3 kwarts maat

goran

1984
Hey,

Ik wil een nummer in Cubase maken met een 3 kwarts maat .. maar nu krijg ik dit maar niet voor elkaar...als ik de drums recht wil quantizen gaat dit enorm scheef...of het nou 1/16, 1/32 of whatever is, het blijft ontzettend scheef...ik maak de drums met NI battery .. is er een speciale manier om 3 kwarts maten te maken?? vind het maar raar, het lijkt me dat ie gewoon moet quantizen, ongeacht de maat aanduiding

Re: 3 kwarts maat

Origineel geplaatst door goran
Hey,

Ik wil een nummer in Cubase maken met een 3 kwarts maat .. maar nu krijg ik dit maar niet voor elkaar...als ik de drums recht wil quantizen gaat dit enorm scheef...of het nou 1/16, 1/32 of whatever is, het blijft ontzettend scheef...ik maak de drums met NI battery .. is er een speciale manier om 3 kwarts maten te maken?? vind het maar raar, het lijkt me dat ie gewoon moet quantizen, ongeacht de maat aanduiding

Gewoon je project in 3/4 zetten...

haha, ja dat snap ik .. dat heb ik ook gedaan .. alleen vooralsnog quantized ie enorm scheef..ik ben ( mag ik hopen ) ook zeker niet gek, ik quanzite dagelijks, alleen dan in 4/4 .
Ik heb ook al in de manual gekeken maar kan er niets dergelijks over vinden :(

Quantizen is voor watjes! lol

je doet iets fout.

gewoon project op 3/4 zetten, quantize maakt niet uit (gewoon 1/16 of 1/8 ) en een leuke beat erin zetten. als alles scheef klinkt dan tel je niet tot 3 denk ik :P

Quantizen is voor watjes! lol

Haha, ben wel met je eens dat je sommige dingen niet moet quantizen, maar ik ben persoonlijk wel een voorstander van strakke drums :)

je doet iets fout.
gewoon project op 3/4 zetten, quantize maakt niet uit (gewoon 1/16 of 1/8 ) en een leuke beat erin zetten. als alles scheef klinkt dan tel je niet tot 3 denk ik

Wederom, je hebt helemaal gelijk..ik snap dan ook niet wat ik fout doe .. dus daarom dat ik wat plaatjes laat zien, hopelijk dat het wat duidelijker wordt :walker:

Het plaatje hieronder is een Hihat .. die wil ik gewoon zo basic hebben als het maar kan, gewoon netjes achter elkaar .. je ziet duidelijk dat het niet netjes op de lijn staat, dusss, ik ga quantizen ..

Attachments

• 1 standaard.jpg
    1 standaard.jpg
    18,9 KB · Bekeken: 117
Ik begin met 1/16, maar dat komt er zo uit te zien ( het is gewoon niet netjes naast elkaar, en als ik ze handmatig strak op de lijn wil plaatsen klinkt het alsnog scheef )

Attachments

• 2   1 16.jpg
    2 1 16.jpg
    13,1 KB · Bekeken: 114
maar ik geef het niet op en probeer het op 1/32

Attachments

• 3   1 32.jpg
    3 1 32.jpg
    11,5 KB · Bekeken: 121
dus ik probeer ( wat eigenlijk niet nodig is maar goed, je weet maar nooit ) op 1/64

Attachments

• 4 1 64.jpg
    4 1 64.jpg
    11,2 KB · Bekeken: 118
Ik snap er dus geen :kont: van .. alles wat ik probeer blijft maar scheef klinken .. en als ik het handmatig probeer ook .. ik snap daarom ook niet wat ik fout doe ..

Ik doe dit dus met NI battery op 80 Bpm

misschien iets van swing of zo aanstaan?

Hij staat op "Grid" .. als het goed is is dat geen swing toch??

Attachments

• grid.jpg
    grid.jpg
    11,7 KB · Bekeken: 116
Origineel geplaatst door goran
Ik snap er dus geen :kont: van .. alles wat ik probeer blijft maar scheef klinken .. en als ik het handmatig probeer ook .. ik snap daarom ook niet wat ik fout doe ..

Ik doe dit dus met NI battery op 80 Bpm

Op die plaatjes staat je grid nog steeds op 4/4... Het quantizen doet hij hij ook gewoon goed. Zet bij het opnemen maar eens een click-track aan....

Met je quantizing is dus helemaal niks mis die houd zich namelijk netjes aan de 4/4 verdeling. Je zal op een of andere manier je project (en dan dus ook je grid) op 3/4 moeten zetten.

okok .. ff in de manual kijken voor die grid , thanks voor de tip in ieder geval :)

Origineel geplaatst door gerrie79
ach man, gebruik dan gewoon triolen 8o)

Als je goed naar de plaatjes kijkt is dat precies wat hij nu aan het doen is... Hij speelt de noten in als triolen in een 4/4 maat. Het word op die manier alleen een beetje moeilijk quantizen/tekenen. Je grid posities kloppen dan nl voor geen meter.

Bedoel je wel een driekwartsmaat en geen triolen? Wat voor muziek wil je maken?

(Triolen is toch het goede woord voor een 4 kwarts maat met minder ticks waardoor je als vanzelf de polka krijgt, zeer gewaardeert door menig gabber.?.)

Back