de DSF doos uitdaging

Pjotr G

funky lid
hallo gewaardeerd mede DSF lid

Na de monosynth contest aan te zien, en enkele discussies gevoerd te hebben over het belang van het basisgeluid versus effecten en compositionele foefjes, heb ik iets bedacht dat me zelf wel interessant leek, en ik al helemaal benieuwd ben hoe andere mensen hier invulling aan zouden geven.

De uitdaging: Maak een track, waarvan de enige geluidsbron een kartonnen doos is, opgenomen met een microfoon, beroerd met je handen of met je neusvleugels of wat je maar leuk vind. Kiep dit in een sampler, en laat je vol scala aan filters en effecten erop los om met dit beperkte materiaal een goede track in elkaar te zetten.

Iemand zin in deze creatieve "opdracht"?

nee er valt niks te winnen ;)

nou vooruit dan zoland ze allebei van karton zijn. Een kleine en een grote bijv

leuk idee, sign me in,, but.. het stukje gaat wel RUIS opleveren want me condensator mic is van erbarmelijke kwaliteit.

je gaat nooit raden waar ik werk/gewerkt heb

GOLFKARTON FABRIEK

die dozen maakt :) :eureka:

count me in

//Paul

Moet het een monofone doos zijn en mag ik het plakband ook gebruiken voor scratcheffecten?

tja tja....wat mag je gebruiken....

fair lijkt me als je alles mag gebruiken, zoland het voortgebrachte geluid maar alleen van de doos afkomstig is. Bijv je mag niet met een shaker tegen de doos slaan zodat je een shaker sound krijgt, maar je mag wel met een drumstokje ertegen slaan, als je dan alleen de doos hoort :D

nie?

Origineel geplaatst door equate
geeft wel een compleet nieuwe definitie aan het woord "groovebox"

equate

:D

maarehm, ik doe ook wel mij! lijjkt me leuk!

Dat instrument heb ik nog wel! Mijn kartonnen doos zou ik nooit verkopen...

Een TV-doos klinkt het best naar mijn mening, maar een kleinere doos geeft wat rauwer geluid.

:dj:

welke doos zal ik nemen die van roland, yamaha of mijn net nieuw aangeschafte tarzan. zit zo'n leuk plastic kijkvenstertje in...

Mag het ook een " Doos " van menselijke afkomst zijn? :)

Zo, Ja? Dan heb ik een leuke voor je! ( Wat je verstaat onder leuk???) ;)

Peace...

Origineel geplaatst door Mangina
Mag het ook een " Doos " van menselijke afkomst zijn? :)

Zo, Ja? Dan heb ik een leuke voor je! ( Wat je verstaat onder leuk???) ;)

Peace...

:P

"Maar mijn doos klinkt lekker veel mooier, want die zat om een dure Iiyama monitor heen!"

"Echt niet, de doos van mijn Korg Triton Le is nog veel mooier, want die was nog veel duurder!"
;)

hoelang gaan we nog door met dozen-grapjes :confused:

Back