Tascam US122L of Lexicon Lambda

PrayersForRain

Ouwe rot
Hey Forummers,

Ik zit ff in de twijfel ... ik ben van plan om oftewel de Tascam US122L of Lexicon Lambda aan te schaffen. Bij Musik Service (http://www.musik-service.de) staat op dit moment de Lexicon Lambda aan 199 euro. Ik weet niet ofdat er hier forummers zijn dit hiermee ervaringen hebben? Over de Tascam weet ik alleszins dat de meeste mensen veel problemen hebben met de drivers. Dus ... graag jullie mening. Thanks. Greetz, Pfr.

Niemand ervaring met één van deze geluidskaarten? Ikzelf ben toch van plan om voor de Lexicon te gaan aangezien hij blijkbaar bij Musik Service aan 169 euro staat ipv 199. Dat is zo'n 10 euro dan de Tascam en daar hebben al toch redelijk wat mensen problemen mee gehad... Soit, mocht er iemand nog een ervaring of tip hebben laat het maar weten. Thanks, Pfr. :D

meeste problem waar ik van gehoort had was die Lamba, brakke drivers etc.
Met de Tascams hebben we normaal geen problemen en we hebben er toch zeker al een 100 verkocht

Thanks voor de tip Grooveron. Nu zou ik graag eens de mening horen van iemand die zo'n Lexicon Lambda heeft. De Lexicon is normaalgezien wat duurder dan de Tascam dus ik weet niet ofdat meer of minder functies/kwaliteit heeft. Dus reacties zijn welkom :W Thanks, Pfr.

ik had tot voor kort een US122 (niet L!) en was daarmee relatief happy. Mijn PC is niet de allerhipste en dus had ik afentoe crashes, gebruik Novation V-Station, NI Battery 2 en 3, en NI GuitarCombos. Bij heavy CPU gebruik ging af en toe het scheepje om. Met mijn nieuwe EMU1212M heb ik dat niet meer, 1 crash met GuitarCombos is 2 maanden...een hele verbetering. De latency gaat met de EMU ook maatgevend lager dan de US122. DE US had echter nooit kraakjes of dropouts, verder prima. Preamos vergelijkbaar met mijn toenamlige Yamaha MG12/4. Als ik braaf onder de 40% CPU bleef was er niks aan het handje.

Vraag je af: wil ik echt over USB werken en heb ik preamps nodig ? Anders zou ik gewoon voor een PCI oplossing gaan.

Het zal dus de Tascam US122L worden. De meningen over de Tascam zijn wat verdeeld maar over de Lexicon Lambda kom ik toch niets meer te weten dus tja. Ik ga deze geluidskaart by the way kopen voor het totaalpakket: ik heb een midi-aansluiting nodig, goedkope sequencer software (Cubase LE dus) en natuurlijk de geluidskaart zelf. Als er nog iemand opmerkingen heeft laat maar weten ... Ik bestel de Tascam volgende week bij onze goede vriend Thomann :W . Grtz, Pfr.

Back