basic channel chordsounds

Origineel geplaatst door MULDER MAN
Vind m6, m5, philyps track II en die enforcement rmx van mills zeer goed.

Kool vind hoe bijvoorbeeld gary chandler / dj godfather en van die ghettotech dj's die tracks altijd dubbelen.

Dat wil ik wel eens horen. Volgens mij is mixen sharen legaal, dus kom maar op met die megaupload link :p

Origineel geplaatst door bliepbliep
dan is de 5e toon toegevoegd, dus het kwart, dus als je een C speelt hoor je een C + F

bliepbliep

De vijfde toon is het kwint (in C dus de G).

Origineel geplaatst door djtt
aaahhhhhh!! Ok, helder, dus als ik dat zou willen proggen op de synth zou ik bv een detune van + of - 5 mee moeten geven... Of zie ik dat verkeerd?

Nee geen detune. Detune is een oscilator een beetje ontstemmen ten opzichte van de ander. De range van een detune gaat in de regel niet verder dan een halve toon ofzo.

Bij een 5th pitch je een oscilator een kwint hoger of lager dan de ander (oftewel +7 noten of -5 noten).

oooppppsss..... ik heb het even gecontroleerd door een patch te openen en op gehoor te vergelijken en je moet idd de kwint toevoegen!

enne, met kwarten klinkt ook lekker hoor :P

over detune, sommige synths hebben 2 detune modi erop zitten, eentje van 100 stapjes naar de eerstvolgende semitoon en eentje om van semitoon naar semitoon te springen.

Meestal spreek je over 'detune' bij ontstemmen en over 'tune' wanneer je van noot naar noot gaat. Maar kan zijn dat ze het af en toe anders noemen hoor. Lijkt me alleen minder logisch.

OK, nou snap ik het, daar ga ik dit weekend eens lekker mee experimenteren! :) Thx!

Origineel geplaatst door djtt
aaahhhhhh!! Ok, helder, dus als ik dat zou willen proggen op de synth zou ik bv een detune van + of - 5 mee moeten geven... Of zie ik dat verkeerd?

jup....maar met -5 krijg je een andere fifth....F + C om zo maar te zeggen, en met +7 krijg je.....

edit is idd geen detune want dat is fine, het is pitch

Origineel geplaatst door dextah
IK heb nog wel een aardig pakket BAsic channel staan .
Af en toe wel weer leuk om te horen maar wel allemaal hetzelfde .

klonken er maar meer platen zo...

:)

Origineel geplaatst door bikkel
Dat wil ik wel eens horen. Volgens mij is mixen sharen legaal, dus kom maar op met die megaupload link :p

Pfoe dan moet ik echt spitten, ik zit nu op mijn werk dus... Ik zal ff navragen aan een vriend van me, die is ghettotech expert, mr ries.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ken je deze al dan? Basic Channel Compiled: http://www.boomkat.com/item.cfm?id=11757

Of M-series van Maurizio: http://www.boomkat.com/item.cfm?id=11758

jazeker, ik ben sinds jaar en dag aan t zoeken naar alles wat met bc en soortgelijke dingen te maken heeft.
erg cool, en ook zeker van boomkat, een tijdje terug was basic channel nog een apart genre, nu noemen ze t allemaal " basic-channel related" en vind je nu ook grime en troep volgens mij onder dat genre. helaas.

maar kan iemand mij vertellen wat voor golf ze gebruiken voor dit soundje?

Attachments

• chordje.mp3
    352,3 KB · Bekeken: 96
Die twee Substance & Vainqueur releases vond ik al tof, de remix van Shed is helemaal ausser dem böhl

Leuk ook dat ze langskomen

[ Planet Delsin ]
Friday October 5th 2007
10pm - 5am
Substance & Vainqueur present
Scion Versions LIVE (Chain Reaction)
Marcel Dettmann (Berghain, MDR)
Shed (Soloaction, Delsin)
resident: Tim Nieburg (Nachtplan)

Alle Rod Modell dingen ten spijt zijn zij en Rob Hood de enige imho die nog echt dat specifiek BC/Maurizio dikke hebben in hun tracks. Maar wellicht word ik ook een dagje ouder en brommiger oder so etwas...

Origineel geplaatst door 154
Die twee Substance & Vainqueur releases vond ik al tof, de remix van Shed is helemaal ausser dem böhl

Leuk ook dat ze langskomen

[ Planet Delsin ]
Friday October 5th 2007
10pm - 5am

Alle Rod Modell dingen ten spijt zijn zij en Rob Hood de enige imho die nog echt dat specifiek BC/Maurizio dikke hebben in hun tracks. Maar wellicht word ik ook een dagje ouder en brommiger oder so etwas...

in 11? club 11? ah vuk, mag ik niet in een tijdje....

Origineel geplaatst door 154
[ Planet Delsin
Friday October 5th 2007
10pm - 5am

wow vet zeg... het is alleen been beetje ver fietsen voor mij :(

yes het is gelukt om zo'n chordsound te maken met de efm1 in logic express 7. very nice.
wel opgedikt met een dikke phaser en een tapedelaytje..

Back