CME VX8 (5/6/7)

Mr. Funk

Ingeburgerd
Heeft iemand hier ervaringen mee als midi controller? Wat zijn voordelen? Nadelen? Hoe zijn de gewogen 88 toetsen t.o.v andere stage piano's? Integratie met PC en waar het beste mee? Live/Studio gebruik?

1 denk ik dat je dit in het verkeerde subforum post
2 vrees ik dat je te vroeg bent en niemand met die ervaring heeft
3 vraag ik mij af wie er zoveel geld wilt neertellen voor enkel een controller als deze

en

4 ben ik zelf ook best wel benieuwd naar ervargingen

:D

Ik ben ook zeer beniewd naar deze midi-controller..The looks are amazing

BTW..check anders ook het forum van CME itself..Daar staan behoorlijk wat ervaringen, al dan niet met enige negatieve feedback

Ben er toch ook benieuwd naar, alleen vind ik dat knalrode wel wat hevig.
Persoonlijk zou ik gerust veel geld aan een goeie midi controller kunnen spenderen, zolang het een goed speelbaar klavier is. Een controller van 1000 euro met goed klavier die vind ik véél beter besteed dan eentje van 199 euro die rammelt langs alle kanten.

Hebben alle 88 toetsen versies van CME hetzelfde gewogen klavier, of gebruiken ze verschillende types?
(UF80, ZSC88 en VX8 )

Iemand al ervaringen mee?

Ik vind de nieuwe ESI K.ON ook wel erg vet voor 500 euro die ze nu bij feedback hebben.
Las dat er 4 expansies ingebouwd kunnen worden om er een synth van te maken.

De ASX expansie die CME erbij verkoopt wordt ook al in een ander midi-keyboard gebouwd ben alleen de naam vergeten en deze kan hopelijk ook hierin de K.ON.
Het is iets met Global Virtual die ook de ASX expansie gebruikt voor hun controllers.

ik heb een CME UF8 ..... heeft dus een gewogen klavier en ik denk dat van bediening, die VX8 wel beetje 't zelfde zal zijn.... gewogen toetsen, ofwel ben je er voor, ofwel ben je er tegen..... ik vind dat het héél goed speelt... en ik ben erg tevreden van mijn UF8 (voordien had ik een edirol pcr-50, daar was ik niet zo tevreden van)

Ik vind die dingen dus echt 3 keer niks. Knopjes en motorized faders zijn wel tof, maar dat klavier....Sja, ik vind het gewoon totaal niet op een piano lijken. Wat me vooral tegenstaat is dat wanneer je een toets indrukt, je een soort weerstand voelt.... Alsof hij eerst over een soort klik heen moet voordat 'ie echt doordrukt. Maar het zou kunnen dat dat verdwijnt...

heb onlangs bij feedback op n CME met gewogen toesten gespeeld, weet niet meer of t een UF of VX was. voor die gewogen toesten moet je t echt niet doen... echt slecht (als je serieus piano wil spelen). had hetzelfde met de m-audio keystation pro 88. de toesten van de prokeys 88 beginnen er een beetje op te lijken maar verdwijnen in het niets tegen een roland RD700/300sx. maar ja, die kosten ook 4 keer zoveel...

heb onlangs bij feedback op n CME met gewogen toesten gespeeld, weet niet meer of t een UF of VX was. voor die gewogen toesten moet je t echt niet doen... echt slecht (als je serieus piano wil spelen). had hetzelfde met de m-audio keystation pro 88. de toesten van de prokeys 88 beginnen er een beetje op te lijken maar verdwijnen in het niets tegen een roland RD700/300sx. maar ja, die kosten ook 4 keer zoveel...

Mee eens...
Wil je echte pianotoetsen én klanken, ga dan voor een Roland RD700SX (de 300sx heeft semi-weighted keys) of een Yamaha S90ES...

Als je het alleen voor de toetsen zou doen, is zelfs een Yamaha A90 een optie...

Maar onthoud wel: het is ontzettend subjectief of je een klavier fijn, of niet fijn vind spelen, dus test vooral zelf!
Ik hecht zelf bijvoorbeeld vooral waarde aan het gevoel van de 'bovenkant' van het klavier; hoe snel glijden je vingers weg en hoe stabiel liggen je vingers erop...-iemand anders vind misschien het gewicht het meest belangrijke element van het klavier....

my 2 guldencents

Even terugkomend op mijn post:

ik dacht dus dat in de VX8 hetzelfde klavier zat als in die UF serie, maar nu lees ik op het CME forum dat het een nieuw klavier betreft: graded hammer (dus hoge toetsen lichter, lage zwaarder), wat de UF serie niet heeft.

Best tof zo'n ding eigenlijk :D

Even terugkomend op mijn post:

ik dacht dus dat in de VX8 hetzelfde klavier zat als in die UF serie, maar nu lees ik op het CME forum dat het een nieuw klavier betreft: graded hammer (dus hoge toetsen lichter, lage zwaarder), wat de UF serie niet heeft.

Best tof zo'n ding eigenlijk :D

dat zegt echt nog nix hoor... ga m vooral uitproberen voor je m koopt!

Laatst nog een Yamaha KX88 gescoord via ebay duitsland (400 euro). Heel veel moois voor weinig geld vind ik. Klavier is perfect, voor mij iig.

Back