juno106 strings

ch9527

Ouwe rot
Ik heb wel eens vernomen dat een juno106 best wel geschikt is voor strings. Nu ben ik bezig geweest om strings te programmeren op de juno, maar ik kwam niet tot resultaat.
Kan iemand mij op weg helpen?

een Juno zal niet echt een rijke stringsound genereren maar enfin, hier een paar aanwijzingen:

LFO: beetje medium snelheid, rond 6 hz ong...

OSC: zaagtand + blokgolf met lichte pwm diepte, een lichte lfo diepte op de dco...

VCF: hpf op 1 (dus niet te zwaar qua bass), rest van het filter moet niet beinvloed worden door env, cutoff freq naar smaak instellen, beetje reso erbij...

ENV: beetje redelijke attack, langere Release , sustain maximaal,

en nutuulk Chorus...

heb wel eens die sos sounddesign workshop gedaan, maken van strings op een jup6. Dat was nou niet bepaald overtuigend nee.
Thanks
ik ga er mee aan de slag. dacht al dat ik ineens synthprogrammeur noob aan het worden was....

Origineel geplaatst door ch9527
heb wel eens die sos sounddesign workshop gedaan, maken van strings op een jup6. Dat was nou niet bepaald overtuigend nee.
in principe zou het op een jp6 als stukken beter lukken aangezien je 2 oscs hebt + allerlei andere smaakversterkende parameters, echter mis je natuurlijk de chorus maar dat kan ook extern nutuulk... zou de chorus op een juno ontbreken dan klinkt ie ook ineens niet meer zo breed dus ach...

Origineel geplaatst door 6 trak
een Juno zal niet echt een rijke stringsound genereren maar enfin, hier een paar aanwijzingen:

en nutuulk Chorus...

Dat valt toch wel mee, daar zijn toch hele mooie strings mee te maken! Iets verfijnder zelfs dan de 6/60...omdat die net wat dunner klinkt. Zeker met zo een patch die je daar beschrijft!
Legendarische haunting stringsounds! Wat ook goed werkt is de env op de PWM...wordt die iets meer brassy van ofzo.

Laatst gewijzigd:
Back