basic channel chordsounds

sirfunkydylan

If u got funk u got style
De gasten onder het platenlabel basicchannel (Moritz von Oswald ect.) smeten met die karakteristieke sound van ze alsof het zo te maken is, alsof ze een aparte basicchannel synth hadden. Wat is hun geheim van die chord-geluiden? Anyone there to help me?

Het is een specifiek accoord wat je veel in dat soort platen en Detroit hoort. Ik kan hem zo indrukken op een keyboard maar ik heb de ballen verstand van Duyvis noch noten.

Basic Channel kicks ass! Die sound is idd heel karakteristiek. Welke synths het zijn heb ik me ook vaak afgevraagd. Wat in ieder geval al flink helpt voor een goeie BC sound is een aantal verschillende delays en flink ranzig afmixen. Hun tracks hebben vaak veel ruis en brom, maar op de een of andere manier klinkt dat altijd erg tof :D

Origineel geplaatst door bikkel
Ik kan hem zo indrukken op een keyboard maar ik heb de ballen verstand van Duyvis noch noten.
dan teken je het toch ff:

Attachments

• toetsen.jpg
    toetsen.jpg
    12,8 KB · Bekeken: 108
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Wat in ieder geval al flink helpt voor een goeie BC sound is een aantal verschillende delays en flink ranzig afmixen. Hun tracks hebben vaak veel ruis en brom, maar op de een of andere manier klinkt dat altijd erg tof :D
Volgens mij gebruiken ze ook wel de nodige oude phasers.

Oh ja, en ze kicken ass! :D

Ableton Live, sampletje met veel attack (een klik ofzo), resonator effect, preset berlin, bewegend filtertje erover, delay en klaar is kees. Instant Basic Channel accoord....

1 patch die ze volgens mij vaak gebruiken is fast strings op de k2000. Is geen preset maar wel te vinden in een analog collection op het web. Is een reversed sample die ze dmv van bandpass filters vrij smal hebben gemaakt .. maar in een akoordvorm erg lijkend op die van BC. Is me trouwens ook wel eens met een tx81z gelukt met veeeeeel eq !

En dan de standaard effecten .. korte multiple delays .. ook de fx van de k2000 is daar redelijk voor te gebruiken

En volgens mij hebben ze een studer tafel ..

zal ik voor de grap een slordig compilatietje maken van die chordjes?
meer om allen ff te brainstormen over waar de sound uit bestaat.. de ligging van zo'n akkoord begrijp ik al.
ahhh wat een heerlijke (drugs)muziek hahaha.

yall bedankt trouwens voor jullie antwoorden tot nu toe, en excuus voor mijn trage re-reageren.

hier.

vainqueur komt by the way een dezer weken met een nieuwe plaat.. aw yea.

Attachments

• basicchan. compilat.mp3
    996,7 KB · Bekeken: 114
ProtoHuman, wat je zegt klopt idd over die ruis. ik maak ook zelf die basicchanneltroep en het klinkt zooooo vet wanneer je een guitar-amp te hard zet, alleen de ruis/brom hoort en dan daar een phaser en een licht galmpje op zet.

lekker spacen hahaha

pcies, coldest season ja. heb m net gehaald, lekkerrrrrrrr!

hey smackos, vette info! is maybe niet echt een vraag voor in deze thread maar weet jij, of iemand anders, toevallig dan ook een delay te noemen met een reverse-functie, als AU plug-in voor mac?
ik heb zelf de sound proberen zelf te maken. = aardig gelukt met de ES1, maar ook met de microkorg. maar ja, dan ben ik dus presets aan het verbuigen en ik wil weten wat ik nou doe...
het vervelende is ook natuurlijk dat het niet maar 1 soundje is maar een aantal.

protohuman vette track trouwens, en inderdaad, het chordje! well done, hij klinkt goed.

Laatst die 'Compiled' CD gescoord van BC.... Luister er niet meer veel naar eigenlijk.
Soms heb ik behoefte aan 'lege' muziek (als ik na een dag hard werken met de auto door het randstad verkeer rijd) , dwz zonder te veel in-your-face emoties maar met veel ruimtelijkheid en plek voor de luisteraar, en in die behoefte voorziet deze muziek.

Ik bedoel; als je hoort hoe op 'Compiled' E2E4 geminimaliseerd is tot een hoop stijlvolle ruis weet je genoeg :)

Onder dat kopje valt die Coldest Season toch ook of niet?

Origineel geplaatst door sirfunkydylan
wauw, dat wist je al of hoorde je dat meteen?

Dat gerucht ging vroeger

Ik heb geen idee wat ze tegenwoordig gebruiken, ik zou ook niet eens weten hoe het klinkt vandaag de dag, ik ken alleen die eerste platen Quadrant, Lyot, Philips tracks etc.

Back