Vraag over Logic

dextah

Ouwe rot
Is het in Logic ook mogelijk om plugins offline in een audiofile te processen ?
In Cubase selecteer ik bv een snare in een drumloop en process daar dan bv een reverb over .
Ik kan in de manual van Logic niet vinden of dit kan .
Las wel in de manual dat dit met audiosuite plugins kan .
Is het zo dat je hetgeen wat je wil processen, moet gaan bouncen ?

Origineel geplaatst door bobaphat
Waarvoor wil je dit eigenlijk? Om cpu te ontlasten ofzo??

Nee .
Soms wil ik op een hi-hat een bit crusher ( in een loop)op de kick een distortion op de snare een reverb ..
En dat maar 1 maat . Snap je ? in 1 audiofile . Dus niet op verschillende tracks .
Als ik een vocal track heb en ik wil op het laatste woord voor een break ( ofzo) een reverb of delay ... en ik wil dat niet met automation doen ... dan process ik dat . Anders moet ik tracks gaan dupliceren of helemaal volproppen met inserts en dan gaan automatiseren . Dat vind ik niet zo .. omdat ik altijd zo snel het overzicht kwijtraak .
Iedere " daw" of soundeditor heeft toch wel zo'n funktie ?
Heeft het niet gewoon een andere naam in Logic ?

Ik vrees dat wat jij wilt niet kan in logic. Je zou wel b.v. het te processen geluid uit de audio file kunnen knippen en op een andere audio track zetten. Omslachtig in vergelijking met jouw methode maar jouw methode heeft weer als nadeel dat ie destructief is en dat je van te voren het resultaat niet kunt horen. Lijkt me dat voordat je een leuk eindresultaat heb je wel even bezig bent toch? Elk geluid klinkt weer anders door een effect dus je weet van te voren niet echt wat je gaat krijgen.
Het is maar net wat je gewend bent denk ik.....

Origineel geplaatst door radiance
Ik vrees dat wat jij wilt niet kan in logic. Je zou wel b.v. het te processen geluid uit de audio file kunnen knippen en op een andere audio track zetten. Omslachtig in vergelijking met jouw methode maar jouw methode heeft weer als nadeel dat ie destructief is en dat je van te voren het resultaat niet kunt horen. Lijkt me dat voordat je een leuk eindresultaat heb je wel even bezig bent toch? Elk geluid klinkt weer anders door een effect dus je weet van te voren niet echt wat je gaat krijgen.
Het is maar net wat je gewend bent denk ik.....

Het mooie is dat je het te processen geluid kan previewen, en dat het non destructief is .
Het werkt echt mega snel juist .. sneller als dan dat ik met automation zou doen .

Origineel geplaatst door dextah
Het mooie is dat je het te processen geluid kan previewen, en dat het non destructief is .
Het werkt echt mega snel juist .. sneller als dan dat ik met automation zou doen .

ik snap je denkwijze denk ik, maar dit kun je toch ook bereiken door even een auxtrackje te pakken met een realtime plugin erop?

om even te previewen zou ik gewoon de plugin op je spoor plakken en even op play duwen om te horen of het doet wat je wil. je kunt toch een (extra) plugin over een track heen plaatsen en even luisteren? dat is toch net zo snel? en als het bevalt dan bounce je het naar een nieuw of volgend spoor.

heb je wel bewerkte audiosporen uiteindelijk, maar als dat is wat je wilt? of het moet inderdaad een processorprobleem zijn...

maar of het nou kan, niet-realtime processen in logic?

Laatst gewijzigd:
Bij het laatste Logic-pakket zit een aparte audiopostproduktie editor (soundtrack heet die geloof ik).
Die is bedoeld om meer met audio te kunnen spelen. Als je ze beiden naast elkaar kan gebruiken, kan dat ook vrij snel werken. Drag en drop van files.

Je zou dat ook met Peak kunnen doen. In protools werkt dat ook heel goed, maar da's dus ook meer op audio gericht.

Anders moet ik tracks gaan dupliceren of helemaal volproppen met inserts en dan gaan automatiseren . Dat vind ik niet zo .. omdat ik altijd zo snel het overzicht kwijtraak .

Nou nou, misschien moet je dan maar gewoon eens NIET het overzicht kwijtraken!

Voor wat jij wilt lijkt mij automation de ideale oplossing, nikste moeilijk doen met destructieve audio suite plugins, of stukjes bouncen.

Gewoon automatiseren! Mijn tracks zitten uiteindelijk ook vaak heeelemaal vol met automation en je leert er gewoon mee werken! Tja, en als je te lui bent om ergens gewend aan te raken dan...... kun je beter met lego gaan spelen. ;)

Gewoon doen doen doen, wennen, aanleren, enz... dan kom je nog eens ergens! :peukie:

Origineel geplaatst door Subgroover
Nou nou, misschien moet je dan maar gewoon eens NIET het overzicht kwijtraken!

Voor wat jij wilt lijkt mij automation de ideale oplossing, nikste moeilijk doen met destructieve audio suite plugins, of stukjes bouncen.

Gewoon automatiseren! Mijn tracks zitten uiteindelijk ook vaak heeelemaal vol met automation en je leert er gewoon mee werken! Tja, en als je te lui bent om ergens gewend aan te raken dan...... kun je beter met lego gaan spelen. ;)

Gewoon doen doen doen, wennen, aanleren, enz... dan kom je nog eens ergens! :peukie:

Na zo'n 16 a 17 jaar met Cubase te hebben gewerkt ben ik denk ik wel gewend aan automation .
Het gaat dus gewoon om het overzicht en snelheid .
Als ik een remix project van 24 of meer sporen aangeleverd krijg .. waar ook nog een deadline opzit .. vindt ik het wel fijn als ik niet op een groot aantal tracks automation heb zitten . Ik raak dus nog weleens het overzicht kwijt met veel tracks en dan ook nog een hoop automation .
Heb altijd een pleurishekel aan lego gehad .. playmobil was mijn speelgoed :)

Heb altijd een pleurishekel aan lego gehad .. playmobil was mijn speelgoed :)

met playmobiel kan je toch helemaal niks creëren?

die functie ken ik niet
lijkt me wel handig
hoe doe je dat... selecteer je een stukje audio in je sequence of in je pool (weet ff niet meer hoe dat in cubase heet)? en dan activeer je gewoon een plugin?

ik doe dit soort dingen ook met automation en ik vind het best overzichtelijk
misschien komt het omdat ik met Digital Performer werk... die heeft een zeer overzichtelijke interface

Origineel geplaatst door bounce
die functie ken ik niet
lijkt me wel handig
hoe doe je dat... selecteer je een stukje audio in je sequence of in je pool (weet ff niet meer hoe dat in cubase heet)? en dan activeer je gewoon een plugin?

ik doe dit soort dingen ook met automation en ik vind het best overzichtelijk
misschien komt het omdat ik met Digital Performer werk... die heeft een zeer overzichtelijke interface

Gewoon in je arrangement window .
Dan kies je met je rechtermuisknop een plugin, die kan je dan previewen en daarna processen .
Je kan de tail van de plugin instellen .
Dus als een snare selecteerd in een drumloop en de tailfunktie selecteerd, sterft bv de reverb weg zonder dat hij dan bv de kick die daarna komt bewerkt .
Is toch handig ?
Ik gebruik het best veel ... maar toch wil ik wel over op Logic :)

Ach audio editen was toch altijd een beetje kut met logic .. volgens mij is 7.2.1. nog steeds niet sample nauwkeurig editen .. tis van nature wel erg gericht op midi natuurlijk.
Maar voor dat snelle werken is logic blijkbaar nog niet geschikt .. misschien dat 8 de oplossing bied

Trouwen kan Dp kan niet processen in het arrange window bounce ? ik dacht van wel maar is te lang geleden

Lang geleden nog met Logic gewerkt, maar misschien om een tip te geven om overzichtelijkheid niet kwijt te raken: werk met folders(of was het folder maps?). Door die te gebruiken kon je meerdere tracks groeperen en een naampje geven zodat je weet waar wat zit. Je dupliceert dan wel tracks, maar je behoudt het overzicht.

Yoonchi

Automatiseer toch gewoon even de plugins die je wil gebruiken, bounce die ene maat en flikker daarna de plugins en automatie weg als je dit niet overzichtelijk vindt... die bounce sleep je zo uit je audio window wanneer je maar wilt.

ik ben een ware logic fan, maar die functie zou ik persoonlijk ook graag willen hebben!

Al is de nieuwe functie (New Track With Duplicate Setting) ook erg handig daarvoor. staat er gelijk een nieuwe track onder, plaats je audiofiletjes erop en voeg dan meer FX toe.. is ook prima te doen, en wel weer overzichtelijker dan op verschillende events in 1 track verschillende FX te hebben imho :D

Back