Phonic Midi Hub

Nunatax

Nieuwkomer
Misschien even mezelf kort voorstellen aangezien dit mijn eerste bericht is hier.

Ik ben 25 jaar, M, en maak al muziek sinds ik 6 jaar ben, speel piano sinds mijn 7de. Sinds kort gaat mijn interesse uit naar de mogelijkheden van MIDI, sinds ik graag begeleiding bij mijn pianomuziek wil brengen, en vermits een echt orkest nogal duur is...
Mijn materiaal:
Een Yamaha P-120 digitale stage piano
Een laptop, 3,2 GHz, 2Gb RAM
Garritan Personal Orchestra
Sony Acid Pro 6.0
En sinds daarstraks: een Phonic MIDI Hub, waarmee ik mijn digitale piano wil verbinden aan mijn laptop

Aan dat laatste ding erger ik me te pletter. Alle specificaties van mijn laptop zouden OK moeten zijn. Ik heb Windows XP (Home Edition), INTEL PENTIUM IV (wat wel een III zou moeten zijn maar daar kan het toch niet aan liggen?), meer dan 256Mb RAM, ... Bij deze MIDI Hub wordt geen software bijgeleverd, want het zou moeten werken als je het gewoon inplugged in de USB-aansluiting. Dat is dus precies wat ik gedaan heb, maar Windows kan het ding niet installeren omdat de juiste software niet kan gevonden worden. Bij het apparaatbeheer verschijnt het als een onbekend USB apparaat.
Ik heb al het ganse internet afgezocht naar mogelijke drivers voor dit ding, maar heb er nergens gevonden, laat staan een andere oplossing voor dit probleem. Is er iemand die me kan helpen?

hey,

ik zie in de handleiding dat er geen drivers bijgeleverd worden (ik heb zelf zo'n hub niet).
Dan zou hij de standaard usb drivers van XP moeten gebruiken.

Maw, "install driver automatically" zou de juiste drivers moeten vinden...als ik het goed begrijp zegt hij op dat moment dat hij ze niet vind ?

(zou wel eens aan het 'Home' in je Window XP versie kunnen liggen)

Inderdaad, er zitten geen drivers bij en ik heb de driverinstallatie automatisch laten gaan maar zonder succes. Ik begin ook te vrezen dat het aan mijn XP versie ligt.
Heb de support van Phonic aangeschreven maar daar beginnen ze natuurlijk van die basisvragen te stellen als 'Please take a look at the device setting in Control panels' System. You should be able to see both USB Device 0 and 1 being listed inside the device settings.' terwijl ik al duidelijk gezegd heb dat Windows het ding niet heeft geïnstalleerd en het dus ook niet herkent. Als die zulke antwoorden blijven geven kan ik nog lang op een duidelijk antwoord wachten vrees ik.
Ik ga er volgende week gewoon weer mee naar de winkel denk ik...

Als het echt niet geinstalleerd geraakt is, kan je opnieuw proberen door hem uit te trekken en opnieuw aan te sluiten (probeer is een andere usb poort); dan zou XP hem opnieuw moeten proberen te installeren.

En anders : back to the shop !
BTW ik heb iets gelijkaardigs liggen tweedehands in goeie staat (Midisport 2x2) met drivers voor XP voor 30 euro...mocht je geinteresseerd zijn...

't Is uiteindelijk toch nog gelukt. Na aansluiten op een andere laptop waar het ding wel op werkte ontdekt dat er een driver mankeerde op de mijne. Die gekopieerd en dan werkte het wel.

Welke driver is dat?

Back