Software alternatief voor VP550?

renepela

Ouwe rot
Op youtube kwam ik dit waanzinne filmpje tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=0TdQwOUGaFs&mode=related&search=

Ontzettend knap gedaan. Vond die VP550 nooit zo interessant, maar na dit filmpje vind ik hem toch wel oke geloof ik. Nadeel is echter de prijs. Die vind ik veel te hoog.
Ik heb al een Korg Radias met vocoder functie, maar die kan toch niet die mooie koren maken van de VP550. Ik vroeg me af of er wellicht een software alternatief is. Bestaat er een VST die dit ook kan en als het even kan realtime?
Gaat dus verder dan een vocoder. Vocator of orange voder etc. kunnen dit niet vrees ik.

zit deze funtie ook in de v synth?

in de vsynth XT en GT zit dit standaard (vocal designer mode)

voor de gewone vsynth moet je de VC2 kaart kopen om dit te kunnen.
De vp550 is een 'uitgeklede' vc2. Met de vc2 heb je wat meer edit mogelijkheden.

Gaaf zeg. Ik ga hem van de week eens uitproberen. Bedankt voor de tip.

De vp550 is een 'uitgeklede' vc2. Met de vc2 heb je wat meer edit mogelijkheden.
Buiten dan dat "instant sample" foefje dat die kerel hier gebruikte. Best cool eigenlijk.

Onvoorstelbaar knap gedaan eigenlijk, om dit te kunnen doen moet je kunnen toetsen spelen, tegelijkertijd zingen, of articuleren eigenlijk want de VP neemt toch de pitch van je ingespeelde toetsen (ergens lijkt het mij moeilijker om net NIET te zingen), en dat dan met een perfecte ademhalingsbeheersing want om zulk een gave emotie te bereiken moet je wel wat kunnen. Schitterend.

Quote: Oorspronkelijk geplaatst door renepela
Gaaf zeg. Ik ga hem van de week eens uitproberen. Bedankt voor de tip.

Wow! Dit is een vette VSTi. Kun je me laten weten of dit een zware VSTi is voor de processor?

Dacht dat ik ondertussen met merken als eventide,melodyne en weet ik wat voor meer wel zo ongeveer alles had gezien. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt! Wat een fucking goede kwaliteit. Ik geloof niet dat dit met een voice is opgenomen. Zou hier erg graag meer over willen weten. Ga het eens bekijken. Dit is wel een superb ultra-pitchshifter/ harmonizer dan. Klinkt eigelijk allemaal te mooi om waard te zijn.

Ik heb de plugin geprobeerd. Het enige dat ie doet is je stem laten klinken als een koor. De toonhoogte blijft hetzelfde. Al zijn voorbeelden zijn multitracks van zijn eigen stem die verschillende toonhoogtes zingt. De VSTi laat het alleen klinken alsof er veel meer mensen zijn.

Ik heb de plugin geprobeerd. Het enige dat ie doet is je stem laten klinken als een koor. De toonhoogte blijft hetzelfde. Al zijn voorbeelden zijn multitracks van zijn eigen stem die verschillende toonhoogtes zingt. De VSTi laat het alleen klinken alsof er veel meer mensen zijn.

De demo's klinken wel veelbelovend. Volgens de website zou je ook de toonhoogte moeten kunnen aanpassen volgens mij. Komt misschien hierdoor?

The freeware versions are restricted so that you cannot adjust any of the settings, so you are hardwired to a single preset. A special exception to this is the Sex Machine control - you can audition all of the sex change options.

Onvoorstelbaar knap gedaan eigenlijk, ... Schitterend.

:halleluja Zeker ja!
'k Kende het filmpje gedeeltelijk al, maar helemaal is echt superb!

Je kan alleen de toonhoogte in octaven veranderen. De plugin heeft geen midi-input o.i.d. om accoorden te maken.

wat kosten dat vsti'tje eigelijk? Dat is me niet direct duidelijk geworden.

Dus als ik het goed begrijp moet je met Clone
Ensemble daadwerkelijk kunnen zingen? Je zou denken dat er een
pitch analizer en shifter in zou moeten zitten maar hier heb ik
geen info over kunnen vinden. Ik heb even geen mic om em te kunnen testen nm.

meer ervaringen inmiddels?

Back