wat scoren in australië ?

freekymixer

Stamgast
Ik ga Begin november naar australië met een band.
Ik heb enkele dagen vrij tussendoor.
Wat moet ik waar scoren.
Kan je elbydesign ergens in de winkle kopen daar ?
Ik ga wellicht een Maton gitaar meenemen.

Tips zijn welkom.

Fré

Goede vraag. Op dit moment loop ik in Sydney rond. Wat moet ik hier halen? En waar zijn leuke muziekwinkels?

Ik heb er een half jaar gezeten en overal wel rondgezocht naar tweedehands gear. Dat is best moeilijk te vinden. Je beste gok is om naar cash converters te gaan. Die hebben ze bijna overal en daar hebben ze altijd wel wat staan. Maar ik heb weinig interessants gezien.

Het enige wat ik ben tegengekomen was een Kawai K5000s voor omgerekend zo'n 300-325 euro. Maar om dat ding in nederland te krijgen ben je weer extra geld kwijt, dus het was de moeite niet.

Nieuw spul hebben ze wel. In Sydney heb ik een zaakje gevonden met nieuw spul, maar ik weet niet hoe de zaak heet en kan je ook niet uitleggen waar het precies zit. Het was er iig niet goedkoop, dus niet echt de moeite waard.

Wat dat betreft leer je in het buitenland dat we in ons kleine landje echt veel gear hebben (nieuw en oud) en dat de prijzen hier helemaal niet slecht zijn!

In Syndney heb ik nu een 'volwassen' winkel gevonden, Allen's Music. Prijzen zijn zo'n 20% hoger dan in NL....

een vette didge is mooi maar lastig mee te nemen
(ligt er ook aan hoe lang je blijft natuurlijk)

verder mmm zijn die aussies niet zo into synths
heb er nooit echt vette zaken tegegekomen
wel platenzaken overigens maar die liepen toen ook een
beetje achter met hier

je mag voor mij in ieder geval altijd een sixpack VB mee brengen....:mega:
doe je best en scoor iets leuks er zijn toch ook wel 2dehands krantjes
of muziekbladen met advertenties

of mischien beter wachten tot je terug bent en genietten van je tijd daar.........
en als je toevallig one armed Joe tegenkomt doe m de groetten vincent (vega)

:mexico:

..

..

Kheb een pearl syncussion uit aussie land laten overkomen wel vetjes.

Ik zou lekker genieten van het mooie land en niet nodeloos tijd verspillen aan het zoeken naar goedkope gear.

Have fun, mate!

Back