Thumper is nu de nieuwste!

thumper

Stampgast
Hallo, ik ben thumper ! Ik loop al een tijdje mee te lurken op dit forum, en heb nu eidelijk te tijd gevonden om me aan te melden :)

Ik ben 28 jaar, woon in Nieuwegein (stad van Spinvis 8) ) en ik werk als technisch consultant voor een it-bedrijf uit Rotterdam.

Ik ben ongeveer sinds mijn 14e aktief met electronische muziek bezig, de rekenaars zal het opvallen dat dat precies samenviel met de so-called 'summer of love' in '88. Dat was voor mij het startsein "Dat wil ik ook!"

Ik ben begonnen met een Casio DM100 keyboardje. Dat was echt een kindertoetsenbordje, maar met twee manuelen en een samplingfunctie (jaja). Daarna een Roland Alpha Juno gekocht, en toen is het hard gegaan. Na per ongeluk ooit een keer een nummer gekocht te hebben van het blad Future Music ben ik mij helemaal gaan verdiepen in synthesizers en electronische muziek. Ik heb aan veel verschillende synths geproefd, en ben ik uiteindelijk een beetje Korg-o-fiel geworden, ondanks dat ik zojuist mijn Korg Prophecy van de hand heb gedaan (wat een wéreldinstrument is het eigenlijk!)

Ik heb een jaar geleden een huis gekocht, maar omdat het niet al te groot is heb ik behoorlijk wat spullen moeten opslaan. Op dit moment ben ik een setup aan het samenstellen die perfect moet zijn voor live optredens. (Ik heb ooit in een band a-la The Prodigy gespeeld, maar toen de zangeres een zwangeres werd is dat avontuur ook langzaam doodgebloed) Nu speel ik eigenlijk van alles, van filmscores tot Tom Harding :dj:

Synthetische groet van Thumper!

Oh ja, mocht je je afvragen waarom ik Thumper/Stampertje heet: Je moet me vroeger maar eens hebben zien dansen in wijlen de RoXY dan weet je ongeveer wat ik bedoel....

Oh ja, de gearlist!

Oh ja, de gearlist!

Korg Trinity V3 (erg sexy!)
Korg Prophecy (woensdag over een week ben ik hem kwijt, dus ik geniet er nog even van)
Korg MS10
Korg 05R/W
Korg M1
Roland Alpha Juno
Yamaha CS1x (leuk ding voor het geld!)

Mixer is een Mackie, effectapparatuur heb ik (nog) niet. Ik neem alles op met Cakewalk Pro Audio.

Welkom op het DSF,

Leuke gearlist trouwens. Alleen jammer dat je de prophecy wegdoet. Ik vind het persoonlijk een zeer goede synth, maar er zijn natuurlijk genoeg alternatieven voor.

Veel succes met de muziek.

welkom!

Hoii en welkom.

Origineel geplaatst door Slipperman
Welkom :biertje:,

Leuke gearlijst ja en wat een leuke avatar. Zelf gemaakt???

Yep! Vanwege mijn werk als web-developer kan ik ook aardig overweg met Photoshop enzo :)

En wat mijn gearlist betreft, de Prophecy heb ik geruild tegen een Alesis Quadrasynth, deze stond al héél lang op mijn verlanglijstje! Het enige nadeel (in my opinion) aan die Alesis is dat het geen resonantiefilter heeft, maar ik hen dus al een Prophecy board in de Trinity. En nu ben ik langzaam op zoek naar een tweedehands Z1, die is 12 noten polyfoon. Maar ik ga de controls op de Prophecy wel missen, die 'pod-log-wheel' is onovertroffen vind ik

ehhh ...

ehhh ...

de roxy en tom harding .... ????

dat mag niet van de mix politie hoor ......

>:|

welkom iig

Back