Jx-3p op MP

Origineel geplaatst door jgeers01
Erg jammer dat je dat hier post. Levert weer nodeloos veel overbodige postjes op terwijl het tot nu toe een hele leuke draad was. Dat bepaalde "mensen" hiertoe in staat zijn weten we allang.
Not amused :(

hey we gaan toch niet in HOKJES denken he,.....=( tsja t schynt idd dat mensen met langer haar liever aan snaren trekken dan de toetsen beroeren ,.....en graag hun drumstellen om ver trappen ...[geld dus niet voor alle "longhairs "] :z

haat/liefde verhouding met je apparatuur uiten sommige op wel een heel rare manier ...
ask boos ben op een van mn app.
dan zet ik m meestal in de hoek ,...voor straf een paar dagen ,..
dan zijn ze weer aardig mak ,..meestal?
:dubbel:

Attachments

• 609188258_l.jpg
    609188258_l.jpg
    9,9 KB · Bekeken: 112
Adding Velocity (needs the EPROM Upgrade)

The Amount of the Envelope gets dependent from the MIDI value for the notes velocity. In this mode neither the sequencer nor the keyboard will work....

huhuh
moetje een eprom upgrade doen om velocity sensitive ..noten te kunne spelen via midi...?

- deze zou ik zelf wel doen ask er eenhad...
3.) Tips regarding the VCF
I strongly recommend to tune the VCFs and the adjust (increase! hehehe...) the resonance of the Filters. This is described on the modification page, since this requires to open the JX-3P, which only should be done by people who can distinguish the tip of a soldering iron from its end ;-)

* Set to exact octave tracking:
The printed symbols show for parameter B3 (VCF tracking) a 3 o'clock position as 100%. This corresponds to a value of 13 on the LED chain, but on my JX-3P this is not the right value. To get the right value, use the following procedure. Use program B1; remove the vibrato (parameter A3 and A10 to Value A=off); raise resonance to maximum; press "Hold"; play all C-keys; now adjust the tracking so far that it sounds like quite good octaves; adjust cutoff-frequency that the filter is one octave over the oszillator; again adjust the tracking; again control the cutoff frequency; check tracking and cutoff until you hear fine octaves which are not dtuned against the DCOs. Again: This needs well adjusted resonance and VCF tune.

4.) Other Tips.

* Noise as modulation source
The parameter B10 provides officially only three waveforms for the LFO, but selecting "D" as value results in a kind of pink noise as modulation signal. This setting may be stored without any problem. The PG-200 won't provide it, since it has only a three way switch.

Attachments

• l_423b0dd9c586eb239bf637c9c7509eed.jpg
    l_423b0dd9c586eb239bf637c9c7509eed.jpg
    16,6 KB · Bekeken: 85
Is dit topic ook toegankelijk voor MKS30 bezitters? :D

Origineel geplaatst door mc_kwok
Is dit topic ook toegankelijk voor MKS30 bezitters? :D

ja hoor [zeide ronderator]
en ook gr 500 bezitters ,..die gitar jx :{ app. achtig ding [past daarook een pg 200 op?]
*D

en ook gr 500 bezitters ,..die gitar jx app. achtig ding, past daarook een pg 200 op?

Dat is de GR-700. Daar past ook een PG200 op.

Onderin de pagina staat: Finally, the voice board for the GR-700, MKS-30, JX-3P and Juno-106 uses a custom Roland chip: AIQH80017A or AIQH800170, frequently referred to simply as 80017a. This chip combines VCF and VCA functions. This is a very, very rare chip, and there was a bad production run that ruined many synthesizers.

Dit klopt niet helemaal. De GR-700 gebruikt blijkbaar (zie ik nu ook net) de 80017 voicechips, maar de MKS-30 en JX-3P hebben losse IR3109 VCF chips. Ik vraag me af of GR-700 verschilt in klank met de MKS-30 en JX-3P, gezien de andere opbouw van de VCF, VC-Resonance en VCA.

Origineel geplaatst door gerrie79
Hier kunt u ook heel goed de binnenkant bekijken :D

Vast geen liefhebber van de JX-3P ;)

Als ik die gast tegen kom doe ik heltzelfde met zijn gebit... lol

Wel grappig gezicht... eigenlijk zelfde doen met die sound system!

Die myspace Nico verbouw dude ey... VET! Hep up meteen mijn vriend gemaakt.

Origineel geplaatst door minoelec
Als ik die gast tegen kom doe ik heltzelfde met zijn gebit... lol

Wel grappig gezicht... eigenlijk zelfde doen met die sound system!

Die myspace Nico verbouw dude ey... VET! Hep up meteen mijn vriend gemaakt.

Hij was pas stoer geweest wanneer hij een synrth van 3000 euro zou slopen, deze was waarschijnelijk al ten dode opgeschreven,.... wat een wattje. ;)

Origineel geplaatst door organix
Dat is de GR-700. Daar past ook een PG200 op.

Onderin de pagina staat: Finally, the voice board for the GR-700, MKS-30, JX-3P and Juno-106 uses a custom Roland chip: AIQH80017A or AIQH800170, frequently referred to simply as 80017a. This chip combines VCF and VCA functions. This is a very, very rare chip, and there was a bad production run that ruined many synthesizers.

Dit klopt niet helemaal. De GR-700 gebruikt blijkbaar (zie ik nu ook net) de 80017 voicechips, maar de MKS-30 en JX-3P hebben losse IR3109 VCF chips. Ik vraag me af of GR-700 verschilt in klank met de MKS-30 en JX-3P, gezien de andere opbouw van de VCF, VC-Resonance en VCA.

okdan de gr700 bedoelde ik ook
gelijk maar ff pix in de jx 3p ode draad plakken

en idd hoop ik voor iedereen dat de jx3p en juno 106 wel verschillen ...
lijken me iets andere synth toch
ik d8 eiegnlijk dat de gr700 direct was afgeleid vd jx3p

kweet niet wat eerder was ,..moetje soon roland time line checkuh...
kdenk 2nd hands dat de gr 700 stukken duurder is / blijft
al gauw 300 denk ik ?
wellekker klein soon bakske

stop ; correctie edittio
lklees net dat de gr700 geen midi in heeft rn nirt as module gebruikt kan worden
en verderop dat eigenlijk de mks 30 sneller & beter in tgebruik is asde org guitar module gr 700

goeie site trouwens organix......

:okdan:

Laatst gewijzigd:
pix
familie van jx3p

Attachments

• mks-gi-20_1.jpg
    mks-gi-20_1.jpg
    26,1 KB · Bekeken: 92
pix
geen midi module ,..wel [byna] jx3p engine
:engel:

Attachments

• gr700_3.jpg
    gr700_3.jpg
    77,8 KB · Bekeken: 98
maar as de gr700 byna ..lijkt op de jx3p,...wat dco based is,...
dan zijn der dus ook ...vco based guitar modules/rig.s

kende m wel wilde m toch ff showen ,...
deze heeft dus wel 6 vcos ...juno6 style sound,...?
:halleluja

vetjes best rare app. denkik[
the vco,s can be tuned seperatly ,..WHOOOOOOOO
probeer dat maarsin een j6/60/106 ..jx lhttp://www.joness.com/gr300/GR-300.htm

meer txt en uitleg
vettuh bak ...asje gitar kan playen
8o)

Attachments

• g-808-system-gr-300-00.jpg
    g-808-system-gr-300-00.jpg
    86,6 KB · Bekeken: 82
Origineel geplaatst door organix
De BBD chorus (MN3009) bevindt zich op de printplaat van het frontpaneel... en ik had even geen zin om het frontpaneel los te maken voor alleen maar een foto (heel gedoe ;) ).

Ik heb een probleempje met de sequencer rate, dus meteen maar even een foto gemaakt ;)

Klik op foto voor vergroting

Origineel geplaatst door Soul C
een handleiding is altijd fijn ! m'n issues komen niet aan bod helaas.. :engel:

ik ga desnoods wel ergens zo'n triggerpuls samplen ofzo, lijkt me toch makkelijker om 'm op z'n eigen
sequencer mee te laten lopen met de rest... gedoe met omni off enzo..;{
Pas maar op voor je sampler dan. Zo'n triggerpuls is al gauw iets van 5 a 15 volt. Hoeveel precies? Even in de downloadable handleiding kijken.

Back