Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tja ik heb alleen een jd-800 maar ik weet ongeveer hoe de d-50 klinkt (van cd's en samples)kan er wel inkomen dat de JD-800 softer klinkt is daarom de klank van een d-50 mooier?Origineel geplaatst door R-ond
d50 best hele andere machine..ofniet
De D50 heeft inderdaad een mooi soort 'zijdezachte' saus over het geluid....Origineel geplaatst door dr.DRé
tja ik heb alleen een jd-800 maar ik weet ongeveer hoe de d-50 klinkt (van cd's en samples)kan er wel inkomen dat de JD-800 softer klinkt is daarom de klank van een d-50 mooier?
Origineel geplaatst door Yoozer
D50: goedkoper, instant-Jarre sounds.
JD800: mooier uiterlijk, klinkt wat meer hi-fi.
De D50 heeft 2 aparte oscillatortypes (sample of VA); de JD heeft ze allemaal hetzelfde (inclusief diigitale resonant lowpass).

Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik heb een D 550 met PG 1000 gehad ook een JD 800 voor mij is het simpel, de JD 800 met afstand.
Origineel geplaatst door JelleWaltman
DCO
Origineel geplaatst door Grooveron
komisch ik heb ze beide nog (D50/D550 en een JD990) en ik zou niet zonder de D50 willen.
Is in klank uniek de JD is dat niet IMHO

Origineel geplaatst door Wiseguy
Je ziet het smaken verschillen![]()
komisch ik heb ze beide nog (D50/D550 en een JD990) en ik zou niet zonder de D50 willen.

Ik gebruik de JD800,en de D-50 heel intensief,maar ben altijd als de dood dat er iets kapot gaat,moet er niet aan denken.Nadeel van die 2 is,dat je elke keer moet omschakelen met programeren.Tones heeft in een jd een andere betekenis dan in een d50.Ben ik het ook roerend mee eens!
De D-50 heeft veel meer een eigen sound....................... heel karakteristiek!
De JD800 heeft een andere invalshoek qua sound( is logisch vanwege de andere geluid opwekking structuur en parameters/en andere samples)
Voor (eigen) karakter de D-50 een 10
de JD800 een 6 ...maar totaal inzetbaarheid is beter! (vanwege oa.pianosounds en de guitars)
Voor toetsenboard betreft......de D-50 vind ik lekkerder!(is gewoon persoonlijk)...Maar oh wee als het kaduuk gaat!..............heel wat minuutjes gaan erin zitten...en geloof me ik kan het weten.
Greetz..![]()
Ben erg benieuwd..