breakbeats

de combinatie hardcore en breakbeat lijkt me moeilijk te realiseren. Je zou wel kunnen proberen om Drum&bass breaks te combineren met de 4/4 beats, maar dan kan je eigenlijk al niet over de 200 BPM heen. Althans, dat kan wel, maar dan gaat het rommelig klinken. Hoewel het in breakcore kringen wel wordt gedaan, maar daar is het ook niet erg als het rommelig en lofi klinkt. Zo te horen aan je mp3, wil je wel de breakcore kant op. In principe hoef je dan alleen je breaks nog even door een distortion te jagen, het tempo op te voeren tot 400 BPM, harde industriele noise (zwaar gecompressde ruis) eraan toe te voegen, en een boze mevrouw eroverheen te laten krijsen. Makkelijk toch? :)

Voor Hardcore kun je inderdaad beter kijken voor Drum & Bass/Jungle Breakbeats (deze werden ook vaak gebruikt door Ruffneck 8D )
Ik maak zelf wat breaks op een lager tempo maar als je origineel wilt zijn adviseer ik je om gewoon wat oude platen te sampelen en alles in one shots te knippen dus BD,SD,OH,CH,CLP enz.enz en van hieruit je patroon te maken en zo moeilijk is het toch niet (als je het eenmaal doorhebt) door je geluiden BD en SD bijv. nog eens apart te bewerken krijg je ook een levendigere break.
Als voorbeeld (maar een veel lager tempo dan jou 200 BPM) hieronder een breakje van mijn kant opgebouwd uit allemaal one shots van diverse drumloops en er zit gen complete loop in verwerkt :dj:

Back