bak meer nodig.. ;-)

Ten eerste; ik heb ooit een Retroverb springreverb gehad.
Toch wel een hele typische sound, en lange tails, tja: nee. Er valt weinig in te stellen.
Die 'filter' die erbij op zit was niet erg muzikaal, vond ik dan. Al met al doet een Retroverb niet veel meer dan een normale spring reverb. Het lijkt heel leuk in combinatie met analoog modulair spul, maar zo veel boeiends kun je niet... en dan wordt 't meer een andersoortig fx dan een reverb, want zodra je de LP filter of de ADSR gebruikt draai je de tail weg, die toch al niet zo lang is... Meer een soort "plate" bak wordt het dan, met korte reverb.

Maar begrijp me niet verkeerd; ik houd van spring reverbs en dit was zeker een leuke bak. Maar het kan veel goedkoper en alle extra's van een Retroverb; ik vond er niet zo veel mee te doen. Als je reverb zoekt, ga dan niet voor een Retroverb; die is meer voor ernaast, als experimenteerbak.

Ten tweede; ik ben ook aan een wat betere reverb toe.... ben nu 'opgescheept' met de standaard metalige jakkiebah-verbs in m'n goedkope Yamaha mixer, en daar wordt ik niet blij van. Als alternatief heb ik wel wat reverb-achtige dingen in m'n Roland sde-330, maar dan ben ik m'n freaky delay weer kwijt.

Ik denk sterk aan een 2e hands MPX-1. Maar.... zijn er geen bakken die dezelfde kwaliteit reverb leveren zonder die andere fx nog erbij? Want die ga ik echt niet gebruiken; moet gewoon reverb hebben, en graag ook tweakbare. En natuurlijk goedklinkend voor het budget, dat ongeveer reikt tot 300 euries.

al gedacht aan een tweedehands quantec yardstick?

Die zou ik ook wel willen ja, maar die is echt niet goedkoop.. ik verwacht geen yardstick tegen te komen onder de € 900,- minstens (corr. me als ik fout zit) En de TS wil het graag beetje in de perken houden..

Bovendien, is de yardstick niet echt allround.

Bod:

Ik ken niet alles wat er op de markt is uiteraard.
Maar ik heb best wat reverbs in mijn bezit gehad en of gebruikt bij andere mensen. Als je een bedrag van 300,- euro noemt, dan schiet mij meteen de REV7 of REV5 van Yamaha door het hoofd.
Ik heb het al vaker op dit forum getypt, maar die reverb vind ik misschien wel de beste bang for the buck.
Het is naturulijk geen Lexicon 224 of EMT ofzo, maar die dingen zijn dan ook zo'n 8 keer zo duur. Ik heb zelf een REV5 en doe die nooit meer weg.

Ik heb een TC Electronic M3000. Ben er zeer tevreden mee.

Maar het advies is om langs een zaak te gaan en te gaan luisteren. Als je rond de 300 euro zit te kjiken, dan zou ik echt gaan luisteren, want je kunt zo prut aanschaffen.

Een reactie vanuit het perspectief van een audio engineer:

Een V-verb, is dat niet van Behringer? Tering, dat wil je toch niet?
Afijn, input over de serieuze machines kan ik wel geven, maar helaas (of gelukkig, het is maar hoe je het bekijkt) heb ik geen ervaring met de andere apparaten die hier voorbij komen.

je moet hem voor de grap eens proberen. hier gaat ie echt niet weg. echt een giller :D

Ensoniq DP-fx zitten ook zeer behoorlijke reverbs in. Ik heb nog een DP2 liggen voor wie geïnteresseerd is.
Naast lekkere reverbs zitten er ook nog zeer bruikbare andere fx in. Vooral de phasers en flangers zijn goed.

De reverb van artsacoustics vind ik persoonlijk erg goed. vooral voor trance. je pakt een lekkere droge pad gooit er een beetje artsacoustics over heen en je bent direct in dromeland. :peukie:

Niet gek inderdaad, deze!

Ben zelf opzoek naar een goeie reverb (AU), en net even demootje van deze geinstalled. Ben er alleen nog niet ver genoeg in om uit te maken of hij nu z'n 189euro waard is :) Maar denk het wel op eerste gezicht. Klank is goed, en er zit net op wat ik wil... Leuke interface, niet teveeel poespas...

Nog ideeën? Laat maar horen!

Hah... goed dat je het zegt !! :stupid

Ik wil m'n Virus laten klinken alsof ik in de Grand Canyon sta, heh

Als je geld hebt voor een topbak van lexicon , kun je ook gewoon naar de states vliegen en in de grand canyon gaan staan natuurlijk.

Back