Helemaal newbie :D

K

kutje

Guest
Goeiedag, ik ben een noob :D

Ik wil graag met een maatje wat muziek gaan maken. Geen dance o.i.d. zoals velen hier, maar rap. Nu zijn we echt van die low-budget studio gangsta's en willen graag weten wat het minimum is om toch ergens te komen.

De apparatuur zoals wij die hebben :

Versterkertje met MD-deck/dcc-deck en speakertjes
P3 computertje met yamaha geluidskaartje
Nog ander pctje met creative audigy 2 met die break-out box
Een wel heuse mic ;D

Nou ben ik zelf niet zo'n wintel hoer, en wel nogal gecharmeerd van de Amiga van een maat van me. Die maakt hele goeie muziek (ambient en drum and bass) met zijn protrackertje.

Nu vraag ik me af. Wat hebben wij nodig?

We willen gewoon lekkere beats kunnen maken en dan de mic voor de lyrics er door mixen.

Ik zat zelf al een beetje een setup bij elkaar te nemen die betaalbaas is voor ons.

Amiga 1200 met turbokaartje, geheugen, midi poorten, de hele mikmak.

Wat me handig lijkt (als we protracker gaan gebruiken, ook hier graag reacties) een midi-keyboard op een midi-interface gooien om zo makkelijker de muziek in de amiga te krijgen. Is dat mogelijk???

Ook zag ik een sampler te koop. Maar is dat wel een handige aanschaf? Ik kan immers zo met mn eigen pc's samples maken en dan naar de amiga kopieeren natuurlijk....

Allemaal hersenspinsels (en schimmen), wie zou kunnen vertellen wat we nodig hebben/hoe leuk de door mij bedachte setup is/of er nog 'onmisbare' apparatuur nodig/etc....

B.V.D.

Greetz
Dr. Kutje

En van mij mag je je naam ook veranderen. Het moet niet, maar vind het idd een beetje trieste naam.
Op andere forums zou dit een goed gekozen naam zijn maar ik vind het hier niet echt gepast.

Hou ook ff je taalgebruik in de gaten als je wilt.

Marc.
Moderator synthforum.

Ik vind die naam ook eigenlijk niet kunnen...

Hoe oud ben je eigenlijk???

maar toch welkom >:|

ik zou met de P3 bezig gaan..of upgraden naar een P4......en dan eens kijken wat voor software te gebruiken is voor je....er is plenty goede freeware en shareware tegenwoordig...

Olaf

Welkom en....

Welkom en....

Rap is niet fout, alleen je naam vind ik beetje kinderachtig....

Nadrukkelijk verzoek deze toch een beetje aan te passen naar iets kreatievers dan iets met vis!

Naam is OK... Shokeren van "squares" moet!!! Dat is een sacred missie van god. Verander die naam niet!

Als je minimalistisch hip-hop wil gaan zoals in de "old-skool" days en je houdt niet zo van Mickeysoft PC's, dan kun je misschien gaan voor de echte vintage hip-hop aanpak : een roland MC-500 (of MC-300) en een low-budget sampler en een goedkoop drumcomputerke (Roland TR-505 of 626 of zo...)
Een roland MC-500 gaat 2de hands soms nog voor 400 euros, maar de MC-300 kun je heel cheap hebben. Ik heb de mijne voor 75 Euros in perfecte staat en de MC-300 is technisch net hetzelfde toestel als de MC-500 alleen heeft die gewone plastieke knoppekes ipv. de "zuivelwaren-kassa-7-vintage-mechanischrekenmachienbakkie"-knoppen van de MC-500.
Het goede aan de ouwe Roland MC-midisequencers is hun stabiliteit en gebruiksgemak...
Probeer dan 2de hands ook nog een goedkoop samplerke te versieren voor weinig geld (akai S-01 of S-1000 of zo...) en je hebt genoeg om hiphop te maken. Ik heb al regelmatig S-01's tegengekomen voor rond de 150 Euro.
Als je iets meer kunt "spetten" om het op zen plat vlaams te zeggen, kun je misschien voor een yamaha A3000 sampler kiezen. Die kosten wel wat meer, maar zijn echt wel zeer goed voor hun prijs...

Ik hoor het al weer, men is niet tevreden met mijn naam. Toch is mijn echte producing name Dr. Kutje, wether you like it or not. En ik ga niks faken, alleen om men op dit forum tevreden te houden.

In ieder geval, na alle flames e.d. oli303 bedankt voor je reactie. Van zulke reactie's zou ik dus graag meer willen. B.t.w. oli, old-skool niet echt, meer dirty-south achtige 'dark' horrorcore beats. Maar anyway bedankt voor je tips.

L8r,

k.. ze naam.. niet echt orgineel ofzo maar dat moet iedereen maar zeluf weten.. maar xie 'm toch niet fout praten BB.. niet om te zeiken ofzo hoor.. maar hij zeg nix fouts dus...
in ieder geval.. harstikke hoi.. :).. heb maar een hoop lol hiero.. :D

Origineel geplaatst door kutje
... meer dirty-south achtige 'dark' horrorcore beats...
8o) ver doorgevoerde hokjesstouwerij :P

ja.. ja.. ja.. owkee

ja.. ja.. ja.. owkee

Origineel geplaatst door bambamstudio
prima, maar termen als laat die dan achterwegen.

kwil er nix mee uitlokken ofzo hoor maar nouw ben je toch wel een beetje zeikerig hoor hé. . . doe relaxt man.. komt een beetje neerkijkend over vind ik en daar ken ik persoonlijk echt niet tegen... waarschijnlijk bedoelde die winkel hoer (gut ;)) en dat is een haast net zo verboden woord als "ik ga winkelen met me vrouw" o.i.d. je heb toch nix tegen hoeren ofzo?! ;).. Punt is.. niet zo moeilijk doen man :).. hij scheld niemand verrot ofzo.. dan was t mischien anders.. nouw verteld tie ze verhaaltje.. heb toch vast wel es een hagenees horen praten of niet soms? :)

Ok bambamstudio, ik zal wat beter letten op schelden e.d. (ik ben nou eenmaal grof in de mond als het gaat om M$ en andere monopolisten enzo, ik hoop dat je daarvoor begrip kan opbrengen :D )

jah Droop, dingen in hokjes plaatsen 0wned :D , is lekker makkelijk, achterbaks en kortzichtig, hoef je minder over zaken na te denken ;)

Back