Vraag over Logic

Alleen al voor de standaard plugs en instruments maar ook de strakheid .
Cubase timing is echt beroerd .
Ik heb het idee dat de geluidskwaliteit ook beter is .
Ook merk je op de een of andere manier dat Steinberg zich meer op PC richt .
Cubase 4 is al een tijdje uit en nog steeds niet stabiel . Mischien wel op PC .
Ik heb nog steeds dat een paar keer per dag dat Cubase opeens verdwijnt .
Heb ik bv met Ableton nog nooit gehad .
Vind het uiterlijk van Logic ook prettiger .
Maar .... ik heb al een paar keer eerder geprobeerd om op Logic over te stappen.
Mischien moet ik maar gewoon allebei gebruiken beetje afwiselling kan geen kwaad .

die omslagtige manier van audio editen is het enige wat ik nog mis in fruityloops, tis soms best handig vroegha deed ik dat ook veel in cakewalk, (voor dat het sonar was)en ook protools werkt zo, werkt soms toch prettig dat destructive als je weet wat je wil en dat voor maar heel even wilt.

Origineel geplaatst door dextah
Nee .
Soms wil ik op een hi-hat een bit crusher ( in een loop)op de kick een distortion op de snare een reverb ..
En dat maar 1 maat . Snap je ? in 1 audiofile . Dus niet op verschillende tracks .
Als ik een vocal track heb en ik wil op het laatste woord voor een break ( ofzo) een reverb of delay ... en ik wil dat niet met automation doen ... dan process ik dat . Anders moet ik tracks gaan dupliceren of helemaal volproppen met inserts en dan gaan automatiseren . Dat vind ik niet zo .. omdat ik altijd zo snel het overzicht kwijtraak .
Iedere " daw" of soundeditor heeft toch wel zo'n funktie ?
Heeft het niet gewoon een andere naam in Logic ?

Aah zo doe jij dat, vroeger deed ik weleens dat in soundforge maar werd ik altijd moe van het trial en error proces voordat je eindelijk de juiste settings had,,

Zo doe ik het in logic:
Audiofile choppen, zijn zat handige tools voor in logic, verspreiden over verschillende tracks, daarover heen die plugins. Gewoon eerst even costumizen en autoload file aanmaken.

Probeer die settings van al je plugins op je inserts en busses zoveel mogelijk te costumizen, geef je bussen een naam, ik weet zeker dat je dan uiteindelijk net zo snel kunt werken.

Je hebt trouwens ook nog audio-editting tools voor osx,, mischien is heen en weer bouncen ook nog wel een oplossing.
http://www.apple.com/nl/finalcutstudio/soundtrackpro/

Back