Welke Sampler (software) ...?

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
hallo again.

Welke Software sampler werkt ook met WAV. bestanden/libaries, zonder deze eerst te hoeven omzetten...?

En is toch lekker logisch en heeft een goed arsenaal aan (legio) mogelijkheden...

:biertje:

MOPIS

Ziet er wel goed uit en wat eenvoudiger uit...

Maar ik twijfel of het daar bestandje (preset) inladen is en hopakee spelen (op je midi klavier maar)..:confused:

Ik zag dat Emulator X bijvoorbeeld niks met WAV (zelf) doet :confused:

Origineel geplaatst door jaccis

Emulator X werkt met eigen bestandsformaat exb, maar je krijgt er wel een programmaatje bij om andere samplerformaten om te zetten naar exb.

Is een geweldige sampler, maar niet zo gebruiksvriendelijk vind ik zelf. Gebruik deze vnl voor instruments: piano, synths etc. Maar Emulator kan alles: stretchen, op een rex-achtige manier splitten etc. En dan heb je natuurlijk de dsp-effecten op je geluidskaart en de geweldige Emu-filters.

Persoonlijk vind ik Halion een geweldige en gebruiksvriendelijke sampler. Gewoon je wave op de juiste toets gooien en spelen. Alles werkt heel snel en gemakkelijk.

Ik heb ze alle twee, dus dat is mijn ervaring.. voor wat het waard is.

Dus met Halion, kun je ook een preset, bijv. viool ook mooi inladen in Halion en deze wordt dan direct naar het (midi) klavier gezet...?

laat ik het zo zeggen kan ik zo'n Halion sampler en de samples zo inladen/bespelen dat ik eigelijk Halion ''bespeel'' als een vsti...?

Kan zo'n Matchfive dat ook...

Dat zou da shit zijn:okdan:

Origineel geplaatst door jaccis
MOPIS

Ziet er wel goed uit en wat eenvoudiger uit...

Maar ik twijfel of het daar bestandje (preset) inladen is en hopakee spelen (op je midi klavier maar)..:confused:

nadeel is ook dat je een emu apparaat moet hebben
en de software

Back