vette fm synth

remkowski

registered abuser
hallo

ben erg weg van fm synthese met z'n sounds met bijgeluidjes
en punchy bassen en weirde sounds..

heb een tx81z gehad en heb een ys-200 allemaal leuk
maar wat is nou echt een top fm synth(module) die ook nog
goed te programmeren is vanaf zijn frontpaneel???

ik dank jullie bij voorbaat!!

:halleluja

FS1R ?
DX200 ?
SY99 ?
DX1 ?
FM7 ?
Modular met een paar zeroscillators, mixers, amps en envelope generators?

Volgens mij is de FS1R toch wel de meest uitgebreide FM synth module. Extreem uitgebreide FM mogelijkheden, effecten aan boord en ook nog eens formant synthese. Enige nadeel van de FS1R is dat ie tamelijk onhandig is met z'n bediening.
Verder echt een aanrader en een zeer onderschatte synth. Is ook helemaal compatible met alle DX synths. Dus DX7, DX100, DX200 etc kun je zo inlezen.

Re: vette fm synth

Origineel geplaatst door remkowski
hallo

ben erg weg van fm synthese met z'n sounds met bijgeluidjes
en punchy bassen en weirde sounds..

heb een tx81z gehad en heb een ys-200 allemaal leuk
maar wat is nou echt een top fm synth(module) die ook nog
goed te programmeren is vanaf zijn frontpaneel???

ik dank jullie bij voorbaat!!

:halleluja

Je hebt toch een TX81z????? Das volgens mij een heule dikke FM bak...en ik denk ook wel een software editorretje voor te scoren...Maar FM7 of de FS1R is ook niet verkeerd...
En ik vind zelf de CZ101 van Casio erg cool...is wel Phase distortion maar volgens mij is dat een soort van Casio FM....Hij klinkt in ieder geval wel als een FM synthje maar dan nog vettiger...

Origineel geplaatst door renepela
Volgens mij is de FS1R toch wel de meest uitgebreide FM synth module. Extreem uitgebreide FM mogelijkheden, effecten aan boord en ook nog eens formant synthese. Enige nadeel van de FS1R is dat ie tamelijk onhandig is met z'n bediening.
Verder echt een aanrader en een zeer onderschatte synth. Is ook helemaal compatible met alle DX synths. Dus DX7, DX100, DX200 etc kun je zo inlezen.

die DX200 is best cool...lekker knoppen draaien en goede editor voor de de computer...

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Je hebt toch een TX81z????? Das volgens mij een heule dikke FM bak...en ik denk ook wel een software editorretje voor te scoren...
maar met dat extern editten moet je wel ff opletten... de midi buffer zit binnen afzeinbare vol als je te snel achterelkaar verschillende parameters veranderd met als gevolg dat de TX op tilt slaat...

als je echt diep erin wil gaan, zou ik ook zeker de VZ1 van casio checken (of de VZ10 of VZ8 moduleversie's)
heeft oa 8 oscilatoren per stem, grafische display, 3 modulatie wielen, etc etc
hoewel de sonische mogelijkheden enorm zijn, is het niet een machine waar je even snel een leuk geluid
mee maakt (veel menu's en parameters) , voor je het weet ben je een paar uur verder.
maar de bediening is beslist niet moeilijker dan de tx81z. en ze kosten niet veel.

bedankt mensen!!

zo'n vz10 of 8 lijkt mij wel!!

@ralphvanzeel
heb tx gehad

vind dat onvoorspelbare ook zo cool aan de fm synths
moet zeggen dat die ys erg leuk kan klinken ook al ziet
ie er wel heel erg speelgoedachtig uit en heeft maar
4 operatoren .

ga hier is effe mee aan de haal!

Back