Gejatte BCA 2000

Origineel geplaatst door m.u.f.f
zo had ik laatst weer mazzel.

ik had voor 54 euro platen besteld, twee albyums. Onder rembours.

Kom bij het postkantoor want ikw as steeds niet thuis om te ontvangen. kreeg het pakket gewoon mee, niets betaald :D

Nou ja, ik hoor het nog wel denk ik, dan ga ik ook niet moeilijk doen.Ik opende het pakket en op de bon stond toch echt onder rembours.

Dus die winkel waar je gekocht hebt kan ook naar z'n centen fluiten. Hopelijk geen klein liefhebberslabel?

quote: "Ik vind 't erg vervelend voor je, maar het hoort niet in Te Koop aangeboden thuis"

Klopt, maar ik hoopte erop dat (aangezien het hier om specifieke apparatuur gaat) misschien iemand iets aangeboden had gekregen.
Wel typisch om te horen hoe de TNT dus kennelijk ook met andermans verzendingen omgaat. Probeer e.e.a. overigens eerst door de verzender met TNT te regelen (alleen de verzender mag een klacht indienen) en dan kan ik alsnog een andere weg inslaan m.b.t. de leverancier Paradise Electronics.

Ik laat weten als er meer info is, en i.i.g. bedankt voor alle reacties !

Kom bij het postkantoor want ikw as steeds niet thuis om te ontvangen. kreeg het pakket gewoon mee, niets betaald :D

Nou ja, ik hoor het nog wel denk ik, dan ga ik ook niet moeilijk doen.Ik opende het pakket en op de bon stond toch echt onder rembours.

Zo heb ik eens 3 platen extra ontvangen bij een bestelling van 5 :D

nouja mazzel, je werd wel oin de verleiding gebracht oneerlijk tezijn en je bent er nog voor bezweken ook. noem het maar mazzel.

vroeger werd er bij mij wel een pakketje in de schuur gelegd, of onder het balkon, maar dat was in de tijd dat tpg hier elke week 3 keer stond. ik ken enkele bezorgers goed, maar pakjes worden niet zomaar achtergelaten. en dan wel in een anoniem trappemhuis, wat een flapdrol van een bezorger, maar ja die kom je tegenwoordig overal tegen, ongemotiveerde gemakzuchtige werkers, dus ook bij de tnt.
jammer en inerdaad, dan loop je tegen de bureaucratie op en vooral de flauwe kutargumenten waarmee men zich meent te moeten indekken. maar ook daartegen loop je al snel aan, op verschillende plekken. zelfs hier af en toe.
ik zou gokken op de afzender en die druk laten uitoefenen op tnt. aan jou hebben ze sowieso schijt. duss: zeuren bij de afzender. succes.

Precies Leo. Als je zo'n 'mazzeltje' hebt kan je ook gewoon betalen muff. Je hebt toch gekregen wat je gekocht hebt? Kun je de volgende plaatjes ook gewoon zonder gedoe bij ze kopen.

Daarom ben ik nu lid van een rechtbijstand verzekering even bellen voor advies wat te doen en TNT krabbelt zo weer terug.

Mijn advies aan Flamehead is om herhaaldelijk zoekopdrachten te geven bij Google met de term "BCA 2000".
De kans is groot dat de dief niet weet wat ie ermee moet en het op marktplaats ofzo gaat verkopen.
Vroeger moest je gewoon tekenen bij het in ontvangst nemen van een postpakket van de PTT.
Mijn advies is om geen dure spullen te kopen via online winkels. Zelf krijg ik regelmatig (zonder te tekenen) pakketjes voor de buren. De buren krijgen dan een briefje in de brievenbus waarop staat dat het pakker bij mij is achtergelaten.
Tegenwoordig doe ik niet eens meer open als er zo'n witte bestelbus voor de deur staat.

Ik bestel regelmatig iets en laat het dan op mijn werkadres afleveren.
Lijkt me wel zo veilig aangezien er altijd wel een receptioniste aanwezig is.

Idee misschien voor sommigen????

Origineel geplaatst door BrayneWave
Ik bestel regelmatig iets en laat het dan op mijn werkadres afleveren.
Lijkt me wel zo veilig aangezien er altijd wel een receptioniste aanwezig is.

Idee misschien voor sommigen????

Dat doe ik nu dus ook. Ooit een keer een akai S3000xl laten overkomen naar ierland met TNT, die waarschijnlijk ook in de portiek is achtergelaten. Nou daar leer je wel van ;)

pff niet dat ik iemand uitleg verschuldigt ben, maar om het verhaal even compleet te maken.

Ik heb in het verleden een hoop gedonder gehad met een bestelling die nooit aankwam en waar ik zelf achteraan moest met de tnt. Alle fucking buren langs geweest, want ja hijw as afgetekent.

Ik was hierdoor wel een beetje klaar met dat bedrijf, ware het niet dat ik nog wat albums in back order had staan. helemaal vergeten, we praten ook over 1,5 a 2jaar. Ik kom terug van vakantie en vind een mail in mijn mailbox dat ik wel die bestelling moet afronden anders zouden de kosten evengoed doorberekend worden.

Nou goed, mijn stomme fout dat ik ze niet uit de back order gehaalt heb, maar als dan blijkt dat ik op het postkantoor niet gevraagd wordt ervoor te betalen ga ik niet nog eens het initiatief nemen om het bedrag te betalen. Als zij aankloppen, betaal ik het uiteraard, maar het initiatief zal niet van mij komen.

Dus leo en fuse, kom ik nu wel in de hemel?

Ik had laatst via Marktplaats een bekken (drumstel onderdeel :P) besteld. De verkoper heeft (overigens tegen afspraak) het pakket ongefrankeerd verstuurd. Uiteindeiljk is het pakket afgeleverd en ik heb geen verzendkosten hoeven betalen. Rare bedoening die TNT.. Op het verzendformulier stond wel degelijk 'ongefrankeerd' aangevinkt maar er was geen bedrag ingevuld.

Ik lees vaak het woord "handtekening" voorbij komen in dit topic, maar er is niets wat er op duid dat het pakket met de extra $ service "tekenen voor ontvangst" is verzonden.

Hallo mensen,

Waar een aantal van jullie al mee kwamen (de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid neerleggen bij de verkopende partij) heb ik wat meer uitgezocht, en het blijkt dat dit wettelijk is vastgelegd. Kort door de bocht is de verkopende partij in deze verantwoordelijk tot het moment dat "het goed" onder de "feitelijke macht" is gekomen van de koper.

Maar er zit natuurlijk een groot verschil tussen in je recht staan en het daadwerkelijk krijgen. Het bedrijf is niet voornemens in te gaan op mijn verzoek het door mij betaalde bedrag voor niet geleverde goederen terug te storten.
Nu ga ik nog een aangetekende brief sturen, en daarna wordt het denk ik een incassobureau ofzo.

De genoemde hint t.a.v. het Googelen op "BCA 2000" had ik inderdaad ook al bedacht, maar tot op heden nog niets gevonden, wellicht boek ik hierbij later nog succes, hou jullie op de hoogte.

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
Mijn advies aan Flamehead is om herhaaldelijk zoekopdrachten te geven bij Google met de term "BCA 2000".
De kans is groot dat de dief niet weet wat ie ermee moet en het op marktplaats ofzo gaat verkopen.
Vroeger moest je gewoon tekenen bij het in ontvangst nemen van een postpakket van de PTT.
Mijn advies is om geen dure spullen te kopen via online winkels. Zelf krijg ik regelmatig (zonder te tekenen) pakketjes voor de buren. De buren krijgen dan een briefje in de brievenbus waarop staat dat het pakker bij mij is achtergelaten.
Tegenwoordig doe ik niet eens meer open als er zo'n witte bestelbus voor de deur staat.

Ik denk dat het zo wel goed komt...:confused:

Laten we weer het tijdperk ingaan van de duivenpost, ik heb tig malen online iets besteld, altijd netjes bezorgd dus geen enkel probleem. Derhalve succes. Mijn devies is om het TNT niet te makkelijk te maken. Kost stress maar dan heb ook .... tja, dat is afwachten.

Origineel geplaatst door Flamehead
Maar er zit natuurlijk een groot verschil tussen in je recht staan en het daadwerkelijk krijgen.

Dat is in dit geval zeker waar. Dat komt omdat je je product al betaald hebt, en dus zit je aan de verkeerde kant van de kassa. Ik bestel voor muziek dingen uitsluitend bij Musicstore Keulen omdat je daar onder rembours kan bestellen. Dan zal het verder mijn reet roesten of de TNT het pakketje kwijt maakt ja of nee. Is in jou geval natuurlijk achteraf gelul, en ik hoop echt voor je dat het nog goed komt. Maar het heeft voor jou nu zowieso al te veel energie gekost dit hele verhaal.

Dus voor iedereen die een slecht gevoel heeft bij online aankopen; bestel het gewoon onder rembours bij MSK, en je hebt geen pech als je pakket 'kwijt' raakt.

:eureka:

Back